Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Tot nu toe 12 km gelopen waarvan 9 km in de grote kamer en slechts 3 km buiten in het bos met laagje sneeuw.  Omdat de afslankmedicatie voor de bewoners hier vandaag bezorgd zou worden moest ik grotendeels thuis blijven.  Ik merk dat ik moe ben. Ik slaap hier minder goed.  Daarnaast zijn er nogal wat mantelzorgtelefoontjes,  elke dag minstens een uur maar vaker 2 uur. Daarbij ga ik dus lopen in de kamer.  De kinderen waar ik op pas puberen nogal.  Dat geeft op school de nodige problemen.  Voor deze week dreigde er zelfs een schorsing.  Ik heb het daar mentaal erg druk mee gehad.  Ik merk dat ik compenseer door te snoepen 

Ik heb vanochtend hyrox lesje gedaan. Daarna was buikspierkwartier en de rest deed die er nog achteraan dus dacht ik haak wel aan. Poeh, dat was de druppel 😅.

Totaal 16k stappen vandaag. Totaak antal verbrandde calorieën vandaag staat op 2800 volgens mijn fitbit. 

Laatst keek ik naar “nog één keer fit” en dat vond ik interessant om te zien. Ik heb niks met voetbal, en geen idee dus over de deelnemers maar het zijn kennelijk oud-professional voetballers en ze zien zichzelf als ‘oud’ rond de 40!!! En 1 deelnemer is ouder, rond de 60. Ik heb even zitten gniffelen toen die had meegedaan met de yogales van zijn vrouw en daarna overal spierpijn had.
Die deelnemers zijn van topsporter naar een ongezonde leefstijl gegaan en ik vind het bemoedigend om te zien dat ook zij moeite moeten doen om (weer) fit te worden. En hoe dat veel lastiger is als het niet je werk is en niemand je schema voor je maakt en je alleen maar hoeft te komen opdagen. Alhoewel ze nu ook aan alle kanten worden begeleid. En nog is het lastig. Eén van de mannen krijgt een hersenbloeding en moet daarna revalideren. De oudere man krijgt last van zijn knie. En dan maar weer op de route naar gezond blijven, ik vind het daardoor interessant om naar te kijken. Ik ben zelf rond de 50, en ziek geweest, en heb mijn best moeten doen om weer fit te worden. 

Hier stond vanochtend mijn favoriete aqualesje gepland, maar de hond vroeg om een boswandeling. En toen toch maar voor de hond gegaan. Daarna vooral veel geld uitgegeven. Materiaal laten aanmeten voor 1 van mijn winterse sporten. Dat nam bijna de hele dag in beslag. Maar blij dat ik een goede aanschaf heb gedaan.

na een paar dagen niet lekker vandaag weer trainen met PT.
Eten ging ook niet goed die dagen natuurlijk maar nu weer in het gareel.

Ik moest vanmorgen voor een training een filmpje van 45 minuten kijken (of eigenlijk luisteren). Ik heb besloten die lekker te luisteren tijdens een wandeling. Dus ruim 5000 stappen in the pocket en nog keurig gewerkt ook, ideaal. 

Ninoea

Ninoea

29-01-2026 om 21:40 Topicstarter

Leuke tip @tootietoover.

Ik heb vanochtend 5 km hardgelopen op de loopband. Ondertussen leer ik een serie. Ook al had ik afleiding toch vond ik het saai.  

Vandaag 2x stroopwafels afgeslagen, gelukkig werden er ook snoeptomaatjes getrakteerd. Gisteren ging ik wel voor de bijl toen er ministroopwafeltjes werden getrakteerd. Mini vind ik zo gevaarlijk, die staren mij aan alsof ze willen zeggen, we zijn maar heel klein hoor en wel erg lekker. En dan neem ik er zo twee. Grote stroopwafels stralen uit, wij zijn heerlijk, maar pas op, een stevige hap. Die vermijd ik dus. Wat hou ik mezelf voor de gek! 
Vandaag nog een stevige wandeling gemaakt met een collega die sneller loopt dan ik normaal doe en dat was best prettig. In mijn eentje ga ik om me heen kijken en loop ik veel langzamer.

Vandaag gewerkt en daarna door naar de sauna. Ik vind het erg leuk op mijn werk, maar heb wel moeite ook nog beweging in mijn dag te krijgen. 

PhilDunphy schreef op 29-01-2026 om 20:54:

Ik moest vanmorgen voor een training een filmpje van 45 minuten kijken (of eigenlijk luisteren). Ik heb besloten die lekker te luisteren tijdens een wandeling. Dus ruim 5000 stappen in the pocket en nog keurig gewerkt ook, ideaal.

Dat is een slimme oplossing 👍🏻

hier gisteren niet naar buiten geweest omdat het maar bleef sneeuwen. Er is vannacht ook weer nieuwe bijgekomen zie ik. Hoop dat het gast dooien, ben er nu wel klaar mee. 

Ninoea

Ninoea

30-01-2026 om 15:40 Topicstarter

Vandaag was weer borstcrawldag. Fijne les met goede uitleg over de ademhaling. Heel veel geoefend en het ging steeds wat beter. Ook wat minder water ingeslikt dit keer. 
Verder wat functioneel gefietst. Mijn zoon moest naar de kapper. Veel in het huishouden gedaan. Vanmiddag en vanavond met een vriendin naar sanadome. Daar ook eten. 

Vanochtend gesport en op het eind nog 10 minuten op loopband waarvan 2,5 minuut achter elkaar gerend. Het is nog niet veel maar dat wil ik in eerste instantie uitbouwen per halve minuut.

Naar de supermarkt gelopen, hier ligt nog steeds veel sneeuw.

Ik heb vanochtend een ritje met de paarden in de polder gemaakt. Ik moest mijzelf er even toe zetten. Het was koud, maar prima te doen. Door naar mijn werk, best een relaxte werkdag. En straks wil ik nog naar het filmhuis. Tevreden over m’n eten, bewegen, ontspanning. Huishouden ligt er wat verwaarloosd bij. 

vandaag veel  gedaan op werk en nu naar een theatervoorstelling. 

Ik voel mijn spieren van gister.

Eten ging weer goed, bewegen niet heel veel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.