Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Tattoo topic

Gewoon een vraag uit belangstelling, hebben jullie een tattoo? Hoeveel en waar? Ikzelf heb er geen en zal dat van mijn leven lang ook niet doen, maar ken wel mensen waarvan ik denk "Ja bij jou staat het" ben benieuwd.

Peiling

Heb jij een tattoo?
69 stemmen
36%
64%

Nee, ik heb er geen. Zou dat ook niet zo snel doen. Mocht ik toch ooit een tattoo zetten (alleen met hele speciale betekenis) dan op een plek die ik goed kan bedenken.

ik had mijzelf nooit gezien als iemand die een tatoeage zou nemen. Maar heb er nu 2.
Vorig jaar er 1 laten zetten samen met mijn dochter, een vlinder met daaronder een hartje en de eerste letter van mijn dochter haar naam. Op mijn schouder.
2 maanden geleden een tatoeage laten zetten, ontworpen door mijn dochter, met de geboortebloem van dochter, 2 hartjes en 2 vlinders. Ik koester beide tatoeages heel erg want ze herinneren mij aan dochter die inmiddels is overleden 

Nee; oerlelijk, helemaal als je oud word en je huis gaat hangen.

2 sleeves hier, verder nog de namen van de kindjes op m'n rug met hun geboortedata. Mn vrouw heeft een grote tattoo op haar onderarm aan de binnenkant en wat kleintjes verspreid over haar lijf. 

Jazeker en ik ben iemand van wie je dat niet zou verwachten. Een van mijn kinderen heeft er meer dan tien en dat vind ik ook prima (al hoef ik daar niets van te vinden). Ze zijn allemaal mooi en weloverwogen.

Nee. Ik vind tattoos soms mooi, soms lelijk, soms subtiel, soms schreeuwerig. Bij mij past het niet.

Ja, en ook hier verwacht niemand dit van mij. Een enkele tattoo, met een speciale betekenis.

ja heb 2 kleintjes die je alleen in de zomer ziet, ben al een tijd aan het sparen voor een groter exemplaar voor op me rug of mijn bovenbeen (twijfel nog) 

ik hou wel van tattoos maar ik heb niks met die losse ''plakplaatjes'' die je tegenwoordig ziet. 

Ik heb er eentje, op mijn rug. Hij zit me niet in de weg maar als ik het over kon doen dan had ik hem niet laten zetten.
Ik vind de meeste tattoo's er niet mooier op worden wanneer je ouder wordt.

Ik heb mijn eerste tattoo op mijn 55e laten zetten, samen met mijn 2 allerliefste vriendinnen. Mijn lijfspreuk in fine-line, welke nu helemaal van toepassing is, omdat ik ongeneeslijk ziek ben.

Vorig jaar mijn 2e, op verzoek van mijn nichtje die pas vanaf 18 jaar een tattoo mocht en deze wilde zij persé samen met mij 🥰 

Nee, het past niet bij mij.

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2026 om 18:20:

Nee. Ik vind tattoos soms mooi, soms lelijk, soms subtiel, soms schreeuwerig. Bij mij past het niet.

Hier hetzelfde. 

Bij mij past het ook niet.

Mijn zoon is tattoo artist. Ik ben zelf niet dol op tattoos en ik vond het aanvankelijk jammer dat hij geen prioriteit legde bij zijn illustratorschap waar hij voor opgeleid is en wat veel belovend was (op zijn 22e al een boek geïllustreerd en genomineerd voor een kunstprijs). Maar nu begin ik in te zien dat hij zijn vakmanschap misschien wel beter en meer kwijt kan als tattoo artist. Bovendien is het echt een ambacht waar AI niet tegen op kan. Zijn liefde voor het vak komt ook door de bijzondere verhalen waarvoor mensen een tattoo willen. En wat ik zo hoor is dat ook heel bijzonder: twee mannen die gaan trouwen en al 25 jaar met elkaar gaan en nu dezelfde tattoo nemen, een vrouw en haar partner met stil geboren kindje dat ze willen eren, een gast die een goede vriend heeft verloren, twee vriendinnen die tattoos nemen die afzonderlijk heel leuk zijn maar samen een figuur vormen. Ja mooie verhalen en nu vind ik het toch wel heel gaaf dat hij zijn bijdrage kan leveren aan iets wat mensen blijft ontroeren. 

Nee.

Ik vind het merendeel van de tattoo's - zeker de wat grotere, maar ook nietszeggende plakplaatjes - spuuglelijk. En ik denk ook wel wat over dergelijke zeer bewuste zelfvernieling. Tenzij het een beauty-ding is om één of ander litteken te coveren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.