Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
lientje69
03-02-2026 om 19:39
Dorestad schreef op 03-02-2026 om 19:36:
een saaie zit- en ligdag hier. Toen ik onder invloed van roesje was hoorde ik steeds wel de stemmen maar ik volgde het gesprek niet. Toen hoorde ik : loopt soms 200 km per maand en is 45 kg afgevallen. Toen was ik alert: jullie hebben het over mij.
Bij ontslag wilden ze elektrisch vervoer regelen
Nou nee. Ik loop. En ga met de trap. Even bewegen
Is het goed gegaan dorestad? Had je nog sterkte willen wensen maar was het vergeten. Gelukkig is het achter de rug. Een voorspoedig herstel gewenst en niet te gek doen nu met je 200 km hé?
Schoondochter
03-02-2026 om 19:52
Ninoea schreef op 03-02-2026 om 19:32:
Die kettlebelloefeningen zijn niet meer gedaan. Ik ben de hele dag al zo moe als een hond sinds ik gezwommen heb. Ik heb zelfs een uurtje op bed gelegen. Heb wel allerlei praktische en nuttige klussen gedaan. Ook lekker gegeten vanavond. Een ovenschotel met wortel, knolselderij, broccoli, gerookte kip en huttekase en wat kruiden en een toping van hazelnoot en wat kaas.
Zwemmen lijkt mij heel intensief, dus niet gek dat je moe bent!
Dorestad
03-02-2026 om 20:12
Dankjewel Lientje69. Ging prima. Over een week of 6 mag ik weer volop mijn wandelstokken gebruiken. Dat betekent dat ik de komende tijd minder ver en minder onverhard ga lopen.
Happyapple
03-02-2026 om 20:58
Fijn dat het goed gegaan is Dorestad. Hopelijk een snel herstel!
Hier 6000 stappen maar ja kantoordag en een stortbui tijdens de pauze. Morgen hopelijk weer beter.
Trail
03-02-2026 om 23:00
beterschap dorestad!
Hier gezwommen vanochtend en daarna door naar werk. Een hele drukke werkdag!
Geen tijd meer om nog even te lezen thuis.
Lekker naar bed.
PhilDunphy
03-02-2026 om 23:23
Happyapple schreef op 03-02-2026 om 20:58:
Fijn dat het goed gegaan is Dorestad. Hopelijk een snel herstel!
Hier 6000 stappen maar ja kantoordag en een stortbui tijdens de pauze. Morgen hopelijk weer beter.
Toch wel nieuwsgierig hoe jij op een kantoordag aan 6000 stappen komt, als je in de pauze niet naar buiten gaat. Ik kom zelf op een kantoordag niet verder dan ongeveer 2500/3000 stappen, dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken.
Wat ik al doe is als ik vroeg op mijn werk ben, even nog snel 10 minuten buiten wandelen. En de verste parkeerplaats pakken. Ook loop ik meermaals per dag even heen en weer richting de kantine. Maar het zet niet echt zoden aan de dijk, dus 's avonds moet ik alsnog aan de wandel om de 6000 af te tikken..
Schoondochter
04-02-2026 om 06:11
PhilDunphy schreef op 03-02-2026 om 23:23:
[..]
Toch wel nieuwsgierig hoe jij op een kantoordag aan 6000 stappen komt, als je in de pauze niet naar buiten gaat. Ik kom zelf op een kantoordag niet verder dan ongeveer 2500/3000 stappen, dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken.
Wat ik al doe is als ik vroeg op mijn werk ben, even nog snel 10 minuten buiten wandelen. En de verste parkeerplaats pakken. Ook loop ik meermaals per dag even heen en weer richting de kantine. Maar het zet niet echt zoden aan de dijk, dus 's avonds moet ik alsnog aan de wandel om de 6000 af te tikken..
Je vraagt het niet aan mij, maar ik kan je wel vertellen wat ik doe. Ten eerste lopend naar kantoor (vanf het station). Dat was eerder voor mij 3000 stappen enkele reis, sinds kort nog maar 1000. Jammer, maar soms toch wel praktisch denk ik. En verder lopen na het werk. Boodschappen doe ik lopend, weer 4000 stappen erbij. En na het avondeten een uurtje lopen kan vaak ook prima.
Bailey26
04-02-2026 om 07:17
Fijn dat alles goed is gegaan Dorestad. Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig.
Hier gaat het echt ruk. Maandag en dinsdag amper bewogen. Beide dagen wel gewerkt maar dan beweeg ik amper. Maandag is het niet gelukt om naar de sportschool te gaan. Neefje is mogelijk ernstig ziek en dit heeft mentaal een flinke knauw weer gegeven. Heb mentaal gewoon niet echt ruimte meer om zaken op te vangen. Merk dat ik ook gewoon niet meer denk aan in beweging komen.
PhilDunphy
04-02-2026 om 07:27
Schoondochter schreef op 04-02-2026 om 06:11:
[..]
Je vraagt het niet aan mij, maar ik kan je wel vertellen wat ik doe. Ten eerste lopend naar kantoor (vanf het station). Dat was eerder voor mij 3000 stappen enkele reis, sinds kort nog maar 1000. Jammer, maar soms toch wel praktisch denk ik. En verder lopen na het werk. Boodschappen doe ik lopend, weer 4000 stappen erbij. En na het avondeten een uurtje lopen kan vaak ook prima.
Oh dat lopen naar kantoor makes sense. Ik ging er ten onrechte vanuit dat de persoon aan wie ik het vroeg vast ook met de auto naar kantoor ging.
De andere dingen die je noemt, zoals boodschappen en een avondwandeling, zorgen er inderdaad voor dat je die 6000 stappen gerust haalt. Maar ik kreeg het idee dat Happyapple die 6000 stappen gewoon op kantoor haalde en dat vond ik dus interessant. Want een constructie waarbij ik er niet nog om 20.00 uur uit moet naar buiten, spreekt me wel aan 😉
MMcGonagall
04-02-2026 om 08:07
Ik kwam in mijn vorige kantoor wel aan de 3500 stappen op kantoor. We zaten op de derde verdieping dus ik nam sowieso de trap maar liep ook als een druk baasje heen en weer naar verdiepingen en vergaderzalen. Je kunt ook je koffie op een andere verdieping halen, dan heb je zo alweer een aantal extra stappen.
Voor mijn huidige kantoor moet ik parkeren op een groot parkeerterrein. Wanneer ik aankom, moet ik minstens 200 meter bij de bushalte voor de pendelbus parkeren en daarna weer van de bushalte naar kantoor. Het kantoor is minder groot, dus ik kom vooral aan de stappen door mijn lunchwandeling. Gisteren niet gedaan bij een gevoelstemperatuur van -10. Dat werd me te gortig 
Ysenda
04-02-2026 om 09:09
bij mij is naar het bedrijfsrestaurant (we mogen geen kantine zeggen) lopen 8 minuten enkele reis. Dan zijn we het terrein nog niet afgeweest. De supermarkt is net zo ver.
Ik heb collega's in andere gebouwen waar ik dan ook heen loop. Maar door back to back meetings kies je dan toch maar voor teams omdat je geen tijd hebt om die verplaatsing te doen.
lientje69
04-02-2026 om 09:17
Gisteren niet gewandeld. Wel een vrij intensieve fysio gehad in de ochtend en in de middag wat klusjes in huis gedaan. Waarvan een erg zware voor me, nl bed verschonen. Dus ik was ondanks weinig stappen best tevreden. Zo wil ik aan de wandel. Code geel hier maar moet kunnen. Wel gevoelstemperatuur van min 8 dus ik moet me er nog even toe zetten. Correctie : dat was vannacht zie ik. Zal nu dus ietsje beter zijn.
Dorestad
04-02-2026 om 09:25
wees voorzichtig Lientje69. Wij werden vannacht gewekt door Alert ivm code rood. Schaatsen op de weg, ik kreeg al filmpjes doorgestuurd
Tuinfluiter
04-02-2026 om 09:47
Beterschap Dorestad ik hoop dat je snel hersteld.
Ik vond het gisteren hier koud en guur en heb alleen een boodschappen wandelingetje gemaakt. Vanmiddag wil ik wel gaan wandelen. Ik ga naar een landgoed met een mooie stinzentuin, bebenieuwd wat er al staat te bloeien.