Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 15:34

Waarom doen vrouwen dit?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5283735/bbl-turkije-overleden-istanbul-bodylab-brazilian-buttlift-ali

Ik las net dit artikel en ik vroeg me even af waarom vrouwen dit doen? Dat is toch helemaal niet mooi? Ik snap het principe van jezelf verfraaien wel maar dit dan weer niet. Heeft iemand enig idee waar die trend vandaan komt om alles aan te passen en waarom mensen (vrouwen vooral) dit doen? 



Dat komt voort uit onzekerheid 9 van de 10 keer denk ik. In combinatie met het ideaalbeeld dat men op bijvoorbeeld sociale media ziet.

Omdat ze een lekkere kont willen?
Social media zal ook inspelen op onzekerheid. Ik krijg bijv steeds filmpjes op mijn instagram over neusverkleiningen en dat noemen ze Rhinoplasty. Geen idee waarom, ik heb een prima neus. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 15:44

Due-scimmie schreef op 26-01-2022 om 15:40:

Dat komt voort uit onzekerheid 9 van de 10 keer denk ik. In combinatie met het ideaalbeeld dat men op bijvoorbeeld sociale media ziet.

Maar waarom dan? Ik kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind. 

omdat ze het niet voor jou doen, dus jij hoeft het ook geen verbetering te vinden

Dus het antwoord lijkt me: omdat zij het mooi vinden. Waarom ze het mooi vinden? Dat moet je aan de vrouwen vragen die het doen. Want hoe wonderlijk het misschien ook klinkt, wij kunnen niet in de hoofden van andere vrouwen kijken en je dat vertellen

Lollypopje schreef op 26-01-2022 om 15:47:

omdat ze het niet voor jou doen, dus jij hoeft het ook geen verbetering te vinden

Dus het antwoord lijkt me: omdat zij het mooi vinden. Waarom ze het mooi vinden? Dat moet je aan de vrouwen vragen die het doen. Want hoe wonderlijk het misschien ook klinkt, wij kunnen niet in de hoofden van andere vrouwen kijken en je dat vertellen

Huh, meen je niet! (Sorry, ik ben werkontwijkend gedrag aan het vertonen)

BlueFawn schreef op 26-01-2022 om 15:44:

[..]

Maar waarom dan? Ik kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind.

Ik vind het ook geen verbetering en zou het ook niet voor kiezen. Maarja dat denk ik ook over botox, borstvergroting en facelift. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 15:56

Aviendha schreef op 26-01-2022 om 15:43:

Omdat ze een lekkere kont willen?
Social media zal ook inspelen op onzekerheid. Ik krijg bijv steeds filmpjes op mijn instagram over neusverkleiningen en dat noemen ze Rhinoplasty. Geen idee waarom, ik heb een prima neus.

En vanwege die (niet) lekkere kont ondergaan ze een operatie waarbij de kans op de pijp uitgaan blijkbaar best aanwezig is? 

Ik vind het lelijk. En bovendien onpraktisch. Snap echt niet waar de modehype vandaan komt om je kont te willen vergroten. Doe dan een opvulling in je broek, die kun je tenminste net als nepwimpers weer uit doen. 
Slanke heupen/kont vind ik vele malen mooier staan, kleine borsten trouwens ook. En normale lippen ipv die opgeblazen gevallen.

Denk dat mensen die zover gaan allerlei extreme overbodige lichamelijke operaties willen laten uitvoeren beter gebaat zijn bij een goede psych.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-01-2022 om 15:58

Ik denk dat internet er heel veel mee te maken heeft. De influencers vandaag de dag, instagram, de kardashians en meer van dat soort. Het opkijken naar iemand die een "perfect" uiterlijk heeft. Er is gewoon heel veel informatie en reclame beschikbaar tegenwoordig. De drempel is lager, je kunt nu zonder langs je huisarts te gaan naar het buitenland om (goedkoper) te krijgen wat je wil. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-01-2022 om 15:59

BlueFawn schreef op 26-01-2022 om 15:56:

[..]

En vanwege die (niet) lekkere kont ondergaan ze een operatie waarbij de kans op de pijp uitgaan blijkbaar best aanwezig is?

Tja, dat geldt voor álle (cosmetische) ingrepen. Geen enkele operatie is zonder risico.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 16:00

redbulletje schreef op 26-01-2022 om 15:57:

Ik vind het lelijk. En bovendien onpraktisch. Snap echt niet waar de modehype vandaan komt om je kont te willen vergroten. Doe dan een opvulling in je broek, die kun je tenminste net als nepwimpers weer uit doen.
Slanke heupen/kont vind ik vele malen mooier staan, kleine borsten trouwens ook. En normale lippen ipv die opgeblazen gevallen.

Denk dat mensen die zover gaan allerlei extreme overbodige lichamelijke operaties willen laten uitvoeren beter gebaat zijn bij een goede psych.

Dat is inderdaad wel steeds meer het beeld wat ik ook zie, opgespoten lippen, neptieten maar vragen waarom ze dat doen gaat me dan toch te ver voor er iemand denkt dat ik stiekem naar haar zit te loeren. 

Aviendha schreef op 26-01-2022 om 15:54:

[..]

Huh, meen je niet! (Sorry, ik ben werkontwijkend gedrag aan het vertonen)

Sorry dat ik je droom in diggelen heb laten vallen

Tickel schreef op 26-01-2022 om 15:58:

Ik denk dat internet er heel veel mee te maken heeft. De influencers vandaag de dag, instagram, de kardashians en meer van dat soort. Het opkijken naar iemand die een "perfect" uiterlijk heeft. Er is gewoon heel veel informatie en reclame beschikbaar tegenwoordig. De drempel is lager, je kunt nu zonder langs je huisarts te gaan naar het buitenland om (goedkoper) te krijgen wat je wil.

Maar het is juist geen perfect uiterlijk. Een dikke kont en/of brede heupen vind ik sowieso niet mooi, maar als het dan nog iemands natuurlijke bouw is dan past het nog wel. Maar als je van nature een mooie ranke bouw hebt waarom dat dan verpesten? Het staat zo ontzettend ordinair in de meeste gevallen. En daarbij nog de medische risico's die je loopt. Zowel tijdens de operatie als langetermijn (lekkende borstimplantaten bijv)

redbulletje schreef op 26-01-2022 om 16:05:

[..]

Maar het is juist geen perfect uiterlijk. Een dikke kont en/of brede heupen vind ik sowieso niet mooi, maar als het dan nog iemands natuurlijke bouw is dan past het nog wel. Maar als je van nature een mooie ranke bouw hebt waarom dat dan verpesten? Het staat zo ontzettend ordinair in de meeste gevallen. En daarbij nog de medische risico's die je loopt. Zowel tijdens de operatie als langetermijn (lekkende borstimplantaten bijv)

Correctie, jij vind het geen perfect uiterlijk. Ik ook niet trouwens, maar dat maakt het nog geen algemeen aanvaard feit.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

26-01-2022 om 16:10

redbulletje schreef op 26-01-2022 om 16:05:

[..]

Maar het is juist geen perfect uiterlijk. Een dikke kont en/of brede heupen vind ik sowieso niet mooi, maar als het dan nog iemands natuurlijke bouw is dan past het nog wel. Maar als je van nature een mooie ranke bouw hebt waarom dat dan verpesten? Het staat zo ontzettend ordinair in de meeste gevallen. En daarbij nog de medische risico's die je loopt. Zowel tijdens de operatie als langetermijn (lekkende borstimplantaten bijv)

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als de Kim K kont weer uit de mode raakt en strakke kleine kontjes weer hot zijn. Moet wel zeggen dat ik zelf ook niet vies ben van wat verfraaiing van mn uiterlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.