Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Varifocus bril

Wat ik ook wel vervelend vond aan mijn multifocale bril, was dat hij perfect recht moest zitten (misschien ook i.v.m. cilinder). Hoe vaak ik niet naar de opticien kom om hem weer recht te laten zetten.... Heel irritant. 
Wat dat betreft zijn lenzen veel makkelijker

Ja hier ook, kan er wel een wekelijks uitje van maken naar de opticien.
Helaas vinden mijn ogen contactlenzen bijzonder irritant.

Widajo

Widajo

13-09-2025 om 08:56 Topicstarter

ben teruggegaan naar de winkel en de bril is aangepast (het leesgedeelte is hoger gezet?). Het lijkt nu nog erger, loop als een dronkaard door het huis en ik moet zoeken naar scherp beeld als ik op mijn tablet lees. Ik vind het nog steeds vreselijk en heb echt SPIJT dat ik zoveel geld er aan uitgegeven heb

Widajo schreef op 13-09-2025 om 08:56:

ben teruggegaan naar de winkel en de bril is aangepast (het leesgedeelte is hoger gezet?). Het lijkt nu nog erger, loop als een dronkaard door het huis en ik moet zoeken naar scherp beeld als ik op mijn tablet lees. Ik vind het nog steeds vreselijk en heb echt SPIJT dat ik zoveel geld er aan uitgegeven heb

Oh wat erg voor je .  Het is vervelend maar ik zou gewoon blijven teruggaan tot het wèl in orde is hoor!

Widajo

Widajo

13-09-2025 om 09:13 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 08:57:

[..]

Oh wat erg voor je . Het is vervelend maar ik zou gewoon blijven teruggaan tot het wèl in orde is hoor!

Dat gaat ik zeker doen ja. Ben alleen bang dat het niet goed kan komen en dan zit ik (weer) met 2 brillen die ik niet kan gebruiken 

Widajo

Widajo

13-09-2025 om 09:17 Topicstarter

ps
Heb net gelezen dat ik binnen 6 maanden mijn bril mag terugbrengen en dat ik dan het volledige bedrag terugkrijg. Dat ga ik dan maar doen

Widajo schreef op 13-09-2025 om 09:17:

ps
Heb net gelezen dat ik binnen 6 maanden mijn bril mag terugbrengen en dat ik dan het volledige bedrag terugkrijg. Dat ga ik dan maar doen

Misschien het beste ja.

Widajo schreef op 13-09-2025 om 08:56:

Je schrijft dat het leesgedeelte hoger is gezet en het daardoor nog erger lijkt. Hoe lang heb je deze nieuwe glazen? De tijd om je ogen eraan te laten wennen, is ongeveer 2 weken. Binnen die tijd moet je de problemen aangeven en dan moeten ze er iets mee doen. 

Ik heb zelf de afgelopen tijd ook problemen gehad met mijn bril en 2 keer nieuwe glazen gekregen nu gaat het goed. 

Overigens gaat niet iedere opticien hier zo soepel mee om, mijn vorige bril heeft een jaar lang problemen gegeven, niet vanwege de glazen maar vanwege een slecht montuur, vanaf het begin viel er 'n pootje af. Die ze er dan wel weer aanzetten, maar na 'n jaar en elke 2/3 weken teruggaan ben ik er boos weggelopen, toen de opticien zei, niet achter dit merk monturen te staan.

Widajo

Widajo

15-09-2025 om 15:41 Topicstarter

ik begrijp dat je moet wennen aan een vatifocus bril, dat heb ik ook echt wel geprobeerd maar dat ik moet zoeken naar scherp beeld als ik op mijn tablet iets wil lezen lijkt me niet de bedoeling. Zeker niet omdat ik bij het kiezen van deze bril heb aangegeven dat ik dat eerder had meegemaakt en daarom die bril nooit heb gedragen. Ik heb me erbij neergelegd dat varifocus 'gewoon' niet voor mij is weggelegd...

Widajo

Widajo

19-09-2025 om 15:48 Topicstarter

Bril teruggebracht. Zag er heel erg tegenop maar was totaal geen probleem. Kreeg wel de vraag of ik misschien andere glazen in de monturen wilde maar daar vond ik de monturen tè duur voor. Medewerker zei: u heeft het geprobeerd, nu weet u dat varifocus niet geschikt is voor u. 
Uur later had ik het geld al terug op de rekening. Heel goed opgelost dus en ik blijf voorlopig bij mijn 'halve ' leesbrillen.

Bedankt voor de reacties en tips 

TO Aan zo'n bril moet je echt wennen, duurde bij mij ook echt een paar weken.
Echt even doorzetten..! 

Widajo schreef op 19-09-2025 om 15:48:

Bril teruggebracht. Zag er heel erg tegenop maar was totaal geen probleem. Kreeg wel de vraag of ik misschien andere glazen in de monturen wilde maar daar vond ik de monturen tè duur voor. Medewerker zei: u heeft het geprobeerd, nu weet u dat varifocus niet geschikt is voor u.
Uur later had ik het geld al terug op de rekening. Heel goed opgelost dus en ik blijf voorlopig bij mijn 'halve ' leesbrillen.

Bedankt voor de reacties en tips

Netjes hoor! Zoiets kan in de voorwaarden staan maar dan kunnen ze het nog klaarspelen je er een rotgevoel over te geven terwijl je gewoon in je recht staat. Fijne winkel zo te horen! En als je er al bijna twee maanden mee aan het sukkelen bent, gaat het vast niet beter worden, dus je hebt de juiste keuze gemaakt.

Widajo

Widajo

08-10-2025 om 22:17 Topicstarter

MissHolmes schreef op 07-10-2025 om 09:13:

TO Aan zo'n bril moet je echt wennen, duurde bij mij ook echt een paar weken.
Echt even doorzetten..!

Helaas ben je bijna een maand te laat. Heb de brillen al teruggebracht en me er bij neergelegd dat varifocus niet voor mij is...

Widajo

Widajo

08-10-2025 om 22:19 Topicstarter

Wieder schreef op 07-10-2025 om 09:30:

[..]

Netjes hoor! Zoiets kan in de voorwaarden staan maar dan kunnen ze het nog klaarspelen je er een rotgevoel over te geven terwijl je gewoon in je recht staat. Fijne winkel zo te horen! En als je er al bijna twee maanden mee aan het sukkelen bent, gaat het vast niet beter worden, dus je hebt de juiste keuze gemaakt.

Ik was verbaasd en heel blij dat het zo netjes werd opgepakt en opgelost. Had me klaargemaakt voor een strijd maar was helemaal niet nodig

Ik heb een nieuwe multifocale bril, maar ik ga wel even checken bij de opticien of het de bedoeling is zoals ik mijn nieuwe bril ervaar. 
Ik heb al best een tijd een multifocale brillen, dus daar kan ik mee omgaan. 
De nieuwe bril werkt prima voor krant en computer, maar om scherp in de verte te kunnen zien moet ik echt door het allerbovenste randje van de bril kijken waardoor ik 'm zo'n beetje halverwege mijn neus moet zetten. Vandaag zat ik bij presentaties en ik kon, loerend door het bovenste gedeelte van mijn bril, de powerpoint tot in detail haarscherp zien. Zette ik mijn montuur op mijn neus zoals het hoort, zag het er allemaal niet scherp uit en kon ik bepaalde woorden niet lezen. 
Als ik gewoon buiten rondloop, wil ik niet de hele tijd mijn bril halverwege mijn neus hebben, dus dat is ook allemaal minder scherp dan zou kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.