Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
02-09-2026 om 14:08
Maandag tandarts en mondhygiënist en daarna voorlopig koopcontract getekend van huis van familielid die verstandelijke beperking heeft en die nu beschermd woont. Dat is wel 2x 5 kwartier rijden. Het was een wat trieste aangelegenheid. De koper gaat scheiden en vindt dat erg.
Gisteren bootcamp gehad en bij kapper geweest.
Vandaag bezoek gehad.
Morgen door bezichtigingen huizen (met zoon, hij wil huis kopen) en jaarlijks gesprek bij uwv in Groningen zal het wel een fietsdag worden.
Over anderhalve week op vakantie, dan hopelijk veel lopen
Trail
03-09-2026 om 13:37
Ik heb gister in de bergen gewandeld. Was best intensief. Het viel me nog tegen qua conditie. Erg genoten van de uitzichten!!
Trail
04-09-2026 om 11:42
Gister ook weer een berg wandeling gemaakt. Viel goed te doen en genoot. Kwam wel ergens per ongeluk buiten de paden. In de namiddag nog een dorpswandelingetje gemaakt. Mijn buitenworkouts gaan goed dus. Maar was gisteravond wel echt bekaf
Ies
04-09-2026 om 18:26
Oh wat heerlijk Trail!
Hier voor mijn doen flink actieve dagen gehad. Doet me mentaal erg goed, ik heb wel eea te verwerken. Fysiek wel echt óveral pijn nu, maar dat gaat vast wel weer over. Ik probeer nu dan wel wat meer te rusten maar dat valt me nog niet mee.
Gisteren heerlijk gewandeld in bos en vandaag het huishouden gecombineerd met dansen, erg lekker.
Trail
04-09-2026 om 22:42
oh wat rot dat je zo’n pijn hebt zeg!
Ik heb vandaag gemountainbiked. Was mooi, maar wel zwaar. ‘s avonds uiteten en dat was een leuk uitje, maar kostte me sociaal gezien erg veel energie.
Ninoea
05-09-2026 om 07:15
Donderdag in de lappenmand en bijna de hele dag series gekeken op tv. Niet fit genoeg om te gaan sporten. Gisteren ging het weer beter. Veel in het huishouden gedaan. Vandaag weer hardlopen. Ik ben er al uit en heb mijn lange sportsokken al aan, nu de rest nog.
Heb wat menstruatietroubles. Vorige keer had ik maar liefst 12 dagen bloedverlies. Inmiddels is het dag 33 van de cyclus. Ik heb mijn chipsvreetkick al achter de rug, maar ben nog niet ongesteld. Ik voel me wel mega opgezet.
Er is weer wat rust rondom pleegkind. Pleegkind zat al op een school voor zeer moeilijk leerbare kinderen, maar nu in een speciale structuurklas. Dit lijkt wat te helpen.
Ninoea
05-09-2026 om 12:28
Ik liep vanochtend heel goed met de loopgroep. Ik liep ook een tijd lang vooraan in een lekker tempo. Ik ben echt aan het opbouwen, mooi! Blij mee! Rust die ik gepakt heb, is blijkbaar goed!
Trail
05-09-2026 om 21:11
Fijn dat je genoten hebt vandaag!
Ik was vandaag beroerd helaas. Met moeite toch een wandelingetje gedaan. Daarna rustig thuis gegeten en op bed een filmpje aan het kijken. Geen twee etentjes op een rij.
Ninoea
06-09-2026 om 18:30
Menstruatie heeft doorgezet. Ik had vanochtend kramp en heb een grafhumeur. Ik heb gewandeld met een vriendin. Dat was leuk. Maar op de een of andere manier voelde ik me ook wel eenzaam doordat ik merkte dat onze paden even wat uit elkaar hebben gelopen. Normaal raakt me dat niet zo op deze manier, maar vandaag met kramp komt dat anders binnen. Morgen is dat weer anders en oké.
Trail
06-09-2026 om 20:49
Oh wat rot die menstruaties!
Ik heb vandaag een kort stuk gewandeld. Let goed op mijn eten. En voel me best oké. Vanavond rustig op de bank met een film. Komt weer een volle week aan.
Ies
06-09-2026 om 21:52
Hier een weekend met veel familie bezoekjes. Werd helemaal ellendig van al dat rond- gehang..zelf tussendoor een veel te klein wandelingetje gemaakt en ik kreeg werkelijk niemand mee. Snapte ik niks van want het was werkelijk prachtig weer. Voor mezelf is élk weer wel goed om te wandelen maar ik snap wel dat niet iedereen graag stromende regen oid ingaat.
En al mijn verdere plannen om te bewegen vielen wat in het water. Partner was ook weinig actief, dat hielp ook niet mee (ik wilde met fiets gaan, hij met auto enz) wel een kleine wandeling gisteren met hem gemaakt maar zijn tempo was laag.
Morgen wordt nog warm, op de planning om buiten te gaan zwemmen. Al veel te lang niet gezwommen! Laatste keer dat ik in buitenbad kan dit seizoen wrs, het sluit binnenkort. Ik vind buiten zwemmen echt heerlijk.
Ysenda
07-09-2026 om 03:54
Ninoea schreef op 12-08-2026 om 20:35:
Londen was geweldig; echt heel tof. We hadden een ticket voor de clipperboat. Een hop on, hop off waardoor we vrij snel van de ene plek naar de andere plek konden komen. We hebben veel gewandeld en bekeken, echt enorm genoten. Echt een plek om nog eens naartoe te gaan.
Londen kun je weken doorbrengen en steeds andere dingen zien.
Ik ga heel graag naar Engeland. Ergo, ik ben er nu al ruim een week, nog bijna 2 te gaan.
Tuinfluiter
07-09-2026 om 08:22
Ik ben nu in Tsjechië mooie natuur en leuke stadjes. We wandelen wat af straks gaan we rond een meer lopen waar veel vogels moeten zitten en daarna lunchen bij een restaurant waar ze vijvers met forel en snoekbaars hebben.