Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Novasure behandeling, do or Don’t?

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaringen met een novasure behandeling? Hoe is dit gegaan en wat was het resultaat? 
Ik heb geen kinderwens meer en overweeg dit ivm heftige bloedingen tijdens de menstruatie en veel pijnklachten. 
Ik hoop dat ik hier wat meningen vandaan kan halen! 
Alvast bedankt!

Hoi, ja ik heb ongeveer 4 jaar geleden een novasure behandeling gehad. In het ziekenhuis, met een ruggenprik. Daarna een paar dagen wat buikpijn maar niet heel erg. Alleen de eerste dag op bed. Het was ontzettend heel erg nodig.. omdat ik toen echt afspraken moest afzeggen vanwege de heftige bloedingen.                                       Het resultaat is bij mij goed, in begin nauwelijks en nu een lichte/normale menstruatie. Heb wel het idee dat het dus weer wat toeneemt, maar totaal niet te vergelijken met hoe het was gelukkig. Tegen pijnklachten heeft het bij mij niet iets gedaan, maar dat was voor mij ook niet de belangrijkste reden.                                Kortom, zeker geen spijt gehad!

Succes met beslissen!

colalight

colalight

11-07-2021 om 14:52

Ik heb het ook jaren geleden laten doen. Ik kon niet meer opstaan van een stoel zonder leeg te lopen. Ben er heel erg blij mee. Sindsdien nog superlichte bloedingen, dus kan me vrij bewegen zonder gedoe. Het is een operatie, dus ik ben even onder narcose geweest. Middagje bijtrekken en weer lekker naar huis. Het gaat voor zover ik weet puur over de bloedingen, dus qua pijnklachten weet ik er niets van.

Ik heb de behandeling in 2011 ondergaan omdat ik constant bloedingen had, ik kreeg problemen met mijn hb en kwam de deur niet meer uit omdat ik bang was voor doorlekken. Ik kreeg een roesje en na de ingreep had ik heftige buikpijn. Maar thuisgekomen een paracetamol ingenomen en daarna geen last meer gehad. Het was nog voor de overgang en best wel snel zijn de maandelijkse bloedingen afgenomen tot nul na een maand of 4. En daarna nooit meer bloedingen, een zegen!

Sunshine19

Sunshine19

12-07-2021 om 21:02 Topicstarter

Ok dank jullie voor de reacties! Hoop dat er nog wat meer volgen

Hoi,
Ik heb het vorig jaar september laten doen. De behandeling viel mij erg mee, ik kreeg een roesje. Daarna geen pijn.
Menstruaties zijn aanzienlijk minder. Heel blij mee. Altijd nog wel wat buikpijn tijdens de menstruatie, maar er is mij door de arts ook verteld dat de behandeling hier geen invloed op zou hebben. 
Ik was 36 tijdens de behandeling, ben wel heel benieuwd of over een paar jaar de menstruaties nog weer heviger worden. 

5 jaar geleden laten doen  nu weer terug bij af dat is wel heel jammer Ik moet er weer wat mee... echt heel vervelend

Sunshine19

Sunshine19

13-08-2021 om 22:46 Topicstarter

aanzee schreef op 08-08-2021 om 21:13:

5 jaar geleden laten doen nu weer terug bij af dat is wel heel jammer Ik moet er weer wat mee... echt heel vervelend

En kan je die behandeling dan nogmaals laten doen, of hoe werkt dat? 

3 jaar geleden laten doen onder een roesje ivm veel bloedverlies.
Toen ik thuis kwam dacht ik echt wat heb ik gedaan. Krampen als of ik ging bevallen. Zo’n 6 uur later werd het minder.
Ik ben nu zo blij dat ik het heb laten doen. Al 3 jaar geen bloedverlies meer.
Gynaecoloog gaf wel aan dat het baarmoederslijmvlies weer terug kon groeien en dat ik misschien de overgang niet red maar dat zien we dan wel weer 😀

Sunshine19 schreef op 12-07-2021 om 21:02:

Ok dank jullie voor de reacties! Hoop dat er nog wat meer volgen

Heb je je laten steriliseren dmv Essure?

Ik heb 't in 2010 laten doen. Bloedverlies werd minder, maar krampen des te gemener. In 2018 heb ik mijn baarmoeder eruit laten halen, toen had de baarmoedermond al vergroeiingen door de novasure. Een uitstrijkje deed helse pijn. 
Wou dat ik in 2010 gelijk doorgepakt had en dat kloteding had laten verwijderen, maar toen zag ik op tegen de operatie die uiteindelijk super is meegevallen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.