Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Wasbaar maandverband


Reflectione

Reflectione

13-08-2021 om 09:54 Topicstarter

Lou99 schreef op 13-08-2021 om 09:51:

Ik volg even mee. Gebruik nu sinds een paar maanden een menstruatiecup en nog een enkele keer een tampon. Ik twijfel of ik niet beter voor menstruatieondergoed zou gaan dan voor maandverband, gezien ik overdag altijd een cup of tampon in heb. Meestal draag ik hier dan nog een klein maandverbandje bij (heftige menstruatie), maar zou veel schelen als dat niet meer hoeft.

Misschien heb je hier ook nog wat aan: https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/menstruatieslip?page=1#25

Reflectione schreef op 13-08-2021 om 09:54:

[..]

Misschien heb je hier ook nog wat aan: https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/menstruatieslip?page=1#25

Oh, dankjewel! Ga ik eens doorspitten. 

Jouw ervaring hoor ik ook graag 🙂

Reflectione

Reflectione

13-08-2021 om 09:57 Topicstarter

Lou99 schreef op 13-08-2021 om 09:55:

[..]

Oh, dankjewel! Ga ik eens doorspitten.

Jouw ervaring hoor ik ook graag 🙂

Ik zal het laten weten!

---

---

13-08-2021 om 10:23

_melon schreef op 13-08-2021 om 08:02:

Ik heb dus Imse Vimse. Op m'n werk doe ik het maandverbandje in een wetbag en daarna in m'n tas.
Heb van de HEMA een ouderwetse luieremmer. Maandverband erin, KOUD water er bij, deksel er op en klaar. Elke dag het water verversen tot je gaat wassen. Altijd koud water gebruiken.
Ze worden in de wasmachine helemaal weer schoon als je ze maar goed koud laat weken.

Ik heb met fietsen geen last van de drukknoopjes.

Koud water én zout!

Reflectione

Reflectione

13-08-2021 om 10:26 Topicstarter

--- schreef op 13-08-2021 om 10:23:

[..]

Koud water én zout!

Flashbacks naar m'n bevalling 

Reflectione schreef op 13-08-2021 om 08:43:

[..]

Het is wel zo op te rollen dat het er niet uitloopt dat stukje in je broekzak? Dan is het voor mij al opgelost inderdaad.

Snel bestellen dan kan ik meteen testen :p. Nu nog welk merk..

Ja hoor! En anders neem je de wetbag mee naar de wc (in je broekzak) en op de terugweg ook weer in je broekzak.

Maar je kan t verbandje ook prima dichtvouwen (met de knoopjes) en even in je broekzak houden tot je bij de wetbag bent. 

--- schreef op 13-08-2021 om 10:23:

[..]

Koud water én zout!

Dat kan inderdaad, maar hoeft niet. Heb nog nooit zout gebruikt, maar dat werkt wel extra goed schijnt ja. 

Ik was blij dat ik tampons mocht kopen van mijn moeder. Daarvóór gebruikte ik alleen maar wasbare.

Reflectione

Reflectione

14-08-2021 om 10:10 Topicstarter

Ik heb ze binnen, even voor de leuke plaatjes:

Wasbaar-Maandverband-Bio-Flanel-Katoen-3-Stuks.jpg


Deze zijn het geworden samen met deze wetbag

Alvababy_wetbag_Tarwe.jpg


Ik heb ze in de was gegooid en zal m'n ervaringen delen als ik ze heb getest.

Ik vond de maandverbanden vrij groot lijken, ik heb gekozen voor m. Zal ze eens naast m'n maandverband houden ter vergelijking. Ik ben verder erg benieuwd hoe het zit. Is wat dikker dan m'n maandverband en die knoopjes ben ik benieuwd naar.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

14-08-2021 om 16:52

Ik lees ook even mee.
@ Reflectione: Die zien er vrolijk uit.  

Ik gebruik maandverband van Always en mijn huid raakt tegenwoordig heel erg geïrriteerd. Zo erg dat mijn huid na de menstruatie een week nodig heeft om bij te komen. 
Ik werk in de middag als postbezorger en kan dus op zo'n moment niet zomaar even naar de wc om te checken of te verschonen. Zo'n bezorgmiddag duurt bij mij 3 tot 4 uur.
Weet iemand hoelang zo'n wasbaar maandverband het uithoudt? Of zou ik dan een dubbele pad kunnen gebruiken? 
Ik heb alleen de eerste 2 dagen een best zware menstruatie.

Tamsyn, je zou een combinatie van menstruatieondergoed en wasbaar maandverband kunnen proberen?

Al houd ik het met de grote maandverband meestal wel 4-5 uur uit.

Reflectione

Reflectione

14-08-2021 om 18:17 Topicstarter

Tamsyn schreef op 14-08-2021 om 16:52:

Ik lees ook even mee.
@ Reflectione: Die zien er vrolijk uit.

Ik gebruik maandverband van Always en mijn huid raakt tegenwoordig heel erg geïrriteerd. Zo erg dat mijn huid na de menstruatie een week nodig heeft om bij te komen.
Ik werk in de middag als postbezorger en kan dus op zo'n moment niet zomaar even naar de wc om te checken of te verschonen. Zo'n bezorgmiddag duurt bij mij 3 tot 4 uur.
Weet iemand hoelang zo'n wasbaar maandverband het uithoudt? Of zou ik dan een dubbele pad kunnen gebruiken?
Ik heb alleen de eerste 2 dagen een best zware menstruatie.

Ze hebben verschillende maten ook, misschien is zo'n night versie wat? 

Als je post bezorgt op de fiets misschien wel goed om daar op te letten. Zoals ik zag zijn de meeste met drukknoopjes, moet nog testen hoe dat is. Ik fiets veel maar max een kwartier achter elkaar. Ik kwam wel speciale voor fietsen tegen en ook met klitteband

Tamsyn schreef op 14-08-2021 om 16:52:

Ik lees ook even mee.
@ Reflectione: Die zien er vrolijk uit.

Ik gebruik maandverband van Always en mijn huid raakt tegenwoordig heel erg geïrriteerd. Zo erg dat mijn huid na de menstruatie een week nodig heeft om bij te komen.
Ik werk in de middag als postbezorger en kan dus op zo'n moment niet zomaar even naar de wc om te checken of te verschonen. Zo'n bezorgmiddag duurt bij mij 3 tot 4 uur.
Weet iemand hoelang zo'n wasbaar maandverband het uithoudt? Of zou ik dan een dubbele pad kunnen gebruiken?
Ik heb alleen de eerste 2 dagen een best zware menstruatie.

Je kan sowieso eens kijken naar 100% cotton maandverband als je niet direct wasbaar wilt.

Always is echt vreselijk zo chemisch.

Ik heb maandverband met drukknoopjes; ik merk er niets van tijdens het fietsen.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

15-08-2021 om 07:41

Amaranth:
Oh dat is ook een idee, dank je

Reflectione:
Ja, ik bezorg op de fiets, maar ik ben meer aan het lopen dan aan het fietsen. Ik gebruik mijn fiets meer als postdrager. Ik zet hem strategisch neer en loop dan zoveel mogelijk. Maar ik zie andere collega's weer meer fietsen.
Ik zal eens kijken voor maandverband met klittenband, want zo'n drukknoopje lijkt mij niks op de fiets.

_Melon
Ik heb eens een merk gebruikt (ben de naam kwijt) die was van bamboe. Misschien moet ik die maar weer eens kopen. Always stinkt ook zo vreselijk op den duur.

Thalas
Fijn om te lezen dat je geen last heb van de knoopjes.

Ik denk dat ik eerst eens die 100% cotton of dat bamboe merk ga proberen.
Heel erg bedankt voor alle reacties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.