Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Dorestad schreef op 28-11-2024 om 22:15:

[..]

Terecht dat je trots bent dat het lukte. Dat je de stap zette om te gaan vind ik knap.

Tot voor kort kon ik het prima: voor een vakantie 2 kg afvallen en in vakantie teugels laten vieren en na de vak weer back to basic. Elke dag taart eten in de vakantie: het was vrijwel altijd tijdens of na een wandeling. En het was het eerste wat we dan aten op de dag. Dat back to basic lukte me echter sinds september niet. En wanneer je dan door een blessure minder kcal kunt verbranden gaat dat mis. Voeg daarbij de ingreep die niet gezorgd heeft voor einde aan trigeminusneuralgie en daardoor pijnmedicatie ophogen: een lekkere combinatie om te groeien. En dat moet zo snel mogelijk stoppen, nu met even hulp. Voor hetzelfde geld stop ik over 14 dagen. Even resetten van mijn suikerintake. Alhoewel ik ook gek ben op hartig. Ik lust alles.

Ik bedoelde niet te impliceren dat je snaaitrek nu door die keuzes van je vakantie komen. Dat zou geen recht doen aan alle keuzes die jij daarin maakt en wat je allemaal op je pad krijgt! Ik hoop enorm dat de saxenda je helpt het spoor weer verder op te pakken. En wie weet is een korte reset inderdaad wel voldoende. Ik hoop het enorm voor je. Sowieso diep respect voor al je inspanningen en doorzettingsvermogen!!!

@bailey26 hormonen vond ik destijds de hell! Ik ben er toen zo enorm door aangekomen. Ik snaaide echt niet zo gek veel meer maar mijn lijf hield echt alles vast en dat heeft ook wel echt even een tijd geduurd toen. Maar dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen en dat gun ik jou ook!! 

Ik had een lekker dagje. Om negen uur meteen een krachtbootcamp. Circuitje met allerlei gewichten gedaan. Het ging heel lekker. De krachtbootcamp  heb ik echt gemist! Daarna op de fiets weer naar huis, omgekleed, wat administratie gedaan en toen lunchen met een vriendin. Vervolgens onze jongste uit school gehaald op de fiets en samen met haar een verjaardagscadeautje gekocht. En later in de middag naar de logeervoorziening van onze oudste gefietst om wat spullen te brengen. 
12.000 stappen, ongeveer 20 km gefietst en 1 uur krachtbootcamp vandaag. Yeah! Lekker dagje. 

Ooh en de lunch was lekker. Een minisandwich met humus en aubergine, een volkoren broodje kroket en een klein kopje soep. Verse gemberthee erbij en afgesloten met een kopje koffie. De brownie die bij de thee en koffie kwam heb ik beide keren weerstaan. 

Bailey26 schreef op 29-11-2024 om 16:29:

Dat zijn flink wat stappen in je vakantie Poison. Reken je ook calorieën uit?
Hopelijk kan de huisarts je dinsdag verder helpen.
Het is heel frustrerend om je best te doen en geen resultaat te zien.

Ja ik houd mijn calorieën bij. Heb begeleiding van internist, diëtiste, heb voedingsconsulent gehad. Niks werkt. Ik val niet af. 

alhambra

alhambra

29-11-2024 om 18:47 Topicstarter

Poison schreef op 29-11-2024 om 18:41:

[..]

Ja ik houd mijn calorieën bij. Heb begeleiding van internist, diëtiste, heb voedingsconsulent gehad. Niks werkt. Ik val niet af.

Ninoea schreef op 29-11-2024 om 18:35:

Ooh en de lunch was lekker. Een minisandwich met humus en aubergine, een volkoren broodje kroket en een klein kopje soep. Verse gemberthee erbij en afgesloten met een kopje koffie. De brownie die bij de thee en koffie kwam heb ik beide keren weerstaan.

Goed bezig! Ik had ook een lunch, gewoon bij iemand thuis maar wel lekkere broodjes en een gebakken ei. Ze had ook bonbons maar die heb ik niet gepakt. Dat was me de calorieën niet waard.

Ninoea schreef op 29-11-2024 om 17:40:

[..]

Ik bedoelde niet te impliceren dat je snaaitrek nu door die keuzes van je vakantie komen. Dat zou geen recht doen aan alle keuzes die jij daarin maakt en wat je allemaal op je pad krijgt! Ik hoop enorm dat de saxenda je helpt het spoor weer verder op te pakken. En wie weet is een korte reset inderdaad wel voldoende. Ik hoop het enorm voor je. Sowieso diep respect voor al je inspanningen en doorzettingsvermogen!!!

Dankjewel.  Dat respect is compleet wederzijds zoals je waarschijnlijk wel weet.

Snaaitrek heb ik overigens altijd gekend maar dat komt pas vanaf het moment dat ik ga eten (ongeveer 16 uur). Door IF heb ik buiten mijn eetraam geen behoefte aan eten.  Wanneer ik dat patroon verbreek door eerder te eten en meer uren per dag te eten duurt mijn snaaitrek ook langer en moet ik me dus langer beheersen. Dit is dag 4 Saxenda en wederom geen eetlust. 

Ben vanmorgen naar de bootcamp gegaan,  was alleen maar krachttraining. Pittig.  Verder in 3 ommetjes zo'n 9 km gelopen, ik heb nu mijn maanddoel van november gehaald.  

Ik kreeg een oproep van het umcg.  Volgende week vrijdag krijg ik al de behandeling  van de naald via onderkant oogkas naar schedel.  Ik ben benieuwd. Verder moest ik vandaag bij huisarts zijn voor iets anders maar ik heb mijn Sax gebruik aangekaart. Tot mijn niet geringe verrassing kreeg ik te horen dat arts best bereid is om zonder GLI mij het recept voor Sax te verstrekken.  Wel zelf betalen uiteraard.  Reden: op eigen kracht 40% van je lichaamsgewicht kwijt raken en dat zo lang vast weten te houden en daarbij gevoegd mijn beweegstijl zijn bewijzen van dat ik bij een GLI waarschijnlijk niets meer leer. En dat ik, door de omstandigheden, even dat extra steuntje in de rug moet hebben,  daar snapt arts alles van. Arts kent mij en mijn situatie. Ik hoop er overigens geen gebruik van hoeven te maken.

Fijn Dorestad zo'n arts! 
Ik werd wakker van een hoestbui van mezelf een dik half uur geleden en nu kunnen we alletwee niet meer slapen. Heb sinds gistermiddag hoofdpijn ook.
Als we zin hebben om op te staan gaan we naar de sportschool. Ik zei net al we kunnen ook nu gaan ( we kunnen er 24/7 in). Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt ooit midden in de nacht mensen zijn. Om deze tijd zo tussen 6 en 7 verwacht ik dat wel.

Bailey, snap dat je schrikt van de weegschaal, maar hopelijk kan je het een beetje loslaten en gewoon accepteren dat je nu een andere prioriteit hebt. Het hoort er echt bij, ik heb dit ook in mijn eigen omgeving gezien. En ook daar is dat extra gewicht echt weer verdwenen na afloop. Ik duim in ieder geval hard door voor een mooie opbrengst bij je punctie!

Dorestad, fijn dat je een datum hebt voor de naald. En het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als dat straks wél werkt!

Dolfje, nu ben ik ook benieuwd. Zet een keertje je wekker om te gaan kijken!

Gisteren op zich een prima dag gehad. 's Avonds eerst kickboksen gedaan en daarna door naar een verjaardag in de kroeg. En ik heb echt heel veel nee gezegd, maar ben uiteindelijk toch voor de bijl gegaan toen er lekkere cocktails werden geschonken. Alcohol is mijn valkuil, want ga ik ook snaaien. Dus nu ben ik net wakker en zit ik al bijna aan mijn caloriedoel van vandaag. Zucht. En dan hebben we vanmiddag ook nog Sinterklaasviering nummer 1. Gelukkig wordt daar warme chocomelk geschonken en geen alcohol 

Wij liepen voor 8 uur dus binnen en er waren al best wat mensen aan het trainen.  Om er nu de wekker voor te gaan zetten
Ik heb egym gedaan en 15 minuten op de crosstrainer en 10 op de loopband. Toen was man ook klaar met zijn rondje dus gaan douchen.
Morgen weer meer cardio dan.
Was vanmorgen wel weer een pond zwaarder. Ik weet dat het door die lunch komt en het wat zoute avondeten vsn gisteren maar vind dat wel irritant.

Veel geschreven hier! Voor iedereen die het nodig heeft:  en voor degenen die lekker op dreef zijn: 

Ik had een bijzonder slechte nacht. Moest er om 23, 1 en 5 uur uit omdat ik heel nodig moest plassen. Na de hormonale week met veel vocht vasthouden, begint alles weer los te laten, maar dat zie ik gelukkig ook op de weegschaal.

Maar ik lag dus rond half 6 naar het plafond te staren en ben eruit gegaan om ochtend pilates te doen. Daarna voelde ik me zo fit dat ik er nog een cardiorondje achteraan heb gegooid. Vanmiddag gaan we nog een stuk wandelen, want het is van dat heerlijke winterweer (blauwe lucht, zonnetje, fris). 

Bij de koffie drie chocolaatjes op en vanavond is het weer Speculasies, dat zoon volgens mij alleen leuk vindt omdat we dan speculaas eten😂. Ter compensatie is het avondeten vrij tam: krieltjes met heel veel broccoli en een stukje kipfilet.

Zou blij zijn als Sinterklaas weer naar Spanje is. We hebben nu te vaak speculaas, kruidnootjes en chocola in huis. Is natuurlijk een keuze en we halen het alleen bij goede winkels, zodat ik het de calorieën waard vind, maar ik vind het altijd lastig als er allemaal lekkers in huis is.

deze week twee lunches en één diner buiten de deur en maar drie keer gesport maar geen gram aangekomen! 

Sterkte met je punctie alvast  @bailey

En jij ook met die behandeling volgende week @dorestad 

Frustrerend he dat vocht vasthouden en meteen 'aankomen' na 1x wat extra's @dolfje 
Het afvallen gaat in verhouding in elk geval lastiger.  

Hier afgelopen week ook heel veel vocht vastgehouden en enorm pijnlijke borsten en uiteindelijk ook 4 dagen 'te vroeg' ongesteld geworden.  Helaas is het bij mij meestal niet zo dat ik dan vervolgens dat vocht ook meteen weer kwijt ben. Maar als ik ongesteld ben, slik ik vaak extra codeïne tegen de hoofdpijn en daardoor kan ik lastiger naar de wc. Zo leuk joh, een vrouwenlichaam dat tegen de pre overgang aan lijkt te komen.  En nog fijner dat man dan trots zegt dat zijn gewicht zo laag is, terwijl hij chips en pepernoten op heeft de vorige avond. 

alhambra

alhambra

01-12-2024 om 08:27 Topicstarter

Gisteren was het hier groot feest. Een hele leuke dag gehad. Overdag van alles genomen en uit eten geweest. Daar voor de vegakeuze gegaan maar wel 2x frisdrank en een toetje genomen. Dus geen gezonde dag.

Vandaag ga ik voor een balansdag. Nu geen ontbijt (ook geen trek) en ik ga zo sporten als man beneden is. Vanavond erwtensoep als maaltijd met wat brood.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.