Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
20-04-2026 om 06:07
In aanloop naar de vakantie ben ik vooral bezig geweest met allerlei voorbereidingen en het huis spik en span maken, gisteren en eergisteren waren reisdagen met een overnachting. Kortom, anders gegeten en bewogen en dat merk ik wel. Ik slaap slechter, ben moe en hield gisteren vocht vast. Ik ga vandaag wel lekker bewegen heb ik me voorgenomen.
Happyapple
20-04-2026 om 08:25
Fijne vakantie, Ninoena!
Hier heb ik verdorie weer een voetblessure na een spelletje met de kinderen (verstapt) dus gisteren heel rustig aan gedaan en hopen dat dit niet weer 6 weken gaat duren.
Ysenda
20-04-2026 om 08:34
nu de rust komt op werk en privé komt er natuurlijk weer iets anders.
Ik heb een aantal jaar geleden een frozen shoulder gehad en nu lijkt mijn andere schouder aan de beurt.
Straks maar even langs de fysio (kan op het werk) en met de oefeningen beginnen.
Nog 2 dagen werken en dan heb ik vakantie.
Eten en bewegen gaan heel slecht op dit moment. Gewicht is nog redelijk stabiel.
Ies
20-04-2026 om 19:45
Fijne vakantie Ninoea!
Balen Happyapple en Ysenda.
Hier een drukke week voor de boeg. Mijn lijf wil ondertussen toch echt meer bewegen dus daar ga ik hard mijn best voor doen deze week.
Vandaag mijn fietsondersteuning weer uit maar er was zoveel verkeer en ik meende echt wat last te krijgen van de uitlaatgassen, toen ondersteuning maar weer aan gezet.
Trail
20-04-2026 om 23:19
Ies als je een fiets met ondersteuning hebt die je niet aanzet, trapt dat dan niet zwaarder dan een normale fiets zonder ondersteuning?
Ik ben de week gestart met een rustige Pilates les. Ging moe heen, maar het was heel fijn! Goede werkdag gehad. Daarna lekker naar de sauna.
Ies
21-04-2026 om 00:31
Trail, ja het fietst wel erg zwaar vind ik. Daarom heb ik er ook zo’n hekel aan. Hoewel de ebike echt een uitkomst is voor mij (ivm een hoop klachten) vind ik dat wel echt een nadeel. Ook op momenten/ tijden dat ik prima kan fietsen is de verleiding wel heel groot ondersteuning aan te zetten.
Ik gebruik m vooral om naar werk te gaan. Ik ga vaak laat op de avond naar huis en dan kom ik langs wat plekjes die soms wat onguur zijn, daar voel ik me momenteel veiliger met ebike, ben ik wat sneller weg. Anders ging ik liever met een gewone fiets.
rionyriony
22-04-2026 om 08:04
Ysenda schreef op 20-04-2026 om 08:34:
nu de rust komt op werk en privé komt er natuurlijk weer iets anders.
Ik heb een aantal jaar geleden een frozen shoulder gehad en nu lijkt mijn andere schouder aan de beurt.
Straks maar even langs de fysio (kan op het werk) en met de oefeningen beginnen.
Nog 2 dagen werken en dan heb ik vakantie.
Eten en bewegen gaan heel slecht op dit moment. Gewicht is nog redelijk stabiel.
Die heb ik ook wel gehad, in '20 - '21 ongeveer. Als je die schouder dan gaat ontzien dan móet je die andere schouder wel extra inzetten om hetzelfde werk te verrichten. Bij mij leidde dat tot ook pijn aan de andere kant, maar niet in die mate dat het een nieuwe langdurige kwaal werd.
De frozen shoulder is vaak teruggekomen, maar wat altijd hielp was enkele dagen onmiddellijk absolute rust en ontzien, en daarna weer gewoon maar met mate te gaan bewegen.
Pas veel later kwam ook dat niet meer terug. Ik heb het hier over drie, vier jaar. Een enkele keer krijg ik na ongewone inspanning iets wat lijkt op die frozen shoulder pijn, maar als ik dan tegen mezelf zeg: nu matigen, dan lijkt dat toch meteen te helpen en wordt het nooit meer wat het toen was.
Wat dat betreft heeft het een afschrikkend effect. Je denkt: 'nooit meer die vreselijke pijn' en doet dan instinctief het juiste. Vroeger probeerde je toch stiekem te doen wat je van plan was, maar je lichaam trapt daar niet in.
Hier gewicht nog hetzelfde: in het groene vak dus. Ik heb wel die voetproblemen. Bovenop mijn wreef zit een wondje wat nog telkens opengaat. Voeten zitten laag dus de druk van bloed en celvocht daar is hoger dus dat wil naar buiten. Genezing duurt dus altijd wat langer dan wondjes aan je vingers of zo. Ook de botten van mijn voeten doen nog pijn. Die zijn samengeperst geweest door die te nauwe schoenen. Ik heb ook niet echt een wandeldoel; Lidl heeft meestal geen verse groenten op woensdag dus daarmee kan ik de wandeling ook niet aantrekkelijker maken. Ook als je op zaterdag daar komt niet. Er lagen nog maar drie dubieuze broccoli's.
Ik weet dus niet of en wanneer de volgende wandeling is. Planten heb ik genoeg en ik heb alle aanbod wel ooit gehad.
Beetje lusteloos eigenlijk.
Trail
23-04-2026 om 23:05
Klinkt naar je voetproblemen.
Hier dinsdag bootcamp gedaan, gewerkt ,filmhuis. Dat ritme: sport, werk, ontspanning. Werkt best lekker voor mij deze maand merk ik. En ik ga iets later naar bed, maar slaap goed door.