Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Nikki1973 schreef op 25-01-2026 om 11:47:

Knap hoor, alle bootcamps en lange wandelingen die jullie doen!
Hier gaat het met eten wel goed, vooral niet snoepen gaat wel oké.
Maar naar buiten even niet, het is al 3 dagen een grote ijsbaan hier…

Oh wat erg zeg. Hier gelukkig geen ijzel gehad. 

Vandaag 9000 stappen.

Ninoea

Ninoea

26-01-2026 om 03:23 Topicstarter

Gisteren ben ik druk met ‘mietjes’ geweest. Mijn ene zoon geholpen met stampen voor zijn toets Frans, met de andere zoon de stad in gelopen om kleding te shoppen omdat hij zo absurd hard groeit. Voor de boekenclub, waarmee ik vandaag samenkom, in haast een boek uitgelezen wat me absoluut niet wist te boeien. Ook nog even op de loopband gelopen, puur om genoeg bewogen te hebben. 
Eten: gewoon goed. 
bewegen: 11800 stappen
Actieve kcal 514

Ninoea

Ninoea

26-01-2026 om 07:03 Topicstarter

Ik lees toevallig net. Ik bedoelde natuurlijk “moetjes” en niet “mietjes” … 

Ik ben ontzettend onrustig want het gaat goed met mijn ouder in het ziekenhuis. Gisteravond zo'n snoepzin. Maar er was niks in huis. Dacht ik. Maar er lag nog een zak marshmallows uit het kerstpakket van man. Die achterelkaar opgevreten en toen misselijk en toen was de bui over en ben ik naar bed gegaan. 
Vandaag maar weer goed op de calorieën letten.
Gisteren wel flink bewogen want gewandeld en de halve stad door gefietst.

Ninoea schreef op 26-01-2026 om 07:03:

Ik lees toevallig net. Ik bedoelde natuurlijk “moetjes” en niet “mietjes” …

Ik vroeg het me al af  .

Afgelopen weekend heb ik erg weinig bewogen. Was helemaal klaar met de kou. Vanaf vandaag wil ik weer in ieder geval 15000 stappen per dag gaan zetten. Dat bevalt toch veel beter, ik heb een beter humeur en slaap beter als ik dat wel doe.

Schoondochter schreef op 26-01-2026 om 07:39:

[..]

Dat bevalt toch veel beter, ik heb een beter humeur en slaap beter als ik dat wel doe.

Ja dat merk ik ook. 

Wij zouden aanstaande donderdag op vakantie gaan maar met de situatie nu weet ik dat nog niet. Maar ik heb zo'n behoefte aan licht en iets warmer weer.

Hier gaat het nog steeds wel lekker. Niet het allerbeste weekend achter de rug, maar dat waren weloverwogen trakataties aan mezelf (vrijdag een klein schaaltje chips en zaterdag een klein schaaltje chips + 2 glazen wijn). Maar verder keurig mijn stappen gemaakt en prima qua voeding. 
Vanmorgen ook een half uurtje gewandeld. Samen met het huishouden zit ik al bijna aan mijn doel. Gelukkig, want wat is het koud zeg! Heb geen zin om nog lang de deur uit te gaan. 

korte wandeling gemaakt. Gladheid is over maar t sneeuwt nu. Hoop dat het niet blijft liggen. Van mijn voornemen om iedere dag naar buiten te gaan is dus helaas al een paar dagen niets terecht gekomen. Gisteren ook veel mensen zien vallen in onze straat 😕

Het mediterraan dieet schijnt nogal gezond te zijn en toevallig vind ik veel groenten en bonen erg lekker, dus begon verheugd het recept in de Trouw van vandaag te lezen, tomaten-bonenschotel. Het idee is dat je tomaten karamelliseeet in olijfolie.
Twee problemen, 1) dat recept kost erg veel tijd (minstens 2,5 uur), maar daar is nog wel een mouw aan te passen om het in het weekend te maken. Maar probleem 2) is groter: 250 ml olijfolie in een recept voor 2 personen, ik denk niet dat ik dat weg kan krijgen...

Wo tm zo geskied. Twee dagen techniektrajning en voor drie dagen tochtjes gegaan. Wilde veel van de omgeving zien. Eten ging goed, en heb veel bewogen. Mijn hoofd liep wel afentoe over, raak snel vermoeid in groepen.

zo, mijn goede voornemen is gelukt vandaag. 22.000 stappen verder en ik zit lekker op de bank. Niet gesnackt.

@Auwereel dat klinkt als bizar veel olie. Dat kan toch ook niet gezond zijn?!

Auwereel schreef op 26-01-2026 om 18:55:

Het mediterraan dieet schijnt nogal gezond te zijn en toevallig vind ik veel groenten en bonen erg lekker, dus begon verheugd het recept in de Trouw van vandaag te lezen, tomaten-bonenschotel. Het idee is dat je tomaten karamelliseeet in olijfolie.
Twee problemen, 1) dat recept kost erg veel tijd (minstens 2,5 uur), maar daar is nog wel een mouw aan te passen om het in het weekend te maken. Maar probleem 2) is groter: 250 ml olijfolie in een recept voor 2 personen, ik denk niet dat ik dat weg kan krijgen...

Hahahaha is dat geen typefout?

ToetieToover schreef op 26-01-2026 om 19:22:

[..]

Hahahaha is dat geen typefout?

Ik kan me wel voorstellen dat dit een recept is waar je niet van aankomt. Het glijdt zo weer naar buiten!

ik ben nog steeds in het grote huis.  Kreeg vanmorgen veel telefoon.  Dan loop ik rondjes door de kamer en de keuken.  Op deze manier vanmorgen 8 kilometer afgelegd.

Ninoea

Ninoea

27-01-2026 om 08:25 Topicstarter

Gisterenochtend ruim een uur fullbody kettlebell training gedaan. Verder wat weinig bewogen. Eten ging prima.
Stappen : ruim 7000
Beweging : 1 uur en 20 min kettlebell 
Actieve kcal 660 

vanavond staat inhaalles borstcrawl op het programma van 20 tot 21 uur. Waardeloze tijd, maar soit! Morgen een rustdag. Donderdag hardlopen maar een kleiner rondje dan normaal. Vrijdag weer borstcrawlles. Zaterdag rustdag en dan op zondag de 10EM

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.