Jouw lijf
Muurbloem1985
31-08-2026 om 16:12
Tattoo topic
Gewoon een vraag uit belangstelling, hebben jullie een tattoo? Hoeveel en waar? Ikzelf heb er geen en zal dat van mijn leven lang ook niet doen, maar ken wel mensen waarvan ik denk "Ja bij jou staat het" ben benieuwd.
Peiling
Heb jij een tattoo?
Poison
01-09-2026 om 11:36
ik heb er momenteel 4. Een grote op mijn voet ter nagedachtenis aan mijn oma, een grote op onderarm ter nagedachtenis aan mijn opa en die covert een litteken na een operatie. Een kleine net onder mijn elleboogplooi ter nagedachtenis aan mijn vader en net boven mijn elleboogplooi met de namen van mijn kinderen in hun eigen handschrift. Ze betekenen allemaal dus iets voor me.
Ik vind verder niks van tattoo’s bij anderen. Ieder moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Ik vind het ook naar als mensen meteen een oordeel hebben over mensen met tattoo’s.
Rogue
01-09-2026 om 14:51
Lexus schreef op 31-08-2026 om 19:50:
Mijn zoon is tattoo artist. Ik ben zelf niet dol op tattoos en ik vond het aanvankelijk jammer dat hij geen prioriteit legde bij zijn illustratorschap waar hij voor opgeleid is en wat veel belovend was (op zijn 22e al een boek geïllustreerd en genomineerd voor een kunstprijs). Maar nu begin ik in te zien dat hij zijn vakmanschap misschien wel beter en meer kwijt kan als tattoo artist. Bovendien is het echt een ambacht waar AI niet tegen op kan. Zijn liefde voor het vak komt ook door de bijzondere verhalen waarvoor mensen een tattoo willen. En wat ik zo hoor is dat ook heel bijzonder: twee mannen die gaan trouwen en al 25 jaar met elkaar gaan en nu dezelfde tattoo nemen, een vrouw en haar partner met stil geboren kindje dat ze willen eren, een gast die een goede vriend heeft verloren, twee vriendinnen die tattoos nemen die afzonderlijk heel leuk zijn maar samen een figuur vormen. Ja mooie verhalen en nu vind ik het toch wel heel gaaf dat hij zijn bijdrage kan leveren aan iets wat mensen blijft ontroeren.
cool, als ik goed kon tekenen zou ik ook tattoo-artist willen zijn, vind het echt een gaaf beroep.
vind het soms wel jammer dat tattoo's zo mainstream zijn geworden
had het laatst nog met mijn ouders erover, dat vroeger vooral zeelui en hoeren tattoo's hadden en nu bijna iedereen en zijn moeder.
plus je ziet precies van welke generatie iemand is aan de hand van zijn/haar tattoo's, mijn nichtjes hebben vooral losse plakkers, terwijl een vriendin een zogenaamde ''trampstamp'' heeft
Dolfje schreef op 01-09-2026 om 11:18:
In gezicht en hals vind ik over het algemeen ook niet mooi.
Mijn man vond het ordinair toen ik hem liet zetten ( we waren toen uit elkaar) maar denk dat hij er onderhand na 29 jaar wel aan gewend is. Zelf heeft hij er dus geen. Vaak op vakantie op strd en bij zwembad iDs hij een van de weinigen zonder.
Geloof niet dat hij wil scheiden als ik er nog een zou laten zetten maar mooi vindt hij het volgens mij nooit.and en bij zwembad iDs hij een van de weinigen zonder.
Geloof niet dat hij wil scheiden als ik er nog een zou laten zetten maar mooi vindt hij het volgens mij nooit.
hals vind ik lelijker dan in je gezicht, dat laatste moet je wel staan vind ik persoonlijk.
HAAHAHAHAHAHAHHHAHAH,
ja die van mij is ook een van de weinige milenials zonder tattoo, hij heeft er zelf niks mee, dat ik ze heb vind hij niet erg boeit hem ook niet. mijn laatste was net 2 weken vers toen ik hem ontmoete
ik vergeet soms zelfs dat ik tattoo's heb, ![]()
stokstaart
01-09-2026 om 19:00
Mijn lief vind tattoos ook niet perse mooi maar mijn lijf, mijn keuze. Ik neem haar mee in de designs voor mijn sleeves en ze vindt het wel bij me passen. Haar commentaar was, gelukkig gaat het om de binnenkant.
MMcGonagall
01-09-2026 om 19:01
Mijn man is ook niet per se fan en hij zou het niet toejuichen als ik er nog een zou nemen. Soms denk ik er wel eens over, maar vooralsnog geen concrete plannen. Ik denk niet dat hij er dan vandoor zou gaan, maar als hij dat wel doet, zou ik daar toch wel wat van vinden.
Overigens vind hij kort haar ook niet het mooist bij mij, maar dat heb ik toch echt.
Marty1984
01-09-2026 om 19:44
Bakblik schreef op 01-09-2026 om 09:46:
[..]
Eet staat in beide posts die ik heb geplaatst dat een tattoo einde relatie ZOU KUNNEN zijn.
We hebben daar toen echt serieus over gesproken. Nu komt het af en toe nog grappend voorbij. Geen idee wat ik zou doen als hij echt met een tattoo thuis zou komen.
Gisteren zag ik Douwe Bob bij Eva. Echt ik kan dat niet mooi vinden. Een vriendin van dochter heeft een tattoo op een plek die meestal onder haar kleding zit. Dat zou nog kunnen maar bij een sleeve moeten we hier thuis eens even ernstig praten.
Wij hebben het nooit zo cru tegen elkaar uitgesproken. Maar man vindt tattoo's ook gewoon spuuglelijk en zelfverminking.
De dag dat ik mezelf op dergelijke wijze begin te verminken belt ie dus hoogstwaarschijnlijk toch echt een advocaat en gaan we scheiden vanwege uiteengegroeide visies op het leven.
Hetzelfde dus als hij zo'n lelijk ding laat zetten. Al helemaal als het meer is dan een beauty-tattoo of een hartje van 2 vierkante centimeter. Hij mag het hele huis vol hangen met tegeltjes, maar van drakenkoppen of tijgers op zijn lijf droog ik gewoon instant op.
Herfstappeltaart
01-09-2026 om 19:57
Ach zelfverminking...het is toch een kwestie van smaak. Gaatjes in je oren, een wenkbrauwpiercing. Alles is "niet natuurlijk" op dit gebied. Ik vind een sleeve of een gezicht vol tatoo's ook nog iets anders ogen dan een vlindertje op je schouder bijvoorbeeld. En verder ben ik van het model leven en laten leven. Doe vooral waar je gelukkig van wordt.
Broodjebrie
01-09-2026 om 19:59
Marty1984 schreef op 01-09-2026 om 19:44:
[..]
Wij hebben het nooit zo cru tegen elkaar uitgesproken. Maar man vindt tattoo's ook gewoon spuuglelijk en zelfverminking.
De dag dat ik mezelf op dergelijke wijze begin te verminken belt ie dus hoogstwaarschijnlijk toch echt een advocaat en gaan we scheiden vanwege uiteengegroeide visies op het leven.
Hetzelfde dus als hij zo'n lelijk ding laat zetten. Al helemaal als het meer is dan een beauty-tattoo of een hartje van 2 vierkante centimeter. Hij mag het hele huis vol hangen met tegeltjes, maar van drakenkoppen of tijgers op zijn lijf droog ik gewoon instant op.
Nou nou nou.. zelfverminking?? Vind je dat niet een beetje overdreven?
Marty1984
01-09-2026 om 20:16
Broodjebrie schreef op 01-09-2026 om 19:59:
[..]
Met een naald iets in je lijf laten drukken voor de rest van je leven? Dat is voor mij toch echt zelfverminking.
Als iemand zichzelf snijdt met een mes noemen we het verminking, maar met een naald en inkt ineens niet meer?
Piercings kan je ten minste er nog terug uit halen. Dat zou me minder kunnen schelen.
Broodjebrie
01-09-2026 om 20:23
Marty1984 schreef op 01-09-2026 om 20:16:
[..]
Met een naald iets in je lijf laten drukken voor de rest van je leven? Dat is voor mij toch echt zelfverminking.
Als iemand zichzelf snijdt met een mes noemen we het verminking, maar met een naald en inkt ineens niet meer?
Piercings kan je ten minste er nog terug uit halen. Dat zou me minder kunnen schelen.
Daar zit wel degelijk verschil in.
Maargoed, ik denk dat dit een hele lange discussie gaat worden en daar heb ik nu de puf niet meer voor dus blijf jij maar lekker bij je mening, doe ik dat ook.
Rogue
01-09-2026 om 20:25
Broodjebrie schreef op 01-09-2026 om 19:59:
[..]
maar echt..
tattoo's zijn al zo oud als de weg naar Rome, door de Polynesiërs & Maori's zijn tattoo's in de westerse wereld beland
Tuinfluiter
01-09-2026 om 20:34
Ik heb er geen en mijn man ook niet. We vinden het beide niet echt mooi. Mocht mijn man onverwacht er toch heel graag een willen dan heb ik daar alleen vrede mee als de tattoo normaal bedekt wordt door kleding. Gezicht, nek en handen zouden wel een echte no go voor mij zijn. Als hij het wil dan maar bijvoorkeur op zijn bil.
Mijn kinderen en schoonkinderen zijn voor zo ver ik weet en kan zien ook tattoo loos.
Een hele enkele keer zie ik wel eens iemand met een tattoo die echt mooi en kunstzinnig is maar het merendeel vind middelmatig of lelijk en ik begrijp dan niet waarom je dat voor de rest van je leven op je lichaam wilt hebben zitten. Maar smaken verschillen en iedereen moet dat maar lekker zelf weten.
Wilgenkatje-
01-09-2026 om 21:09
Herfstappeltaart schreef op 01-09-2026 om 08:59:
[..]
Phoe dat gaat ver. Het doet me denken aan een gereformeerd echtpaar van 50 jaar geleden waarvan de vrouw heur haar niet mocht kortknippen van haar man. Die knot moest blijven.....
Dat zal vast een religieuze reden hebben gehad. Of wilde hij echt perse een vrouw met lang haar?
ToetieToover
01-09-2026 om 21:29
Tuinfluiter schreef op 01-09-2026 om 20:34:
Ik heb er geen en mijn man ook niet. We vinden het beide niet echt mooi. Mocht mijn man onverwacht er toch heel graag een willen dan heb ik daar alleen vrede mee als de tattoo normaal bedekt wordt door kleding. Gezicht, nek en handen zouden wel een echte no go voor mij zijn. Als hij het wil dan maar bijvoorkeur op zijn bil.
Mijn kinderen en schoonkinderen zijn voor zo ver ik weet en kan zien ook tattoo loos.
Een hele enkele keer zie ik wel eens iemand met een tattoo die echt mooi en kunstzinnig is maar het merendeel vind middelmatig of lelijk en ik begrijp dan niet waarom je dat voor de rest van je leven op je lichaam wilt hebben zitten. Maar smaken verschillen en iedereen moet dat maar lekker zelf weten.
Ik had een ex die beweerde een tatoeage te hebben laten zetten op zijn bil. Hij wilde dat ik ernaar keek. Niets te zien. “Nee? Het is een konijntje, kijk nog eens goed!” Niks te zien
“Owwww dan zit hij nét even in zijn holletje”. Niet sexy. Ook al bleek hij dus tóch geen tatoeage te hebben.
Koettie
02-09-2026 om 05:58
Ik vind tatoeages de ultieme herinnering voor dingen, dat maakt het juist grappig al vind ik ze niet allemaal meer mooi inmiddels. Herinrichting aan bepaalde tijd uit mn leven en aan bepaalde mensen. Spijt heb ik er niet van en weghalen ga k ook niet doen maar sommige zou ik niet opnieuw nemen. Maar ook dat heurt een beetje bij het leven voor mij.
Mn vriend vindt het wel ok. Hij kent me niet zonder. Vind het niet fantastisch maar zou er ook nooit wat van zeggen.
Herfstappeltaart
02-09-2026 om 08:58
Wilgenkatje- schreef op 01-09-2026 om 21:09:
[..]
Dat zal vast een religieuze reden hebben gehad. Of wilde hij echt perse een vrouw met lang haar?
Religieuze reden inderdaad.