Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ysenda
02-02-2026 om 18:27
Nikki1973 schreef op 02-02-2026 om 14:40:
Ik zit nu aan de volkoren rijstwafels en voor vanavond staat de slowcooker aan, lekker veel groente, wat kip en zilvervliesrijst erbij. En mijn best doen om vanavond niet of heel weinig te snoepen. Blijft een uitdaging..
Je zegt 'wat' kip. Misschien toch wat meer proteine toevoegen als er geen gezondheidsredenen zijn om dat niet te doen?
Ik zit nu op 1.5 - 2x mijn lichaamsgewicht in grammen en dat maakt wel dat ik langer vol zit en geen trek heb. Ik verdeel ze wel over 5 porties per dag.
Ninoea
02-02-2026 om 19:40
Naar bootcamp ga ik warmer gekleed dan naar hatdlopen. Nu met het koudere weer:
Lange compressiekousen, winterlegging, wollen hemd, iets dikker shirt dan normaal met lange mouw, bodywarmer, muts en handschoenen. Als het echt koud is dan nog tussen het shirt en de bodywarmer een winddicht jasje. Ik heb het tijdens het sporten al snel warm. Voor op de fiets een warme broek voor over de hardlooplegyinf en een winterjas en iets warmere handschoenen.
Nikki1973
02-02-2026 om 19:41
Ysenda schreef op 02-02-2026 om 18:27:
[..]
Je zegt 'wat' kip. Misschien toch wat meer proteine toevoegen als er geen gezondheidsredenen zijn om dat niet te doen?
Ik zit nu op 1.5 - 2x mijn lichaamsgewicht in grammen en dat maakt wel dat ik langer vol zit en geen trek heb. Ik verdeel ze wel over 5 porties per dag.
Goed idee, ga ik me in verdiepen.
Due-scimmie
02-02-2026 om 20:04
Ik zit ongeveer ip 1,25 keer mijn lichaamsgewicht in grammen aan eiwitten. Ik eet grotendeels vegetarisch dus vind het lastig om nog meer eiwitten te eten.
Joszy
02-02-2026 om 20:07
Due-scimmie schreef op 02-02-2026 om 20:04:
Ik zit ongeveer ip 1,25 keer mijn lichaamsgewicht aan eiwitten. Ik eet grotendeels vegetarisch dus vind het lastig om nog meer eiwitten te eten.
Nou ik vind 1.25x je eigen gewicht wel veel hoor 🤣
Dorestad
02-02-2026 om 20:28
vanmiddag in het zonnetje 6 km gelopen. Wat een koude wind. Het land was bevroren dus dat liep makkelijk. Een sprong van 7 reeën gezien, dichtbij genoeg voor wat foto's. Foutje, 12 kilometer was het. Strava stopte er voortijdig mee
ToetieToover
02-02-2026 om 21:03
Due-scimmie schreef op 02-02-2026 om 20:04:
Ik zit ongeveer ip 1,25 keer mijn lichaamsgewicht in grammen aan eiwitten. Ik eet grotendeels vegetarisch dus vind het lastig om nog meer eiwitten te eten.
Dat is lastig, want dan moet je nog iets meer eten dan van eiwitten uit niet-vegetarische bronnen. Met peulvruchten lukt het mij doorgaans om mijn dagtotaal aan eiwit en vezels rond te krijgen. Maar ik eet niet vegetarisch.
Vandaag heb ik voor de verandering eens niet intensief gesport. Mijn vriendlief is ziek, dus ik rem even af omdat ik niet oververmoeid wil zijn als er een virus rondvliegt. Hij weet ook precies uit welke groep het komt, want uit die groep van 11 zijn er nog 8 ziek geworden en eentje meldde vervolgens waarschijnlijk de ‘superspreader’ te zijn geweest. Grrrr ik kan het zó niet gebruiken nu. Dus ik ben nu mijn bad aan het laten vollopen, even floaten, opwarmen en naar bed.
Ik heb een maanwandeling gemaakt. Prachtig.
Trail
02-02-2026 om 21:12
Hier vanochtend gaan wandelen voor werktijd en ook bewust wat trappen meegepakt in het bos. Op het werk mijn eten goed in orde vandaag. Daarna besloten naar huis te gaan. Ik zat gelukkig al aan beweging vandaag. En besefte mij na het lezen van ninoeas post dat ik qua kleding niet ingesteld was op het bootcampen. Maar nu voortaan wel haha. Bedankt. Ben heerlijk thuis een boekje aan het lezen en ga zo slapen
Tuinfluiter
02-02-2026 om 22:17
Hier scheen vanmiddag de zon en het was een graad of 5 wel ook wind maar het was prima weer om te golfen. Ik kleed mij altijd warm voordeel van een golftas is dat je overtollige kleding altijd erin kan doen.
Vandaag weer goed en gezond gegeten.
Due-scimmie
02-02-2026 om 22:40
ToetieToover schreef op 02-02-2026 om 21:03:
[..]
Dat is lastig, want dan moet je nog iets meer eten dan van eiwitten uit niet-vegetarische bronnen. Met peulvruchten lukt het mij doorgaans om mijn dagtotaal aan eiwit en vezels rond te krijgen. Maar ik eet niet vegetarisch.
Helaas gaan mijn darmen daar niet zo goed op. Maar gelukkig inmiddel vegan eiwitpoeder wat ik oke vind en waar mijn darmen niet van op hol slaan + gerookte tofu ontdekt. Dat kan gewoon in plakjes op brood of wrap en voegt toch weer eiwitten toe.
Nikki1973
03-02-2026 om 10:46
Due-scimmie schreef op 02-02-2026 om 22:40:
[..]
gerookte tofu ontdekt. Dat kan gewoon in plakjes op brood of wrap en voegt toch weer eiwitten toe.
Oh dat klinkt best lekker. Lijkt me heel handig in een roerbak maaltijd als we vegetarisch willen eten. Ga eens zoeken bij AH
Ninoea
03-02-2026 om 11:06
Ik drink na het sporten magere chocolademelk met extra eiwitten. Dat vult goed. Verder probeer ik tegenwoordig het avondeten ook wat uit te breiden zodat het wat meer eiwitten bevat.
Ik heb nog best wat spierpijn in mijn bovenbenen van de wedstrijd van zondag. Vanochtend heb ik een half uur geoefend met borstcraw met focus op de armen. Daarmee heb ik mijn benen wel bewogen maar anders en minder intensief qua impact dus dat was juist wel fijn. Dadelijk nog wat kettlebell oefeningen.
Ysenda
03-02-2026 om 11:34
mijn dag gaat niet zoals gepland. Afspraak die ik had ging niet door. Daarom nu eerst gesport en straks op weg.
Scheelt weer een tas meenemen.
Ik had nog spierpijn van gister dat van vandaag kan er nog wel bij. Net iets andere oefeningen en spieren.
Ik moet ook mijn eten voor vandaag en morgen plannen en meenemen.
Ninoea
03-02-2026 om 19:32
Die kettlebelloefeningen zijn niet meer gedaan. Ik ben de hele dag al zo moe als een hond sinds ik gezwommen heb. Ik heb zelfs een uurtje op bed gelegen. Heb wel allerlei praktische en nuttige klussen gedaan. Ook lekker gegeten vanavond. Een ovenschotel met wortel, knolselderij, broccoli, gerookte kip en huttekase en wat kruiden en een toping van hazelnoot en wat kaas.
Dorestad
03-02-2026 om 19:36
een saaie zit- en ligdag hier. Toen ik onder invloed van roesje was hoorde ik steeds wel de stemmen maar ik volgde het gesprek niet. Toen hoorde ik : loopt soms 200 km per maand en is 45 kg afgevallen. Toen was ik alert: jullie hebben het over mij.
Bij ontslag wilden ze elektrisch vervoer regelen
Nou nee. Ik loop. En ga met de trap. Even bewegen