Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2022 om 09:07

Maagverkleining, wie heeft er ervaring?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-06-2025 om 06:53

Poison schreef op 24-06-2025 om 22:25:

helaas trok ik het niet vandaag. Enorm heftige dag op t werk gehad en daarom afgezegd. plan meteen morgen een nieuwe datum

oh dat is idd niet fijn. Er komen er vast meer. 

sorry voor de late reactie 🙈 Ik krijg nu helemaal geen meldingen meer dus had niet in de gaten dat er hier zoveel ‘gebeurd’ was 🥴
Wat geweldig dat het zo goed met je gaat Friezinnetje! Hier gaat ook alles goed, ik heb de -40 aangetikt en denk dat ik nu aan het stabiliseren ben. Daar ben ik blij mee. Er zou nog een paar kilo af mogen, maar niet teveel meer. Heb nu een bmi van 26 dus het zou leuk zijn om onder de 25 te komen maar als ik dat niet red dan ook oké. Ik ben erg tevreden. 
Afgelopen weekend heb ik wel een nare ervaring gehad, ik heb een hele nacht een zware galkoliek aanval gehad. Hopelijk blijft het eenmalig, maar dat vind ik wel heel spannend. Ik zit natuurlijk niet te wachten op een nieuwe operatie 😳 

Ik krijg sinds vorige week te horen dat ik nu niet meer moet afvallen, wel grappig om te merken dat daar kennelijk een omslagpunt in zit ofzo. Ik heb het nu al van 4 of 5 mensen gehoord, en dat in 1 week tijd 😂 

Ik ga over een dikke week weer op vakantie naar Texel, daar heb ik vorig jaar een voor-foto gemaakt dus ik kijk er nu naar uit om een na-foto te gaan maken op dezelfde plek. Dat zijn wel leuke mijlpalen vind ik! 

Ik zal proberen wat vaker deze berichtjes te lezen, ik vind het wel heel leuk om elkaar zo toch een beetje te ‘volgen’. 

Poison, succes met de nieuwe afspraak en de start van je traject 🌸
Friezinnetje, geweldig om te lezen dat het met jou ook zo goed gaat 💪🏻

Lieve groetjes van Wallie! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-07-2025 om 12:05

He Wallie, fijn wat van je te horen! En wat fijn dat het zo goed gaat. 
Ik hoor het al een tijdje, zelfs al een kilo of 15 geleden al: Nou je hoeft niet meer kwijt. Ik meld dat ook meteen, dat ik zulke opmerkingen, ondanks de goede bedoelingen, niet wil horen. Dat ik nog steeds geen gezond gewicht heb en dat mijn lijf regelt wanneer ik op mijn gewicht ben. 

Ik zit nu op 52,5 kilo kwijt en ik wil eigenlijk nog een kilo of 7 kwijt. Maar, net als jij, als het zo blijft is het ook prima. 

Friezinnetje schreef op 04-04-2025 om 07:25:

Vandaag weer een mijlpaal, ik weeg nu onder de 90 kilo en ben nu 44 kilo kwijt.

Jeetje, wat geweldig friezinnetje! En inmiddels zelfs al meer dan 50 kilo.  

Wallie, jij gaat ook goed zeg. Fijne vakantie!

Ik geef inderdaad ook aan dat mijn lichaam bepaalt wanneer genoeg genoeg is en dat ik naar m’n lichaam luister. Ik zag nu op een vakantiefoto wel dat m’n gezicht smal wordt dus dat daar niks meer af hoeft haha. 
Als ik tegen mensen zeg dat ik nog geen gezond gewicht heb dan kijken ze vooral heel verbaasd, kennelijk ziet het er wel gezond uit 😉

hey Wallie en Friezinnetje,

hoe is het met jullie? Ik he vrijdag intake gli-traject en maandag bijeenkomst NOK. Ben erg benieuwd. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-08-2025 om 19:14

He Poison, wat goed dat je het traject ingaat. 
Hier gaat het nog steeds erg goed, ik ben nu wel aan het stabiliseren denk ik. Smaak van eten is al een tijdje wat minder, maar heb ook weer recepten gevonden die ik prima kan eten. Wel blij dat ik weer wat in het gareel ben na de vakantie. Ben nu 56 kilo kwijt en ik vind het zo helemaal prima. Weeg nu 77 kilo. 

Wens je veel succes en hou ons op de hoogte! 

Hoi Poison, 
Hoe is het gister gegaan? fijn dat je traject nu van start is. 
Hier gaat alles op zich goed, ik ben erg blij met het resultaat en ben ook begonnen met stabiliseren. Ik val nog wel af, maar het gaat steeds langzamer. Aangezien ik m’n streefgewicht heb bereikt ben ik blij dat het nu stabiliseert. 
Waar ik wel van baal is dat ik galsteentjes blijk te hebben en dat m’n galblaas er dus uit moet. Weer onder het mes… helaas! Ik kom nu op een wachtlijst en dan word ik ergens de komende maanden geopereerd. Hopelijk heb ik daarna niet meer steeds buikpijn, daar gaan we in elk geval vanuit. 
Friezinnetje, wat fijn om te lezen dat het met jou ook goed gaat en wat een mooi resultaat! 
Groetjes Wallie 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-08-2025 om 08:55

oh dat is vervelend Wallie, van die galstenen. Weet zeker dat ik dat niet krijg, want die van mij is er al een jaar of 8 uit .  Succes met de operatie, hoop dat je niet te veel last hebt. 

He Wallie wat naar! Sterkte! 
En Friezinnetje ik wil de pret niet bederven, maar het kan nog steeds, als je geen galblaas meer hebt.. maar dat is redelijk zeldzaam gelukkig.

De intake was ok. Ik had niet de indruk dat ik er iets van ga leren, maar goed. Hij vond mijn casus ook erg complex. Maar ik ga me vol inzetten om mee te doen. Maandag info nok. Daar ben ik meer benieuwd naar. 

Vandaag infosessie gehad van nok. Was een fijne bijeenkomst. Nu laten bezinken en kijken wat het gaat worden. Vind t een erg heftig besluit om te nemen…

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2025 om 22:29

Poison schreef op 25-08-2025 om 22:26:

Vandaag infosessie gehad van nok. Was een fijne bijeenkomst. Nu laten bezinken en kijken wat het gaat worden. Vind t een erg heftig besluit om te nemen…

klopt is het ook. Het is iets waar je de rest van je leven mee te maken hebt. Als je twijfelt, moet je het  (nog) niet doen. Ik heb ook getwijfeld en zelfs geroepen dat ik het nooit ging doen, maar na een paar jaar toch het besluit genomen om het wel te gaan doen. 

Veel wijsheid gewenst bij deze beslissing. En je mag altijd een pb sturen hoor!

Hoi Poison,
Weet je inmiddels al wat je wil gaan doen?

Hier wacht ik nog steeds op een operatiedatum, deze week in de lappenmand omdat ik continue buikpijn heb dus ik hoop dat het niet al te lang meer duurt 🥴

Friezinnetje, ik zie dat je je naam hebt gewijzigd, ik moest even wennen hoor haha! Hoe gaat het met je? Bij jou is het bijna een jaar toch? Hopelijk gaat alles goed 🙂 

groetjes! 

Dat is geen naamswijziging maar ze is blijkbaar op anoniem, wat jammer.

Hoe gaat het verder met jullie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.