Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Welke app gebruik je ToetieToover?

Ik had gisteren nog even op de weegschaal gestaan. Die gaf een plus van 400 gram. Balen maar valt nog mee gezien het feit dat ik zo veel honger heb (en dus eet) de laatste tijd. 
Gisteravond uiteten geweest. Voorgerecht en hoofdgerecht. Toetje en een fles wijn gedeeld .
Maar het was gezellig en het eten lekker en dat is ook heel wat waard. 

Bewegen was gister wat minder en vandaag ook niet spectaculair. Wel in de tuin bezig geweest en een groot gedeelte alvast gesnoeid. Maar dat zijn niet zo veel verbrande calorieën.

Met het bestellen van de boodschappen de verkeerde cola besteld. Normaal heb ik altijd zero nu dus gewone. En die vind ik veel te zoet. 

Ik ben niet ToetieToover, maar ik gebruik deze app (via de sportschool).

Playstore: 
"Virtuagym food app".

2de6ae47-78af-4542-b8a7-e6cf651dd072.jpg

Ik heb vandaag zeilwedstrijd gehad, ging goed. Vanavond thuis een film gekeken. Had ook nog wel wat stappen willen zetten eigenlijk, maar moe/hoofdpijn. 

Poezenmeisje schreef op 08-03-2026 om 14:50:

Ik ben niet ToetieToover, maar ik gebruik deze app (via de sportschool).

Playstore:
"Virtuagym food app".

2de6ae47-78af-4542-b8a7-e6cf651dd072.jpg

Bedankt

ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum. Ik vind een voordeel dat ik ook mijn eetlijstjes kan downloaden en delen, bv met mijn pt of diëtist. 

Mijn zoon moest in Havo2 voor biologie een lijstje bijhouden van wat hij at. Volgens het Voedingscentrum at hij véél te weinig. 

Serieus? Hij bunkerde als puber. Met het toevoegen van een paar roze koeken kwam hij aan zijn vereiste hoeveelheid voeding. 😐

Poezenmeisje schreef op 09-03-2026 om 08:05:

Mijn zoon moest in Havo2 voor biologie een lijstje bijhouden van wat hij at. Volgens het Voedingscentrum at hij véél te weinig.

Serieus? Hij bunkerde als puber. Met het toevoegen van een paar roze koeken kwam hij aan zijn vereiste hoeveelheid voeding. 😐

De eetmeter zegt verder niet veel, dat is wat anders dan de richtlijnen van het voedingscentrum volgen.

Het is gewoon een lijstje van wat je zelf eet. Zelfde als foodvisor of welke andere app om calorieën te tracken.

Ze hebben allemaal weet andere fancy dingen er om heen. Aan jou om daarvan te gebruiken wat je wil.

Ik wil gewoon een lijstje dat kaal optelt wat ik eet zonder plaatjes en dat ik eenvoudig kan zien hoeveel proteïne ik eet zonder percentages etc.

Ik heb eerder ook wel de eetmeter gebruikt. Voordeel vond ik dat je jouw inname van heel veel dingen goed kon zien zoals vezels, calcium ed. Die heb ik nog niet gevonden in de app die Poezenmeisje noemt. 

Maar om de een of andere reden vind ik de eetmeter niet fijn in gebruik en haak dan te snel weer af. En ik wil het eigenlijk wel weer een tijdje goed bijhouden. Hopelijk lukt dat met de virtuagym app wel.

Ik gebruik Yazio. Daar kun je ook veel in zien

Ik ga deze week alle 3 eens gebruiken, Yazio, Eetmeter en Virtua, eens kijken wat de verschillen zijn. 

En ik zit nu onder de 82 kg 81,8 om precies te zijn. 

Ysenda schreef op 09-03-2026 om 11:36:

Ik ga deze week alle 3 eens gebruiken, Yazio, Eetmeter en Virtua, eens kijken wat de verschillen zijn.

En ik zit nu onder de 82 kg 81,8 om precies te zijn.

Ik hoor graag wat je de plus en minnen van de apps vindt.

Bailey26 schreef op 09-03-2026 om 12:56:

[..]

Ik hoor graag wat je de plus en minnen van de apps vindt.

Ik ben ook benieuwd. Ik vind de Eetmeter best handig in gebruik, en blijf vooral trouw omdat ik daar mijn gerechten heb ingevoerd. Ik eet weinig kant en klaar, dus overstappen zou mij veel tijd kosten om die gerechten weer in te voeren. 

Ik denk dat de betaalde versie van Virtuagym meer gegevens laat zien, zoals vezels, mineralen etc.

Poezenmeisje schreef op 09-03-2026 om 16:54:

Ik denk dat de betaalde versie van Virtuagym meer gegevens laat zien, zoals vezels, mineralen etc.

Wat ik nu al een min vind van Yazio, dat je een plan moet maken en dat zij komen met een voorstel voor het aantal kcal. 

maar goed, ik ga vanavond alles wat ik vandaag in de eetmeter heb gezet in allebei de anderen zetten en vanaf morgen houd ik het tot zondag in alle 3 bij. 

Ninoea

Ninoea

09-03-2026 om 17:10 Topicstarter

Ik had een fijn vriendinnenweekend. Inderdaad meer gegeten dan normaal. Appeltaart bij het bakhuus in Orvelte is een aanrader. Heerlijke dagen. Nu weer in het gelid. Vanochtend thuis kettlebelltraining gedaan. Aantal reps iets omhoog. Dat is een stuk zwaarder weer. Ook 300 x touwtje gesprongen. Vanmiddag zo’n tien km gefietst (5 heen, 5 terug) naar het bos om daar te gaan wandelen met een vriendin (5 km). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.