Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Menstruatieslip

Na het zien van wat online video's heb ik vandaag een Snugg menstruatieslip gekocht.

Ik wilde het ook wel eens proberen.

Of hebben die influencers wat al te mooie praatjes? 

Nu zit ik toch een beetje met een "I wonder what I've bought!" gevoel. 

De slip komt pas ergens volgende week. 

Wie heeft er ervaring mee? positief of negatief?


Ik ken het niet, maar gebruik wel wasbaar maandverband. Tis vergelijkbaar denk ik? Of?

Ik heb geen ervaring maar ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaringen!

Ik gebruik ze samen met een cup voor de zwaardere dagen. Bevalt goed.

Veldbloemen

Veldbloemen

09-07-2021 om 22:12 Topicstarter

kopjechino schreef op 09-07-2021 om 20:54:

Ik heb geen ervaring maar ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaringen!

Zodra ik meer ervaring heb laat ik het weten! 

Veldbloemen

Veldbloemen

09-07-2021 om 22:13 Topicstarter

Kelly_xxx schreef op 09-07-2021 om 21:06:

Ik gebruik ze samen met een cup voor de zwaardere dagen. Bevalt goed.

Aaah oke nog een cup erbij voor de zwaardere dagen. Ook een idee! 

Veldbloemen

Veldbloemen

09-07-2021 om 22:14 Topicstarter

_melon schreef op 09-07-2021 om 20:53:

Ik ken het niet, maar gebruik wel wasbaar maandverband. Tis vergelijkbaar denk ik? Of?

Hierbij zit er een sterk absorberende dunne laag in het kruis. Ook uitwasbaar!

Ik ben ook benieuwd naar je ervaring, lijkt me ideaal om alleen maar een slip aan te hoeven. 

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Zie die advertenties ook steeds langskomen. Maar het lijkt me zo onhandig met verschonen! Het idee van geen afval snap ik, maar dan vind ik zelf wasbaar maandverband logischer. Met zo'n slip moet je een paar keer per dag alles uittrekken om een schone onderbroek aan te doen, dat is toch reuze onhandig?

Die slips schijnen wel meer op te kunnen vangen dan een enkel gewoon maandverbandje, dus je hoeft misschien niet elke 2 uur ofzo te verschonen. Maar dan nog... 

Ben wel benieuwd of dit met een zwaardere menstruatie ook werkt (als in: elke 1,5 tot 2 uur een tampon plus groot maandverband). En of het niet gaat ruiken en broeien als je een minder zware menstruatie hebt en die slip het wel een hele dag volhoudt. Met gewoon maandverband of tampons verschoon je dan toch ook al eerder, ook al loopt het nog niet over...

Als achtervang bij cups klinkt dan wel weer heel logisch!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-07-2021 om 07:39

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe doe je dat met verwisselen? Want zelfs als het genoeg absorbeert voor een hele dag, na een paar uur zou ik het niet fris meer vinden.

Veldbloemen

Veldbloemen

10-07-2021 om 08:22 Topicstarter

De claim is dat het niet zou gaan stinken.

Maar daar ben ik dus ook best wel huiverig voor! Daarom heb ik er eerst ook maar 1 gekocht om eens te proberen.

Kun je elke 2 uur een schone onderbroek aantrekken!  

Ik heb er laatst een aantal bij de Primark gekocht. Ik ga binnenkort bevallen en wil ze gebruiken na de kraamweek, zo lang ik blijf vloeien. Ik heb zo'n hekel aan maandverband, maar mag dan nog geen tampons gebruiken. Ik ben dan toch thuis, dus paar keer per dag verschonen is niet erg. Ze schijnen net zoveel bloed op te vangen als 3 a 4 tampons.

Veldbloemen

Veldbloemen

10-07-2021 om 15:29 Topicstarter

Ik wist niet dat Primark die dingen ook al verkoopt!

Ik zie ze inderdaad steeds vaker overal online en van verschillende merken of merkloos. Ik zag ze ook bij bol punt com. (Ik heb geen aandelen!!!)

Veldbloemen

Veldbloemen

14-07-2021 om 17:13 Topicstarter

Ik ben al een aantal dagen vol ongesteld. De menstruatieslip zou vandaag bezorgd worden. Maar nog niks gekregen! Het ding moet uit Tsjechië komen en is erg lang onderweg.

Waar blijft dat ding als je hem nodig hebt! 

Veldbloemen

Veldbloemen

15-07-2021 om 19:54 Topicstarter

Vanmiddag kreeg ik eindelijk de menstruatieslip van snuggs.

Het was maar 1 slip dus ik dacht dat hij wel door de brievenbus zou komen. Maar nee, een grote doos erom. Zo onlogisch!

Ik heb de hugger met 4 druppels.

Er stond op: wassen voor gebruik om het absorptievermogen te vergroten.
Dit moet zonder wasverzachter. Dus bij de donkere was gedaan en nu hangt hij te drogen. Ik kan hem dus nog steeds niet proberen! 

Veldbloemen

Veldbloemen

16-07-2021 om 15:26 Topicstarter

De menstruatieslip is weer mooi droog.
Maar ik bloed amper nog!
Testen doe ik over een maand wel.

De slip past goed, de maat valt normaal. Er zit veel stretch in.
Het kruis is wat verdikt. Verder lijkt het een gewone slip. Hij voelt prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.