Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Schimmelplekjes bij tepelhof

Sinds afgelopen zomer veel stress gehad door onder andere tijdelijke verhuizing afgelopen eind augustus wegens renovatie.
(Huisverhuurder heeft renovatie/ verhuizing niet goed georganiseerd, waardoor veel dingen zijn misgegaan . En nog.)

Sinds de zomer heb ik huiduitslag plek bij beide tepels, maar bij de rechtertepel meer en ook erge jeuk (!!)

Mee naar huisarts geweest.
Nu al meer dan acht weken op advies huisarts tweemaal per dag met miconazolcreme gesmeerd, twee keer per dag. Plek wordt wel kleiner, maar jeukt nog steeds..
Maandag weer naar huisarts.
Iemand soortgelijke ervaring?

was je je bh's /kleding die er mee in aanraking komt nu ook heet? Want anders herbesmet je jezelf steeds.

Schimmel is hardnekkig.  Idd blijven smeren maar ook al je behas weggooien en nieuwe kopen

Schimmel houdt van vocht dus ik zou beha's van vochtabsorberende of  luchtdoorlatende stof gebruiken, papieren zakdoekjes erin, talkpoeder gebruiken en af en toe de föhn erop richten. 

kerst

kerst

25-10-2025 om 19:08 Topicstarter

Ysenda schreef op 25-10-2025 om 18:34:

was je je bh's /kleding die er mee in aanraking komt nu ook heet? Want anders herbesmet je jezelf steeds.

Tot nu toe niet, want dan gaan mijn beha' s maar kort mee. En ik heb een grote maat. Te veel gedoe en best duur nieuwe te kopen.Dus ik zoek eerst een alternatief .Maar je hebt een punt.

Terug naar de huisarts inderdaad , ik heb al een paar keer een schimmelinfectie gehad die niet reageerde op de vrij verkrijgbare miconazol. Gelukkig zijn er nog andere anti-schimmelzalven en eventuele ook orale middelen. 

Misschien kun je je beha's meebehandelen door er van dat strooipoeder tegen schimmel in te strooien? Oorspronkelijk bedoeld om in je sokken en schoenen te strooien bij voetschimmel om herbesmetting te voorkomen. Maar dit kan ook met een beha lijkt mij. 

gaan schimmels niet dood van azijn? Anders kun je je bhs misschien weken in azijn.

kerst schreef op 25-10-2025 om 19:08:

[..]

Tot nu toe niet, want dan gaan mijn beha' s maar kort mee. En ik heb een grote maat. Te veel gedoe en best duur nieuwe te kopen.Dus ik zoek eerst een alternatief .Maar je hebt een punt.

In de vriezer dan 48 uur.

Wattenbolleke schreef op 25-10-2025 om 20:00:

gaan schimmels niet dood van azijn? Anders kun je je bhs misschien weken in azijn.

Nee, de meesten niet

kerst

kerst

25-10-2025 om 21:43 Topicstarter

lientje69 schreef op 25-10-2025 om 20:33:

[..]

In de vriezer dan 48 uur.

Dat is een goed idee 

kerst schreef op 25-10-2025 om 21:43:

[..]

Dat is een goed idee

Dat is geen goed idee, want een vriezer dood geen schimmels. De groei wordt vertraagt, maar zodra ze weer warmer worden ben je terug bij af en kan je jezelf weer opnieuw besmetten. 

Azijn werkt inderdaad, of wassen op 60 graden of hoger. Chloor werkt ook.

het klinkt een beetje suf maar een goedkope oplossing is ook zolang de schimmel er nog is een zoogcompres in je bh te doen.  Dat is wegwerp en kan je telkens na het smeren weer verwisselen

en verder zodra het weg is zou ik wel nieuwe bh’s kopen maar ik ben gezegend met een minicupje wat als voordeel heeft goedkope zeemanbh’s.  Als het dure dingen zijn zou ik ook ze niet zo willen vervangen. En ook zinloos zolang de schimmel nog niet weg is

aanvulling; hoe effectief het is weet ik niet maar soms adviseren mensen een candida dieet.  Dus specifiek dieet bij schimmelinfecties. Kan je erbij proberen als je de moed ervoor hebt

BlairW schreef op 25-10-2025 om 22:30:

[..]

Dat is geen goed idee, want een vriezer dood geen schimmels. De groei wordt vertraagt, maar zodra ze weer warmer worden ben je terug bij af en kan je jezelf weer opnieuw besmetten.

Azijn werkt inderdaad, of wassen op 60 graden of hoger. Chloor werkt ook.

Azijn werkt niet, op lab-schaal een klein beetje maar in de dagelijkse praktijk niet.

Heeft je huisarts het op kweek gezet toevallig? 

kerst

kerst

26-10-2025 om 07:43 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 26-10-2025 om 00:33:

Heeft je huisarts het op kweek gezet toevallig?

Nog niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.