Jouw lijf
Muurbloem1985
31-08-2026 om 16:12
Tattoo topic
Gewoon een vraag uit belangstelling, hebben jullie een tattoo? Hoeveel en waar? Ikzelf heb er geen en zal dat van mijn leven lang ook niet doen, maar ken wel mensen waarvan ik denk "Ja bij jou staat het" ben benieuwd.
Peiling
Heb jij een tattoo?
Herfstappeltaart
01-09-2026 om 09:00
snjokorn schreef op 01-09-2026 om 08:47:
Ik heb een mooie (vind ik zelf) niet-reanimeren tattoo.
Dàt snap ik heel goed.
Broadway
01-09-2026 om 09:00
Bakblik schreef op 01-09-2026 om 08:52:
[..]
[..]
We hebben allebei nog steeds geen neiging om iets iets te gaan laten zetten. Af en toe komt het nog grappend langs: je weet het hè? Een tattoo is einde relatie! Als we daar beiden hetzelfde over denken zie ik niet dat onze liefde minder diep zit dan bij anderen.
helder. grappend. dus niet echt. beiden geen neiging maakt me niet uit. het ging me om je stelling die je hiermee gelukkig wat nuanceert. ik heb weer hoop voor je relatie
wij zeggen ook grappend dat als de een dit of dat doet dan ruil ik je in. maar dat is niet echt.
lientje69
01-09-2026 om 09:02
Bakblik schreef op 01-09-2026 om 08:38:
[..]
Als ik of mijn partner een tattoo zou laten zetten zou dat einde relatie kunnen zijn. Daar hebben we in de aanloop naar ons huwelijk over gepraat. Mijn man vind het ook walgelijk en wil geen vrouw met plakplaatjes.
Mijn man vind ze ook vreselijk. Maar stel dat hij het echt zou willen , en hij laat een kleine zetten , zou ik hem daarom niet de deur uitzetten. Het blijft dezelfde man waar ik van hou. Maar bij complete sleeves of het allerergste , in het gezicht , zou het wel heroverwegen. De aantrekkingskracht verandert dan toch lijkt mij. Zeker bij iets in het gezicht. Brrr
Herfstappeltaart
01-09-2026 om 09:03
Broadway schreef op 01-09-2026 om 09:00:
[..]
helder. grappend. dus niet echt. beiden geen neiging maakt me niet uit. het ging me om je stelling die je hiermee gelukkig wat nuanceert. ik heb weer hoop voor je relatie
![]()
wij zeggen ook grappend dat als de een dit of dat doet dan ruil ik je in. maar dat is niet echt.
Als het niet serieus is bekijk ik het ook anders.
lientje69
01-09-2026 om 09:03
Herfstappeltaart schreef op 01-09-2026 om 09:00:
[..]
Dàt snap ik heel goed.
Ik ook. Dat zou inderdaad , hoe vreselijk ik tatoeages ook vind, de enige zijn die ik nog wél overweeg te zetten! Niet reanimeren. Kan maar duidelijk zijn.
Maar eigenlijk ben ik dus een beetje hypocriet. Tegen tattoos zijn maar niet reanimeren dan eventueel wél weer willen.
Nick90
01-09-2026 om 09:12
watertoren schreef op 01-09-2026 om 09:00:
[..]
Zo zit hij niet in elkaar. Als ze elkaar tegen komen dan is het contact nog steeds goed en we zien hem nog regelmatig want hij komt in dezelfde uitgaansgelegenheden als wij. Hij is nog steeds lid van de voetbalvereniging waar ik achter de bar werk. In het weekend gaan mijn vriendinnen met aanhang en ik daar vaak wat drinken en dan is hij er ook vaak. Jij doet een hoop aannames die helemaal niet kloppen.
Ik denk dat jij dat ook doet, lijkt mij vrij normaal dat je gewoon normaal doet tegen een ex als je die ergens tegenkomt.
watertoren
01-09-2026 om 09:15
Nick90 schreef op 01-09-2026 om 09:12:
[..]
Ik denk dat jij dat ook doet, lijkt mij vrij normaal dat je gewoon normaal doet tegen een ex als je die ergens tegenkomt.
Er zit wel een groot verschil in normaal doen en lang met elkaar gezellig kletsen. Maar jij gaat alleen van jezelf uit en wilt het niet snappen. Ook goed hoor.
Nick90
01-09-2026 om 09:20
watertoren schreef op 01-09-2026 om 09:15:
[..]
Er zit wel een groot verschil in normaal doen en lang met elkaar gezellig kletsen. Maar jij gaat alleen van jezelf uit en wilt het niet snappen. Ook goed hoor.
Wat wil ik niet snappen? Jouw vriendin is gewoon bekrompen en kortzichtig. Heeft ie z'n tattoo inmiddels al weg laten laseren??
Ted68
01-09-2026 om 09:25
Die vriendin is totaal niet kortzichtig....niets is zo'n grote afknapper als een grote tattoo. En namen zijn wel de grootste afknapper....Mijn zwager heeft de naam van zijn ex vrouw op zijn borst staan...
watertoren
01-09-2026 om 09:34
Nick90 schreef op 01-09-2026 om 09:20:
[..]
Wat wil ik niet snappen? Jouw vriendin is gewoon bekrompen en kortzichtig. Heeft ie z'n tattoo inmiddels al weg laten laseren??
Dat weet ik niet maar het is zoals ik al zei al best lang geleden en mijn vriendin is inmiddels gelukkig met een andere man. Ik hou er nu mee op want we kapen dit topic.
Schemerlampje
01-09-2026 om 09:34
Bakblik schreef op 01-09-2026 om 08:52:
[..]
[..]
In de tijd dat wij ons huwelijk aan het plannen en regelen waren was het laten zetten van tattoos ook even heel populair. We vinden het allebei niet mooi en hebben toen naar elkaar uitgesproken dat een plaatje einde relatie zou kunnen zijn.
We hebben allebei nog steeds geen neiging om iets iets te gaan laten zetten. Af en toe komt het nog grappend langs: je weet het hè? Een tattoo is einde relatie! Als we daar beiden hetzelfde over denken zie ik niet dat onze liefde minder diep zit dan bij anderen.
Maar stel nu dat je man om wat voor reden dan ook, toch van gedachten veranderd. Een kleine tattoo op zijn pols. Zou je hem dan echt buiten de deur zetten?
Overigens houden man en ik ook niet van tattoos, dus er moet wel iets heel groots zijn gebeurd om één van ons er anders over te laten denken. Maar ik kan me voorstellen dat na bv. het overlijden van een kind, je erover nadenkt en er één laat plaatsen.
ToetieToover
01-09-2026 om 09:38
Ik weet niet of het aan de kwaliteit ligt, maar de inkt vervaagt en lijkt uitgelopen op veel tatoeages die ik zie. De kunstenaar is ook niet altijd even getalenteerd. Persoonlijk vind ik tatoeages meestal een storende onderbreking van iemands huid. Je moet er haast wel naar kijken, je blik blijft er op hangen. En ik vind het wat overdreven overkomen om je emoties, geliefden of lijfspreuk op je huid te tatoeëren. Een verfraaiing vind ik het doorgaans niet, een heel klein aantal uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Gelukkig bleek manlief na grondige, naakte inspectie niet over tatoeages te beschikken. Hij had dezelfde opluchting ![]()
Bakblik
01-09-2026 om 09:46
Schemerlampje schreef op 01-09-2026 om 09:34:
[..]
Maar stel nu dat je man om wat voor reden dan ook, toch van gedachten veranderd. Een kleine tattoo op zijn pols. Zou je hem dan echt buiten de deur zetten?
Overigens houden man en ik ook niet van tattoos, dus er moet wel iets heel groots zijn gebeurd om één van ons er anders over te laten denken. Maar ik kan me voorstellen dat na bv. het overlijden van een kind, je erover nadenkt en er één laat plaatsen.
Eet staat in beide posts die ik heb geplaatst dat een tattoo einde relatie ZOU KUNNEN zijn.
We hebben daar toen echt serieus over gesproken. Nu komt het af en toe nog grappend voorbij. Geen idee wat ik zou doen als hij echt met een tattoo thuis zou komen.
Gisteren zag ik Douwe Bob bij Eva. Echt ik kan dat niet mooi vinden. Een vriendin van dochter heeft een tattoo op een plek die meestal onder haar kleding zit. Dat zou nog kunnen maar bij een sleeve moeten we hier thuis eens even ernstig praten.
Dolfje
01-09-2026 om 11:18
In gezicht en hals vind ik over het algemeen ook niet mooi.
Mijn man vond het ordinair toen ik hem liet zetten ( we waren toen uit elkaar) maar denk dat hij er onderhand na 29 jaar wel aan gewend is. Zelf heeft hij er dus geen. Vaak op vakantie op strand en bij zwembad is hij een van de weinigen zonder.
Geloof niet dat hij wil scheiden als ik er nog een zou laten zetten maar mooi vindt hij het volgens mij nooit.
Roses-on-Ice
01-09-2026 om 11:33
Ik zit zelf onder, heb er 15 en wil nog meer. Maar ik heb geen "job stoppers", dus niks op m'n gezicht, nek, of handen. M'n man daarentegen heeft geen enkele tattoo.