Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Bailey26
21-07-2026 om 10:03
ToetieToover schreef op 21-07-2026 om 09:32:
Tip voor vermoeidheid met autorijden: kauwgom kauwen! En even stoppen als het echt niet gaat, uiteraard. De kauwgom activeert, probeer het maar eens. Suikervrije natuurlijk
Bedankt voor de tip! Na de vakantie ga ik opzoek naar kauwgom van natuurlijke gom. Andere kauwgom wil ik sowieso niet.
Ies
21-07-2026 om 20:18
Poeh Bailey dan heb je flinke dips! Zo erg is het bij mij niet. Ik heb ooit, toen ik me wat zorgen maakte over eetpatroon van vriend, zelf een glucose metertje gekocht. Daarmee heb je het zo gemeten.
Ha, vandaag weer pizza en ik deed er al minder kaas op en 3 stukken over gelaten! Snap nu niet meer waarom ik altijd propte terwijl ik vol zat haha. (Tsja, omdat ie lekker is) Hij is ook prima te bewaren en morgen vast nog lekker.
Vriend had belegd en ik heb ‘m ook al gezegd dat ik volgende x best meer groente erop mag.
En een stuk gewandeld in bos, erg lekker! Weinig tijd en daarom op flink tempo. Ik word wat creatiever om de weinige ruimte toch goed te benutten. Was best zwaar want ik moet een flink stuk door de zon om in bos te komen en dat vond ik toch flink warm. Maar blij dat ik het heb gedaan.
Ninoea
21-07-2026 om 20:19
Vandaag was mijn man jarig. We zijn samen op pad gegaan. We hebben de auto bij het heerderstrand geparkeerd, de fietsen achterop. En daarna een fietstocht van 70 km gemaakt. Via de renderklippen naar de gortelse heide, man at een taartje in Vierhouten daarna door naar Elburg voor een verlate lunch en via Epe weer terug naar het heerderstrand. We wilden aansluitend nog even zwemmen maar waren iets te laat terug en zouden uit eten gaan met pleegkind met beperking. De afspraak een half uur verzetten zou pleegkind veel stress geven dus dat hebben we niet gedaan. Wel jammer van het zwemmen. Uit eten was lekker.
Trots op mezelf want geen toetje en fris genomen en ook voorzichtig geweest met de hoeveelheden. En toch ook lekker gegeten.
Trail
21-07-2026 om 22:33
Je afgelopen dagen klinken heerlijk Ninoea!
Ik heb gisterochtend voorzichtig een rondje gewandeld en voelde dat ik nog niet oké was. Met moeite mijn werkdag doorlopen. ‘s avonds met een filmpje op de bank.
Na een beroerde nacht vanochtend naar de dokter en daarna ging het snel beter gelukkig. Veel gerust. Maar vanavond al voorzichtig een stukje gezeild.
Hoop de stijgende lijn vast te kunnen houden. Doe de komende dagen wel nog even rustig aan.
Ninoea
22-07-2026 om 13:42
Vandaag een minder inspirerend dagje. Wel de dag erg relaxt begonnen met een breakfast high tea. Heerlijk rustig gezeten en van genoten. Allemaal erg vers, lekker klaargemaakt, echt genieten. Daarna thuis serietje gekeken en nu het huis samen met mijn man een grote opruim en schoonmaakbeurt geven voordat de kinderen zaterdag van kamp terugkomen. Morgen en overmorgen zitten wij zelf in een hotel met sauna enzo, dus dan hebben we het weer heel relaxt.
Dorestad
22-07-2026 om 19:27
Maandag hadden we een klusdag om huis verkoopklaar te krijgen. Tussen de middag haalde ik daar in de buurt belegde broodjes voor iedereen. Daar kwam iemand de zaak in waar ik 25 jaar geleden jarenlang in een ziekenhuis mee heb samengewerkt. Ik herkende haar direct. Zij herkende mij aan mijn stem maar volgens haar hoorde er een véél andere vrouw bij. Eh ja, dat ben ik wel alleen toen was ik én véél jonger én ruim 45 kg zwaarder.
Einde van de dag was huis klaar. Bij makelaar langs geweest. We overwegen het niet op funda te zetten. We kregen een bod van iemand die, ongezien, 15% meer bood dan vraagprijs.
Gisteren krachttraining. Gisteravond spierpijn. Vandaag, het lijkt wel herfst hier, kleding uitgezocht. 12 jurken weggebracht naar inbrengwinkel. Ze waren er blij mee. Allemaal perfect spul van Art, Save the Queen, Byoni, Wolford. Een aantal jaren geleden liep ik elke dag in zo'n outfit, hakken van minstens 10 cm erbij. Nu is het doorgaans sportievere dracht. Vervolgens voor de mannen nog wat wandelsokken gekocht.
Heb nog een volkoren rozijnenbrood gebakken. Voor de rest was het een lanterfanterdag.
Trail
22-07-2026 om 22:40
Klinkt heel productief dorestad!!
Ik heb vanochtend rustig wat gewandeld. Was fijn buiten. Maar elke prikkel wel een te veel. Rest van de dag toch weer op bed.
Dorestad
22-07-2026 om 22:51
Trail, jij bent ziek terug gekomen van een stedentrip? Compleet met huisarts bezoek en nu op bed. Dat is serieus
Ninoea
23-07-2026 om 06:16
Daar heb ik wat overheen gelezen, wat vervelend trail!
Jij hebt dat wel vaker gehad Dorestad dat mensen van vroeger je totaal niet meer herkennen. Fijn dat het verkoopklaar maken en het verkopen zo voorspoedig gaat.
Dorestad
23-07-2026 om 18:04
Klopt Ninoea. Bij een begrafenis zie je ook vaak familie terug die me de laatste keer zagen toen ik jonger en voller was. Dan krijg ik ook weleens de vraag of ik ernstig ziek ben (geweest).
Vandaag de komkommers en rode tomaten geoogst uit de kas van mijn brus. En even wat plantenbakken daar begoten. En vervolgens daar even 5 kilometer gelopen door hun bos.
Thuis even 50x kettlebell swing gedaan. Mijn eega is nu aan het zwemmen. Ik kon de moed niet opbrengen. Net gedoucht en ook even op de weegschaal gestaan. 55 kg. Nu ik minder weeg en minder loop met mijn rugzak vol boodschappen merk ik dat ik minder sterk ben. Bijvoorbeeld de gieters met 15 liter water sjouwen vind ik zwaarder. Nu mijn eega volledig thuis is, is het zoeken naar een ander evenwicht. Best lastig voor mij.