Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ies

Ies

06-04-2026 om 21:30

Vandaag een paasbrunch hier.Wel een paar wat minder gezonde hapjes gehad (waar dochter veel werk aan had gehad) maar me heel erg ingehouden en veel lekkers laten staan. Niets van de chocolade eieren en niets van de wijn, wel trots op mezelf 
Geen paasei gehad dit jaar en dat is best wel wat voor een chocoladejunk!
Beweging lukt even niet zo. Goede nieuws is wel dat me dat begint te storen, voel me onrustig en wil graag bewegen, dus gaat vast weer lukken. 

Hier vanochtend ook een paasbrunch.
Zag meer lekkers dan ik op kon. Had graag nog wat bewaard voor de middag ofzo. ‘s middags lekker gewandeld in bos. Mijn hond was mee en had laag tempo dus het was niet zo intensief. Maar we waren in beweging. Vanavond plots kaartjes kunnen krijgen voor een concert waar ik al maanden op zat te azen en het was heel goed! Weekend super afgesloten dus.

Weegschaal, wat val je toch af en toe vies tegen! Je gunt me echt helemaal niks meer. 

Zit Weegschaal in dit draadje?
🤔

Poezenmeisje schreef op 07-04-2026 om 16:19:

🤔

Poezenmeisje schreef op 07-04-2026 om 16:19:

🤔

Ik wou het in de openbaarheid gooien. Een publieke aanklacht dus. Misschien dat de weegschalen overal in Nederland voortaan even gaan nadenken wat ze de mensen aandoen.  

Ellendig genoeg heb ik nog een tiramisu-toetje over en ik eet hem toch maar op vanavond. Maar voor de rest heb ik zuinig gedaan vandaag. 

Na vorige week werkelijk niets aan beweging hebben kunnen doen , het vandaag geprobeerd weer op te pakken bij de fysio.  1300 meter roeien. 3 sessies van 10 x 30 kilo leggpress. En 3 sessies van 10 x 22 kilo omhoog trekken met een handvat. Viel nog niet helemaal tegen na 8 slechte dagen waar ik van bed naar bank en vv gegaan ben. Nu wel last van  mijn hoofd maar hopelijk maak ik een goede nacht en  kan ik morgen ook weer wat lopen of fietsen.

lekker veel films gedaan dit weekend.
Gister een wandeling van 19 km gedaan.
Vandaag met pt bovenlichaam getraind.
Eten is vooral zoet, vet en lekker.
Mijn hoofd zit vol met werk en dan pak ik een verkeerde coping strategie. Dus die weegschaal is niet zo vriendelijk. Nog 2 weekjes en dan heb ik vakantie.

Het gaat hier een beetje mis. Ik wilde na Pasen weer in het gareel eten, maar toen kwam ik vanmiddag thuis met honger. Na mijn laag in calorie, hoog in eiwit rijst met kip en 300 gram groente, heb ik de oren van mijn Lindt paaskonijn afgebeten. En net zijn hoofd en nek

Ninoea

Ninoea

07-04-2026 om 22:10 Topicstarter

Gisterenmiddag iets meer dan 8 km met onze oudste zoon gewandeld, vanavond ongeveer 4 km met mijn man. Ook kettlebell oefeningen gedaan vandaag. Eten ging goed. Heb nog wel zin om te snaaien na het weekend met al die lekkere dingen, maar dat moet even uit mijn systeem weer gaan. Zodra ik dat een paar dagen niet heb gedaan gaat die snaaitrek weer weg. 

MMcGonagall schreef op 07-04-2026 om 22:07:

Het gaat hier een beetje mis. Ik wilde na Pasen weer in het gareel eten, maar toen kwam ik vanmiddag thuis met honger. Na mijn laag in calorie, hoog in eiwit rijst met kip en 300 gram groente, heb ik de oren van mijn Lindt paaskonijn afgebeten. En net zijn hoofd en nek

Áls je zondigt moet je het goed doen. 

Begint er weleens iemand met de staart of de pootjes van een Lindt konijn?

Voor de Pasen was ik heel tevreden met mijn weegschaal. Ik heb dit jaar paaseitjes en andere zoetigheid links laten liggen en mij alleen bezondigd aan wat extra hartige hapjes en een paar glazen wijn. Ben benieuwd wat de weegschaal aan het eind van de week aangeeft.
Ik heb iets minder bewogen dan ik wilde omdat ik te veel andere dingen moest doen.

Weegschaal al even niet opgestaan besef ik mij nu jullie het zeggen….
Vandaag ging wel goed.
Gestart met bootcamp, door naar werk, door naar ziekenhuis afspraak, dag afgesloten in filmhuis. Voegde allemaal mooi.
Best ook netjes gegeten.
En had weinig zin om te sporten, maar daarom blij dat ik de dag er direct mee gestart was.

Mijn lijf is niet helemaal blij met de fysio  na een week niks doen. Ik heb behoorlijk pijn weer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.