Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik heb ook vaker heerlijk buiten gewandeld vandaag dus toch wat beweging gehad en huishouden gedaan natuurlijk. Ook dan beweeg je natuurlijk. Verder weer netjes gegeten vanavond. 
Schoondochter, jammer dat je jouw ritme niet goed kan vinden zo na de feestdagen. Heb je veel trek in zoet of juist in hartig of eet je gewoon wel gezond maar te veel? 
Ik heb afgelopen week ook een dag wat slechter gegeten, was wel lekker en ben blij dat het weer lukt het meteen weer op te pakken. Al moet ik dat niet te vaak doen anders ben ik uiteindelijk ook het haasje.

Nou, ik heb even een dipje. Gisteren wat slechter gegeten en vandaag ook. Hormonen en ook stress. Hopelijk vanaf morgen weer fatsoenlijk 🍀. Ik zat zo lekker in de flow. Ik moet het maar zien als een kleine drempel. Ik sta er nu sowieso anders in dan vorige keren.  Ik heb nog niet de neiging gehad om op te geven. Voel me veel gemotiveerder.

Ik baal een beetje omdat ik vier weken geleden tijdens een sportles een blessure heb opgelopen. Dat bleef maar pijn doen en de arts vermoed een haarscheurtje in het bot. Morgen na de training maar even een röntgenfoto laten maken. Ik baal dat ik ermee heb doorgelopen. Ben een beetje geschrokken, ik dacht dat een breuk meer pijn zou doen ofzo? Het was een harde klap met een houten oefenzwaard. Niet van degene met wie ik aan het sparren was, maar van een duo  achter mij. Ongelukje. Ik was best boos, kijk dan beter uit je doppen! De blauwe plek was wel indrukwekkend trouwens en als het gebroken blijkt, ga ik de veroorzaker nog even wat extra schuldgevoel inwrijven 😡 

Het eten van vanavond vult gelukkig een stuk beter: veel bloemkool, een beetje rijst en een hamburger. Nu veel minder snaaibehoefte. Gisteren was een slechte avond.

Lunchwandelen is gelukt en ik heb ook de meiden van de bso gehaald. Het was toen knap mistig. Ze waren blij met de mutsen die ik had meegenomen en ik was blij met het felle licht op de fiets van mijn oudste.

Schoondochter schreef op 21-01-2025 om 18:03:

ik kom niet goed meer in mijn ritme na de feestdagen. Waarom is me niet helemaal duidelijk. Vandaag ook weer veel te veel gegeten. Voel me ook nog steeds verkouden, dat helpt natuurlijk niet. Ik heb maar vast een plan gemaakt voor morgen en ga mijn best doen me daar aan te houden. Hopelijk helpt dat.

Heel herkenbaar, ik blijf ook eten als ik niet helemaal fit ben. Hopelijk werkt je plan morgen! En sowieso beterschap!

@Alhambra, grappig dat jij ook zo'n honger had gister na die volkorenpasta! Ik heb dat ook altijd en denk dan dat mijn lijf niet goed werkt ofzo. Geruststellend dat meer mensen dat hebben!

Vandaag al mijn normale dinsdagactiviteiten uit kunnen voeren: e-gym voor werktijd en in de lunchpauze gezwommen. Stappendoel ook ruim afgetikt, ook al heb ik de jongens ivm de kou op de fiets uit school gehaald. Had net weer trek, dus ik zit nu aan een schaaltje yoghurt met fruit.

Dolfje schreef op 21-01-2025 om 17:20:

Ik was zo lekker naar huis aan het wandelen en de zon scheen een soort van dat ik er nog een stuk van 20 minuten aan heb geplakt. Dus zo'n 50 minuten onderweg geweest. 13.000 stappen gezet.

De zon? Ik wist niet dat die niet meer bestond 🥹

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-01-2025 om 21:25

stokstaart schreef op 21-01-2025 om 21:14:

[..]

nee die is hier ook al een tijdje zoek

Hier ook geen zon, het was supermistig. Maar geen tijd om te lunchwandelen, wel lekker naar yoga geweest.

stokstaart schreef op 21-01-2025 om 21:14:

[..]

Ik ook niet vandaar dat ik een stuk verder gelopen heb dan ik van plan was 

Ysenda

Ysenda

21-01-2025 om 21:48 Topicstarter

het werd een hele rommelige dag. Die sportschool die ik vanmorgen nog op de planning had staan ging niet door.
Door een spoedklus op het werk kon ik niet optijd weg. Dus 1e vergadering gemist. 

Eten was een chaos, maar de punt vlaai smaakte me prima als lunch.

Nu lekker in bed, met mijn lego en mijn gebakken appeltje met proteïne pudding en thee.
Morgen weer een dag.

Ik ben op vakantie.
Vanochtend voor het onbijt een paar baantjes getrokken.
Daarna lekker gaan wandelen vanochtend.
En vanmiddag wezen skieen.
De dag rustig afgesloten met een yogalesje en wat sauna in het hotel. 
Het prachtige uitzicht op de bergen doet mij goed.

Heerlijk Trail!

Onze lunchwandeling gaat vaak door Schiphol Plaza en vandaag hadden we allemaal zin om bij de ticketbalie een reis te boeken naar een zonnig oord. Dit weer moet niet meer lang duren want ik vind het echt lastig om dan zelf vrolijk te blijven.

Ysenda

Ysenda

22-01-2025 om 08:21 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 21-01-2025 om 22:58:

Onze lunchwandeling gaat vaak door Schiphol Plaza en vandaag hadden we allemaal zin om bij de ticketbalie een reis te boeken naar een zonnig oord. Dit weer moet niet meer lang duren want ik vind het echt lastig om dan zelf vrolijk te blijven.

Het zou na donderdag beter moeten worden met het weer. Eerst nog een dag regen.

MMcGonagall schreef op 21-01-2025 om 22:58:

Oh dat zou ik dan ook hebben ja. Ben dit weer zo zat maar regen zit ik ook niet op te wachten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.