Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea

Ninoea

03-07-2026 om 03:07 Topicstarter

ik heb gisteren twee bakjes chips gegeten. Duidelijk dat dat een emotionele component heeft. 

Vanochtend had ik een ziekenhuis afspraak, kostte me veel energie. Vanmiddag wat klusjes thuis en een museum bezocht. Vanavond naar het filmhuis, erg gelachen daar! Fijne ontspanning. Daarna nog wat banen zwemmen. Niet omdat ik zin had. Het was een afspraak met mijzelf. 

Ninoea

Ninoea

04-07-2026 om 05:34 Topicstarter

Ik deed een Kettelbell training en wandelde naar de stad met een vriendin waar ik koffie met een taartje deed. Daarna weer teruggewandeld. Verder de nodige klusjes gedaan. Normaal loop ik zaterdagochtend hard maar ik doe morgen met een 5km loop mee met een vriendin als support. Ik heb haar naar 5km kunnen lopen getraind. 
Moet nog een route voor maandag samenstellen en even proefwandelen. Dat wil ik vandaag doen. 

Ninoea

Ninoea

04-07-2026 om 16:29 Topicstarter

Ik heb een route van 9,3 km samengesteld en gewandeld. Het proefwandelen begint minder noodzakelijk te worden. Ik ben veel meer gewend geraakt aan de navigatie, maar toch is het ook wel fijn want ook nu was er weer een pad afgesloten. Ik vraag mijn man vaak om gezellig mee te lopen. Hij vindt het wat aan de verre kant en heeft niet altijd zin, maar uiteindelijk is het altijd gezellig. Onze jongste zoon doet dadelijk mee aan een loopwedstrijd van 4,5 km en ik morgen met de vriendin die ik getraind heb een van 5 km. 

Ik ben op zeilwedstrijd en er gaat veel eten naar binnen om te kunnen presteren. Niet zo’n gezonde dag. 

Ninoea

Ninoea

04-07-2026 om 17:49 Topicstarter

mijn zoon was de enige in zijn leeftijdscategorie en daarom moet hij nu een uurtje later. Besloten om daarna een pizzaatje te gaan eten. Dus mijn eten gaat ook niet fantastisch. 

Gisteren met eega de bootcamp gedaan.  De trainer ging daarna op vakantie,  de komende weken trainen we zonder hem door.  Maar hij gaf nog even zijn visitekaartje af. We waren echt heel moe na afloop. 

Vandaag alleen maar naar een matinee gefietst.  Het miezert hier bijna de hele middag al. Weinig zin om nog te wandelen.  Daarnaast heb ik al enkele weken zo'n pijn weer in mijn kaak,  alsof ik steeds een wortelpuntontsteking heb. Dat is de trigeminusneuralgie.  Ik zal het pijncentrum umcg volgende week maar eens bellen.  Deze pijn kost me zoveel energie.  

Ninoea

Ninoea

04-07-2026 om 21:23 Topicstarter

Kak, wat naar dat de aangezichtspijn weer zo optreedt @dorestad. Dat lijkt me echt hels.
Trots op mijn zoon. Ruim 5 km gelopen in 35 min met 500 hoogtemeters. Het was echt een heel stevig parcours. Daarna pizza gegeten bij de Italiaan. Genoten van elke hap.

Sterkte Dorestad pijn in je kaak is heel naar.
Wat een mooie prestatie van je zoon Ninoea hoogte meters zijn best zwaar.

Ik heb nog steeds last van mijn teen maar ik heb een paar stevig wandelsandalen gekocht met veel ruimte voor mijn tenen en daar kan ik een redelijk stuk op lopen zonder problemen. De afgelopen dagen heb ik dat ook weer gedaan.

Vanavond uitgebreid uit eten geweest met de kinderen, was erg gezellig.

Ninoea

Ninoea

05-07-2026 om 14:33 Topicstarter

Vanochtend meegedaan aan een wedstrijd van 5km. Ik liep mee met mijn vriendin. Het was haar eerste wedstrijd en ik heb haar geholpen daar naartoe te trainen. Het was heel leuk en leerzaam; ze deed het erg goed. Trots op haar! We hebben een nieuwe mijlpaal gekozen qua doel en wedstrijd. Heel leuk!! 

Wat knap ook van jou Ninoea dat jij zo vitaal bent dat je 2 dagen achtereen loopt,  met op zaterdag ook fiks veel hoogtemeters.  Wij zouden wandelen vandaag naar een foodtruck gebeuren maar tot nu toe regent het vrijwel vanaf een uur of 10 al. Sinds dinsdag hebben wij overdag geen zon meer gezien.  Wel zoveel regen en miezer dat de ruim 30 grote teilen/bloempotten helemaal geen water hoeven te hebben en dat al onze regentonnen bomvol zitten. 

Ninoea

Ninoea

05-07-2026 om 16:12 Topicstarter

O nee ik ben niet duidelijk geweest, @dorestad. Ik heb zaterdag mijn zoon alleen aangemoedigd en niet hardgelopen. Ik heb dit weekend dus minder gelopen want normaal gesproken loop ik op zaterdag zo’n 14 km rustig. 

Ah, ik heb het fout geïnterpreteerd.  Door jouw verhalen over hoogte en soms de wilde zwijnen die je tegenkomt zitten wij eraan te denken om ook eens een paar dagen te bivakkeren in die buurt. Hier hoogtemeters maken kan alleen op loopband. 

Wij wachten nog een fikse bui af en gaan dan toch op pad.

Ik heb gister prima weer gehad en mijn wedstrijdzeilweekend afgesloten met mooie prijzen. Daarna met mijn buren gegeten. Dat was achteraf misschien wel wat aan de drukke kant. Ik ging niet heel fit slapen. 

Ninoea

Ninoea

06-07-2026 om 10:23 Topicstarter

Dorestad schreef op 05-07-2026 om 16:16:

Ah, ik heb het fout geïnterpreteerd. Door jouw verhalen over hoogte en soms de wilde zwijnen die je tegenkomt zitten wij eraan te denken om ook eens een paar dagen te bivakkeren in die buurt. Hier hoogtemeters maken kan alleen op loopband.

Wij wachten nog een fikse bui af en gaan dan toch op pad.

De hoogtemeters die ik maak merk je met hardlopen enorm, met wandelen minderen. Ze zijn er zeker maar veel is vals plat waardoor het aantal meters toeneemt. We hebben ook een mooie stuwwal en echt de nodige kleine klimmetjes. Voor de echt mooie hoogtes moet je naar hoog soeren, Posbank, etc. Ik wil je gerust een gpx sturen van een route van 7 of 13 km die over de stuwwal gaat bij ons in de buurt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.