Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ysenda
27-01-2026 om 08:40
ik heb gisteren in bed doorgebracht, heel goed voor stappen en eten.
Vandaag voel ik me goed genoeg om naar het werk te gaan. Ik woon gelukkig dichtbij, dus als het niet gaat ben ik ook zo weer thuis.
lientje69
27-01-2026 om 08:55
Hier gaat het even iets minder. De ene dag kom ik zo rond de 4500 stappen uit, de andere dag niet verder dan 500. Mijn hoofd en lijf willen nog steeds niet wat ik wil. Ondanks dat ik niet veel snoep, durf ik niet op de weegschaal te gaan staan. Ik merk aan mijn broek dat ik zwaarder word. Door de medicatie? Of toch teveel calorieën ( boven de 1500 dan)
Vanmorgen gezond begonnen met havermout. En verder maar een fruitdag vandaag denk ik. Heb ladingen fruit gekocht , misschien verstandig daar een bord vol van op tafel te zetten.
Auwereel
27-01-2026 om 10:09
ToetieToover schreef op 26-01-2026 om 19:22:
[..]
Hahahaha is dat geen typefout?
Ik hoop het, maar er ging ook een kg tomaten in, 6 teentjes knoflook en een blik kidneybonen.
Misschien zit de typefout in het aantal personen dat het op dient te eten, 20 ipv 2.
Edit, met screenshot van recept:

MMcGonagall
27-01-2026 om 10:33
Auwereel schreef op 27-01-2026 om 10:09:
[..]
Ik hoop het, maar er ging ook een kg tomaten in, 6 teentjes knoflook en een blik kidneybonen.
Misschien zit de typefout in het aantal personen dat het op dient te eten, 20 ipv 2.
Edit, met screenshot van recept:
Dat lijkt me echt niet kloppen. Dan heb je 2250 calorieën aan olijfolie in je sausje. Die hoef ik niet.
Nikki1973
27-01-2026 om 13:09
nou dat lijkt me ook veel olijfolie hoor….
Wel een lekker recept.
Ik volg een account op Instagram Mediterranean.diet.plan, voor wat inspiratie.
Gladheid is gelukkig weg dus kon op de fiets naar t centrum, was wel fijn. Anders was het de bus geworden en ik heb echt de pest aan het ov.
Dorestad
27-01-2026 om 19:29
ik hoefde vandaag onverwacht niet voor mantelzorg weg. Dus ik kon overdag een paar uur naar mijn eigen huis. Ben daar eerst naar de bootcamp gegaan. Was heerlijk. Er lag een dun laagje sneeuw. Vanmiddag weer terug gegaan naar het andere huis.
Nikki1973, het was hier plaatselijk erg glad. Zoonlief had niet goed nagedacht en was, gewoontegetrouw, door de Onlanden gegaan. Daar wordt niet gestrooid. Hij heeft een flink stuk gelopen ipv door kunnen fietsen.
Tuinfluiter
27-01-2026 om 20:19
Ik ben vandaag wezen golfen op de baan was de wind veel kouder dan ik door had toen ik wegging. Nu heb ik altijd genoeg kleding aan en bij mij maar als een soort Michelin mannetje rondlopen met een tas op je rug is niet echt ideaal. Maar ik heb wel mijn beweging gehad en de boerenkool met worst smaakte daarna extra lekker.
Ninoea
27-01-2026 om 21:34
Ik heb vandaag vooral weer eens veel zorggesprekken gevoerd. Beetje huisgehouden, wat boodschappen gedaan en plastic flessen ingeleverd. Vandaag was ook de inhaalles voor borstcrawl. Enorm nuttig. Ik heb nog zo veel te leren. Het water bleef mijn neus maar instromen. Komt goed, ooit ofzo.
Eten: prima.
Bewegen: wat weinig. Alleen functioneel en die zwemles. Ik moet echt wat meer stappen zetten.
aantal stappen 5000
Kcal 760
Trail
27-01-2026 om 22:50
Gister een reisdag gehad.
Vandaag mijn ritme thuis weer opgepakt.
Begonnen met Pilates, gezonde boodschappen gehaald, door naar werk.
Niet echt toegekomen aan huishouden en ontspanning.
Ies
27-01-2026 om 23:05
Wat zijn jullie hier actief!
Zo leuk! Ik ben nu niet zo actief (hier en in mijn leven
) maar ik lees jullie wel!
Wilde nu toch even reageren op jou Ninoea. Ik ben steeds maar onder de indruk van jouw activiteiten, je beweegt zo enorm veel! En als ik het me goed herinner dan doe je dat nog helemaal niet zo lang, toch? Dan vind ik het al helemaal zo cool dat je het allemaal oppakt en steeds maar meer wil doen. Maar het puzzelt me dan wel wat dat je schrijft dat je meer stappen zou moeten zetten. Staat voor mij zo haaks op het beeld dat ik van je heb!
Maar goed, beweging is voor mij beweging dus zwemmen telt voor mij mooi mee met de stappen
Hier gaat het even niet zo super. Nog steeds niet helemaal lekker en fit en mijn darmen werken al helemaal niet zoals ze zouden moeten. Ik zit enorm te klooien met mijn eten, weet ook niet zo goed waar ik goed aan doe. Smaak is heel anders nu en ik eet nu verre van gezond. Valt me nu wel op dat ik vorig jaar wel érg gezond at haha. Dat had ik meer moeten zien en waarderen!
Bewegen is ook véél minder. Ik zit nu op 10.000 stappen gemiddeld…. en ik zat dus op 15.000 dus nogal een verschil.
Gisteren wel sinds lang weer gezwommen en dat was wel erg lekker.
Dolfje
28-01-2026 om 06:47
Niet snaaien gaat hier op zich nog steeds goed, ik heb stress vanwege ouder en eet zelfs te weinig momenteel. Ben ook regelmatig misselijk.
Sporten sinds vrijdag niet meer gedaan. Zaterdag gewerkt. Zondag gewandeld en flink gefietst. Elke dag wel de stappen gehaald. Gisteren was een erg stressvolle dag en zijn we na het eten ondanks de regen toch nog een klein half uurtje gaan wandelen.
Vandaag werken, op en neer naar ziekenhuis en dan nog een activiteit. Daarna vakantie. Het is al de hele week stress of we gaan of niet maar overlegd in de familie en we gaan. Als we nu niet gaan komt het er waarschijnlijk niet van. Hier blijven in deze situatie trek ik ook niet. Dus hopelijk kan ik het een beetje loslaten. Echt genieten zal het misschien niet worden maar misschien kan ik wel wat ontspannen.
Happyapple
28-01-2026 om 07:00
Hopelijk kun je inderdaad toch een (redelijk) fijne vakantie hebben Dolfje. Het is je gegund om wat te kunnen ontspannen.
Hier is mijn voetblessure nog steeds aan het vervelen helaas dus ik moet rustiger aan doen dan ik zou willen. En verder druk met werk en de kinderen en het niet snaaien lukt nog niet heel goed helaas.
Dolfje
28-01-2026 om 07:30
Ik hoop dat het weer zo blijft als ze voorspellen op de apps, zonnig en rond de 20 graden. Hoef niet perse de hele dag aan het zwembad maar we willen lekker veel gaan wandelen. En als ik in de zon lekker kan lezen ben ik ook al blij. Het scheelt dat we daar al 2x zijn geweest dus ik heb niet zo de zelf opgelegde druk om van alles te moeten zien.
Ninoea
28-01-2026 om 12:49
Ies schreef op 27-01-2026 om 23:05:
Wat zijn jullie hier actief!
Zo leuk! Ik ben nu niet zo actief (hier en in mijn leven) maar ik lees jullie wel!
Wilde nu toch even reageren op jou Ninoea. Ik ben steeds maar onder de indruk van jouw activiteiten, je beweegt zo enorm veel! En als ik het me goed herinner dan doe je dat nog helemaal niet zo lang, toch? Dan vind ik het al helemaal zo cool dat je het allemaal oppakt en steeds maar meer wil doen. Maar het puzzelt me dan wel wat dat je schrijft dat je meer stappen zou moeten zetten. Staat voor mij zo haaks op het beeld dat ik van je heb!
Maar goed, beweging is voor mij beweging dus zwemmen telt voor mij mooi mee met de stappen![]()
Hier gaat het even niet zo super. Nog steeds niet helemaal lekker en fit en mijn darmen werken al helemaal niet zoals ze zouden moeten. Ik zit enorm te klooien met mijn eten, weet ook niet zo goed waar ik goed aan doe. Smaak is heel anders nu en ik eet nu verre van gezond. Valt me nu wel op dat ik vorig jaar wel érg gezond at haha. Dat had ik meer moeten zien en waarderen!
Bewegen is ook véél minder. Ik zit nu op 10.000 stappen gemiddeld…. en ik zat dus op 15.000 dus nogal een verschil.
Gisteren wel sinds lang weer gezwommen en dat was wel erg lekker.
20 maart aanstaande sport ik twee jaar.
Daarvoor bestond mijn beweging uit wandelen en fietsen. Vanaf de 20e ben ik dat gaan uitbreiden met bootcamp. Eerst 1x per week maar al snel naar zo’n 3x per week. In oktober ik ben toen begonnen met hardlopen. Februari vorig jaar liep ik mijn eerste wedstrijd van 8 km. En dit jaar loop ik bij hetzelfde evenement 10 EM (16.1 km).
Ik ben in januari dit jaar begonnen met borstcrawl-les en met een cursus tot assistent looptrainer.
Het wandelen zit hem erin dat ik dat als onderhoud echt wel graag wil blijven doen. Het is low inpaxt, stressverlagend en gewoon goed. Veel van mijn gemiddelde stappen per dag komen echter uit het hardlopen en in de basis ben ik qua wandelen dus teruggegaan in activiteit. Ik hoef niet, zoals eerst, alles uit wandelen te halen, maar een wat hoger gemiddelde per dag zou wel moeten kunnen. Het vraagt gewoon een andere focus. Ik heb met het koude weer bijv ook wel veel excuses waarom ik niet de fiets pak naar de trainsplekken toe.
Nehalennia
28-01-2026 om 14:59
lientje69 schreef op 27-01-2026 om 08:55:
Hier gaat het even iets minder. De ene dag kom ik zo rond de 4500 stappen uit, de andere dag niet verder dan 500. Mijn hoofd en lijf willen nog steeds niet wat ik wil. Ondanks dat ik niet veel snoep, durf ik niet op de weegschaal te gaan staan. Ik merk aan mijn broek dat ik zwaarder word. Door de medicatie? Of toch teveel calorieën ( boven de 1500 dan)
Vanmorgen gezond begonnen met havermout. En verder maar een fruitdag vandaag denk ik. Heb ladingen fruit gekocht , misschien verstandig daar een bord vol van op tafel te zetten.
Bedoel je met eem fruitdag dat je alleen maar fruit gaat eten?