Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Dolfje: ik hoop dat je een fijne vakantie hebt en je tot rust komt en dat jij je tocht kunt ontspannen,ik heb het gevoel dat jij daar echt aan toe bent.

Wat is iedereen lekker bezig. Ik lees ook wat mensen die iets met lichte tegenzin hebben gedaan, maar zich daar toch aan gezet hebben. Wat een mooie overwinningen qua doorzettingsvermogen!

Hier ook trots op mezelf. Ik loop vandaag volop te hoesten en te proesten en voel me niet geweldig. Man erop uit gestuurd om met de kinderen de hobby's af te gaan, met het idee dat ik even lekker op de bank ga liggen. En ineens schiet in mijn hoofd mijn stappendoel.. shit pas 2500 stappen ipv 6300. Dus toch de loopband nog even gepakt en 4000 stappen gewandeld. Niks geks, gewoon rustig 4km/u onder het genot van een tv programma. Maar mooi wel mijn doel gehaald. Mijn streak is nog in tact, yes! 

Weer thuis na 9 dagen oppas.  Heerlijk om thuis te zijn.  Hier ligt aardig wat meer sneeuw dan waar ik was. Man en ik hebben direct maar 15 km gelopen,  onverhard. Bij ongeveer de helft van de besneeuwde paden waren we de eerste mensen die er langs kwamen.  Wel sporen van hazen,  reeën,  ganzen,  vos.  Met de verrekijker erbij konden we op een kilometer afstand goed een reeënsprong van 6 stuks bekijken en zorgen dat we dichterbij kwamen.  En dit alles in een heerlijk zonnetje.  

Na een weekje huisarrest vanwege blessure (teenpeesaanhechtingen) kon ik vandaag weer boodschappen doen en naar mijn favo tuincentrum en daarna weer boodschappen. Daarna kreeg ik soort van kramp die ik vaak krijg als ik geforceerd loop maar ja ik moest nu eenmaal vooruit en pijnontwijkend lopen en dan loop je niet gewoon maar ontzie je bepaalde delen van je voeten. 

Ik heb dus weer een heleboel groenten waaronder vier pakken bio diepvriesspinazie van de Jumbo.  Ik eet een mixje van bio en gewoon. Sommige groenten hebben van nature weinig chemische ondersteuning nodig, maar spinazie hoort daar niet bij. Maar is toch altijd lekker in de macaroni. Ik heb ook drie witte Kalanchoees gekocht. 

Mijn bloeddruk had goede waarden. Ik meet altijd graag goede getallen maar of ik eraan geloof? Dat was dus weer de vrijdag. Oh ja en mijn haar is ook weer geknipt en zo. Ik denk over een nieuw kleurtje. Geleidelijk. 

Vannacht hopelijk geen kramp. Dan moet ik gaan rondlopen en dat haat ik als het koud is buiten bed. 

Gisteren de 10.000 stappen weer eens gehaald gelukkig, maar wel teveel chocoladekoekjes op, maar ik vond dat het mocht, want ongesteld.  🤣🫣

Januari was echt een drama maand. De laatste isci poging heeft niks opgeleverd en we hebben te horen gekregen dat we uitbehandeld zijn. En maandagnacht heb ik mijn hondje in moeten laten slapen.

Er is weinig uit mijn handen gekomen deze maand. Slecht slapen, slecht eten en amper beweging.
Hopelijk lukt het om in februari weer een beetje de draad op te pakken. Wil in ieder geval weer beginnen met de sportschool en proberen om elke dag minimaal 10.000 stappen te zetten.

Bailey26 schreef op 31-01-2026 om 10:13:

Januari was echt een drama maand. De laatste isci poging heeft niks opgeleverd en we hebben te horen gekregen dat we uitbehandeld zijn. En maandagnacht heb ik mijn hondje in moeten laten slapen.

Er is weinig uit mijn handen gekomen deze maand. Slecht slapen, slecht eten en amper beweging.
Hopelijk lukt het om in februari weer een beetje de draad op te pakken. Wil in ieder geval weer beginnen met de sportschool en proberen om elke dag minimaal 10.000 stappen te zetten.

Bailey wees niet te streng voor jezelf (in februari).

Dadelijk naar de kapper. Niet mijn hobby maar het ontgrijst en ik moet er een eindje voor wandelen. Of het tussen mijn oren zit weet ik niet maar krijg vaak wat hoofdpijn (van verf of shampoo of frisse tegenzin en de kosten), kan dan vandaag toegevoegd worden aan hormonale hoofdpijn. 

Wat verdrietig Bailey26 

Bailey

Wat ongelooflijk verdrietig voor jullie zeg, dat lijkt me een onvoorstrlbaar bittere pil om te slikken! Heel veel veel sterkte!

Sterkte Bailey

Ninoea

Ninoea

31-01-2026 om 16:56 Topicstarter

Ach Bailey …  .. dat is wel heel veel verdriet. Wat een kutmaand! 

Ninoea

Ninoea

31-01-2026 om 17:00 Topicstarter

Morgen doe ik mee met het hardloopevenement in mijn woonplaats: 10 EM. Vandaag was daardoor wel een ander dagje want normaal loop ik altijd op zaterdag met de loopgroep een duurloop, maar dat zou nu teveel van het goede zijn geweest. Wel een mooie wandeling gemaakt met mijn man bij het kroondomein. 
Verder heb ik vandaag allerlei klusjes in huis gedaan en nog even wat boodschappen gedaan. Ook heb ik me ingeschreven voor een triatlon in juli. Een goede vriendin van me doet ook mee, dezelfde tijd en afstand. Zo leuk! 

Heel veel sterkte Bailey, dat de rest van het jaar gewoon goed mag gaan. En geen wonder dat er niets uit je handen komt, dat is niet gek na dit verdriet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.