Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea

Ninoea

08-04-2026 om 06:56 Topicstarter

Kan ik me indenken Lientje, toen ik de training las dacht ik meteen “wow, wat veel”. Heb me gisteren gefocust op goed water drinken. Dat is gelukt. Ben er vannacht drie keer (!!) uit geweest omdat ik moest plassen … 

Wat vervelend Lientje.
Hier gisteren niet echt gesnaaid gelukkig maar ik kom nog niet heel goed in die flow en vind te vaak dat ik  wel wat lekkers verdiend heb  

Ninoea schreef op 08-04-2026 om 06:56:

Kan ik me indenken Lientje, toen ik de training las dacht ik meteen “wow, wat veel”. Heb me gisteren gefocust op goed water drinken. Dat is gelukt. Ben er vannacht drie keer (!!) uit geweest omdat ik moest plassen …

Ik moest er ook uit om te plassen. Gisterenavond veel thee gedronken omdat ik overdag te weinig gedronken had.  Maar als ik slecht slaap, heb ik overdag veel meer snaaitrek  

Ninoea schreef op 08-04-2026 om 06:56:

Ik moet soms wel een 6 x. echt belachelijk. 

Ik vond de training nog wel meevallen.  Maar voor mij zat ik idd in het diep oranje dus de 10x 40 kilo die ik normaal  doe heb ik ff afgeslagen dit keer. Normaal doe ik 2 sessies van 30 en een van 40 op de leggpress. Ben gestart in november met 10 kilo. Dit gewicht zit ik nu al ruim 1,5 maand op.

Rustig aan Lientje.

Ik vanochtend buiten gesport met een damesgroep.Daarna even rustig aan gedaan tot ik naar mijn werk moest. Nu na werk door naar het filmhuis. Door de dag heen ook nog wel ca 10.000 stappen gezet los van de sportles. Had alleen iets meer eten mee moeten nemen.

Ik heb vandaag weer een klein rondje gefietst . 5,5 km met matige ondersteuning. Wel rustig tempo. Mag niet verder van de fysio en dit was ook weer genoeg inspanning voor mijn hoofd  en lijf. Hopelijk maak ik een goede nacht. Morgen wil ik dan weer 20 minuten gaan zwemmen.  Het is niet te vergelijken  met 7 maanden terug. Maar in elk geval meer dan wat ik 5  maanden terug kon.  

Zojuist naar de sportschool geweest. Voor de tweede keer de massagestoel geprobeerd, nu een ander programma, nek en schouders. 

Nog steeds worden je benen mishandeld en ik weet niet hoe je die druk aanpast op je benen. De instructrice die er was weet het ook nog steeds niet en gaat de eigenaresse om een uitgebreidere instructie vragen. Zij vindt ook dat haar benen mishandeld worden. 
Ik trek ze uit de beenhouders als de druk even afneemt, je kunt nog beter in een 'baarpositie' gaan zitten.

Daarna twee rondjes e-gym en nog een fitnesstoestel voor mijn borstspieren.

Ik heb weleens zo'n trilplaat gehad in de hoop dat hij wat zou werken op mijn fibromyalgie maar het tegenovergestelde gebeurde. Ik heb uiteraard voor de koop gezocht naar recensies en reviews maar men was toen van mening dat het apparaat je spieren zou versterken. Hij werd alom aangeraden. Ik weet niet meer op basis waarvan. Je moet vrij veel moeite doen om erop te blijven staan dus je balansspieren worden permanent ingeschakeld, maar dat was kennelijk bij mij tegen de leer der genade. Gespannen spieren en dan ook bewegingen laten maken had een soort overbelasting tot gevolg. 

vibro-shaper-compact-beste-koop-trilplaat.jpg

Mijn gewicht is wel uit het rode vak maar nog steeds kiele kiele.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.