Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Welke bh tijdens afvallen?

Ik ben momenteel gewicht aan het verliezen en de bedoeling is dat dit nog wel even door gaat. De bh's beginnen wat ruim te zitten. Mijn bh's zijn vrij prijzig en ik wil niet bij elke paar kilo eraf nieuwe moeten kopen. Gezien omvang, cup en leeftijd is een bralette geen oplossing.
Hoe lossen andere dames dit op?

Uitzitten, ik had gelukkig nog haakjes over om ze strakker te doen. Ik ben van 70G naar 65E gegaan en heb toen pas nieuwe bh’s gekocht. Het was een beetje begrotelijk om tijdens het proces nieuwe kleding te kopen.

Alvast een kleinere maat kopen en dan in eerste instantie zo’n tussenstukje gebruiken?

502x840.jpg

Ik zou dan voor nu goedkope bh's bij bonprix of iets dergelijks kopen en als je op je uiteindelijke gewicht bent jezelf een paar mooie dure bh's  cadeau doen.

Vinted tot je op je gewicht bent?

Fenyw

Fenyw

17-10-2025 om 16:49 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 17-10-2025 om 12:37:

Uitzitten, ik had gelukkig nog haakjes over om ze strakker te doen. Ik ben van 70G naar 65E gegaan en heb toen pas nieuwe bh’s gekocht. Het was een beetje begrotelijk om tijdens het proces nieuwe kleding te kopen.

Hoe doe je dat met de beugel? Die zit nu al in mijn oksel te prikken.

Fenyw schreef op 17-10-2025 om 16:49:

[..]

Hoe doe je dat met de beugel? Die zit nu al in mijn oksel te prikken.

BH’s zonder beugel kopen. 

Bij winkels als de Wibra hebben ze lekker zachte BH's zonder beugel, ook de BH's van Terstal* zijn niet extreem duur.  
Ik weet niet welke maat je nu hebt, maar ze hebben veel maten.

https://www.terstal.nl/comfort-beha-2105043-10.html
Probeer het eens zonder beugel.  Wie dat toch uitgevonden heeft...

* Die van Terstal had een horizontaal beugeltje in de oksel, dat heb ik er gauw uitgesloopt....

Ik heb tijdelijk het omgekeerde probleem (zwanger waardoor mijn borsten groeien). Gewone/oude bh's passen niet meer. Ik heb nu tijdelijk een soort sporttopjes van de Hema. Niet het meest comfortabel, maar wel acceptabel. Over 6 mnd koop ik wel weer goede, als de oude dan niet meer blijken te passen. 

Voor de zwangerschap had ik 75F, nu zal dat minstens 80F of 80G zijn. Maar ondanks dat pas ik de maat L van de Hema prima. https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/bh-top/niet-voorgevormde-top-zonder-beugel-ultimate-comfort-21801183.html Deze kost 20 euro, vond ik meevallen ten opzichte van normaal ongeveer 100 euro per bh. Dus ik heb er 3 van gekocht, 2x lichtbruin (handig onder wit) en 1x zwart. Nu ik toch veel dikkere truien draag, valt het niet zo op dan ik zulke topjes draag ipv een echte bh. Het nadeel van deze topjes (en sportbh's) vind ik namelijk altijd dat het lijkt alsof je één borst hebt ipv twee gescheiden. Maar misschien ben ik daar extra kritisch op omdat ik normaal altijd spacerbh's draag, waarbij ze extra worden gescheiden. 

Fenyw schreef op 17-10-2025 om 16:49:

[..]

Hoe doe je dat met de beugel? Die zit nu al in mijn oksel te prikken.

Geen last van. De cups waren alleen wat leeg.

afrodite05 schreef op 17-10-2025 om 19:30:

Ik heb tijdelijk het omgekeerde probleem (zwanger waardoor mijn borsten groeien). Gewone/oude bh's passen niet meer. Ik heb nu tijdelijk een soort sporttopjes van de Hema. Niet het meest comfortabel, maar wel acceptabel. Over 6 mnd koop ik wel weer goede, als de oude dan niet meer blijken te passen.

Voor de zwangerschap had ik 75F, nu zal dat minstens 80F of 80G zijn. Maar ondanks dat pas ik de maat L van de Hema prima. https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/bh-top/niet-voorgevormde-top-zonder-beugel-ultimate-comfort-21801183.html Deze kost 20 euro, vond ik meevallen ten opzichte van normaal ongeveer 100 euro per bh. Dus ik heb er 3 van gekocht, 2x lichtbruin (handig onder wit) en 1x zwart. Nu ik toch veel dikkere truien draag, valt het niet zo op dan ik zulke topjes draag ipv een echte bh. Het nadeel van deze topjes (en sportbh's) vind ik namelijk altijd dat het lijkt alsof je één borst hebt ipv twee gescheiden. Maar misschien ben ik daar extra kritisch op omdat ik normaal altijd spacerbh's draag, waarbij ze extra worden gescheiden.

Ik droeg zwangerschapsbh’s. Die groeien mee 😃

Belonen met bij iedere -10 kg mezelf een nieuwe beha (in de aanbieding) cadeau doen, zo deed ik dat hier.

vinted en als je liever nieuwe draagt één goede halen en verder minder comfortabele goedkope, voor als die ene in de was zit. De Ulla popken heeft ook fijne bhs in grote maten, duurder dan de bonprix maar goedkoper als speciaalzaken. Alleen lopen de maten daar anders (ik draag van de primadonna cup f, bij de ulla cup d) 

Fenyw

Fenyw

18-10-2025 om 20:30 Topicstarter

Wat is een fijn merk bh zonder beugel? Ik draag nu altijd Prima Donna en ben dus een beetje verwend

gewoon de bh die je goed past. als je gaat afvallen zal je toch niet elke maand nieuwe bh's moeten kopen? afvallen is ook iets waar je geen controle over hebt, je kan niet bepalen dat je elke week 1 kilo afvalt

Fenyw schreef op 18-10-2025 om 20:30:

Wat is een fijn merk bh zonder beugel? Ik draag nu altijd Prima Donna en ben dus een beetje verwend

soft revolt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.