Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea

Ninoea

03-01-2026 om 21:08 Topicstarter

Vandaag ruim 17.000 stappen gezet. 
10 km gejogd in de sneeuw. 
Eten: niet super gezond maar niet teveel en ook niet gesnoept. 
actieve kcal: 835 

Ik had weer mijn eerste werkdag.
Heb boodschappen gehaald en gelijk orde in mijn keukenkastjes aangebracht.
En ben nu ontspannen een film aan het kijken. Beweging: niet gelukt.

Vandaag een wandeling van iets meer dan een uur gemaakt door mijn woonplaats. Bewust voor een verhard wandelpad gekozen en dat was goed te doen.
Gezond gegeten vandaag een traybake met veel groentes.

Ik heb ook een beetje gewandeld voor het eerst sinds kerst. Ben nog steeds verkouden en vooral zo ontzettend moe. Over het eten hebben we het nog maar ff niet. Dat komt wel weer.

Gisteren heb ik heerlijk met een vriendin in het bos gewandeld en later nog een wandeling met mijn man gemaakt. Wat was het mooi. 
Zo meteen ga ik hier achter in de velden wandelen. 
We hebben het gezond eten ook weer opgepakt. Ik moet er alleen wel weer aan wennen

Zojuist 1600 meter gewandeld.   In een dikke sneeuwbui. Maar ging verder goed dus ik ben allang blij.  Eten gaat nog mwah. Minder slecht maar nog niet goed zeg maar. Ben ook  nog steeds  flink verkouden helaas, al zijn de scherpe randjes er wel af .

hier gaat het qua eten niet 😬. Ik snoep teveel. Dus dat moet er echt uit. Binnenkort weer een afspraak bij de diëtiste. Eens kijken of ze nog tips heeft. 

lientje69 schreef op 04-01-2026 om 11:42:

Ben ook nog steeds flink verkouden helaas, al zijn de scherpe randjes er wel af .

Hier ook zo. Man lijkt zich ook Iets beter te voelen want geen koorts meer dus wij wandelen dadelijk ff naar de supermarkt. 

fijn dat jullie opknappen Lientje en dolfje.

wij wandelen vanavond naar het sushirestaurant 😬. Daarna is het klaar en ga ik wee4 aan de bak.
Ik heb net via de website  weightloss met Saf een hele handige planner gedownload, waarbij je je doelen heel makkelijk kunt bijhouden. Ik hou het eerst simpel als iedere dag een wandeling van 30-45 min. , twee hoofdstukken per dag lezen. Dat soort dingen. 
Kam het op insta tegen. 

Hier gaat het qua eten goed, qua bewegen nog wat minder, maar dat komt volgende week wel. Net wel al mijn gezonde lunches voor volgende week klaargemaakt 😀

Ik ben net voor de eerste keer naar de sportschool geweest. Zag er tegenop maar toch fijn dat ik geweest ben. Nu mezelf aan mijn plan van 3x per week sporten houden. 

ik ben een kilo lichter van mijn oud en nieuw vakantie terug gekomen.

Bewegen gaat gister en vandaag minder wegens andere activiteiten.
Ik heb nu nog een week vrij. Staan wel een paar afspraken in die moeten maar verder toch vrij.

Vandaag wil ik nog een week menu maken en boodschappen doen.
Nu eerst een kop thee.

Ninoea

Ninoea

04-01-2026 om 15:46 Topicstarter

Vanochtend heb ik een bootcamptraining gedaan in de sneeuw. Was leuk en mooi. Lekker in het park, ook sneeuwballen gegooid, veel trappetjes op en af. Vanmiddag met de kinderen en man naar hetzelfde park gegaan en daar gewandeld. De kinderen bouwden ondertussen een sneeuwpop en deden een sneeuwballengevecht. Inmiddels weer thuis.

Ik heb vanmiddag een boswandeling gemaakt was heel mooi met alle sneeuw die er lag, sommige stukken waren glad dus in een rustig tempo gelopen.
Straks een gezonde maaltijd met zalm uit de oven.

ik ben in Londen. Hopelijk nog wat sneeuw in woonplaats als ik terug ben...
Hier is het best Koud dus mijn gebruikelijke zwerftocht van park naar park komt een andere keer wel weer...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.