Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2022 om 09:07

Maagverkleining, wie heeft er ervaring?

Friezinnetje schreef op 05-12-2024 om 18:51:

oh, maar verder gaat het goed, 8,5 kilo kwijt, totaal 22 kilo. Krijg al veel complimenten.

Wat goed!

Friezinnetje schreef op 05-12-2024 om 18:51:

oh, maar verder gaat het goed, 8,5 kilo kwijt, totaal 22 kilo. Krijg al veel complimenten.

Wow, dat gaat echt snel. Ik miste je in het gezonde gewoontes-topic, maar las daar dat je een eigen topic hebt. Ik was echt benieuwd hoe het met je ging in dit hele traject.

Wat fijn dat je zoveel complimenten krijgt! Heb je überhaupt nog kleren over die passen? -22 kilo is veel! Wat merk je zelf het meest van die verandering?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-12-2024 om 07:37

MissDalhousie schreef op 06-12-2024 om 06:57:

[..]

Wow, dat gaat echt snel. Ik miste je in het gezonde gewoontes-topic, maar las daar dat je een eigen topic hebt. Ik was echt benieuwd hoe het met je ging in dit hele traject.

Wat fijn dat je zoveel complimenten krijgt! Heb je überhaupt nog kleren over die passen? -22 kilo is veel! Wat merk je zelf het meest van die verandering?

die 22 kilo is vanaf februari, dus wel nieuwe kleding gekocht, en ik heb ook nog wat verschillende maten liggen. 

Ik voel me fitter, ik loop al veel verder dan ik eerst kon. Of eigenlijk liep ik nooit meer een blokje. Nu loop ik 45-60 minuten, zonder moeite.

Friezinnetje schreef op 06-12-2024 om 07:37:

[..]

die 22 kilo is vanaf februari, dus wel nieuwe kleding gekocht, en ik heb ook nog wat verschillende maten liggen.

Ik voel me fitter, ik loop al veel verder dan ik eerst kon. Of eigenlijk liep ik nooit meer een blokje. Nu loop ik 45-60 minuten, zonder moeite.

Fijn! Lijkt me een heerlijk gevoel als je die bewegingsvrijheid weer terugkrijgt! Nu duimen voor veel mooi winterwandelweer.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-12-2024 om 20:11

MissDalhousie schreef op 06-12-2024 om 19:40:

[..]

Fijn! Lijkt me een heerlijk gevoel als je die bewegingsvrijheid weer terugkrijgt! Nu duimen voor veel mooi winterwandelweer.

ja, wat mooi weer zou fijn zijn. En vandaag weer gestart met PT, en dat ging ook erg goed. En vanaf volgende week ga ik op het werk sporten, waar we een fitnesszaal hebben. Erg fijn. Evt kan ik daar vaker terecht hoor, maar we moeten ook weer niet overdrijven  

Friezinnetje schreef op 06-12-2024 om 20:11:

[..]

ja, wat mooi weer zou fijn zijn. En vandaag weer gestart met PT, en dat ging ook erg goed. En vanaf volgende week ga ik op het werk sporten, waar we een fitnesszaal hebben. Erg fijn. Evt kan ik daar vaker terecht hoor, maar we moeten ook weer niet overdrijven

Haha, je krijgt straks nog een sportverslaving! Rustig aan, je merkt vanzelf welk sportritme bij de 'nieuwe jij' past.

Friezinnetje schreef op 06-12-2024 om 20:11:

[..]

Fijn dat het zo goed met je gaat. Sporten is fijn maar vooral goed naar je lichaam luisteren rustig opbouwen en niet over je grens heen gaan dat is op de lange duur het meest effectief. 

fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Ik ben afgelopen week bij de huisarts geweest en daar kwam bariatrische chirurgie ook ter sprake. Dus ik ga je topic eens doorlezen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-12-2024 om 08:44

Poison schreef op 07-12-2024 om 07:53:

fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Ik ben afgelopen week bij de huisarts geweest en daar kwam bariatrische chirurgie ook ter sprake. Dus ik ga je topic eens doorlezen.

Zoals het nu gaat en na de operatie kan ik het iedereen aanbevelen. Maar het is voor iedereen natuurlijk anders. Zorg wel voor een traject met goede begeleiding. Ik heb nog tot 5 jaar na de operatie begeleiding.

Ja waar de huisarts me naartoe verwijst als ik besluit het te doen is Catharina in Eindhoven, die doen dit al 30 jaar en hebben ook zo’n 5 jaarstraject

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-12-2024 om 19:20

Wallie hoe gaat het met jou? 

Friezinnetje schreef op 10-12-2024 om 19:20:

Wallie hoe gaat het met jou?

Hoi hoi, ik krijg vreemd genoeg geen meldingen meer dus had niet in de gaten dat er berichtjes waren 🙈

Wat super om te horen dat het zo goed met je gaat Friezinnetje! Wat je schrijft over het slijm overgeven dat herken ik, dat had ik met m’n vastlopers. Die krijg ik als het eten te droog is. 

Hier gaat het ook goed 🥳

Ik had de eerste 4 weken echt wel nodig voor het herstel, maar sindsdien maak ik grote stappen. Morgen is het 6 weken en ik was gister 10,6 kilo kwijt na de operatie dus daar ben ik blij mee. 
Ik kan tot nu toe bijna alles eten, alleen vers brood valt niet goed, helaas. Drinken gaat me vrij makkelijk af, ik drink in een half uur een dopper leeg. Alleen melk valt niet goed dus dat is ook jammer. 

Ik had vorige week het gesprek met de chirurg, hij was tevreden en vond dat ik mooi ‘op schema’ zat dus dat was ook fijn om te horen  

Heb jij plannen voor de feestdagen? Wij gaan 1e kerstdag gourmetten, dus dan eet ik kleine beetjes op m’n eigen tempo, dat komt vast goed. Voor 2e kerstdag ben ik bij vrienden uitgenodigd die gaan kaasfonduen, dat durf ik nog niet aan dus ik ben nog aan het bedenken welke hapjes ik makkelijk voor mezelf mee kan nemen. 

Ik zal even kijken hoe ik weer meldingen kan krijgen, is wel zo handig 🙈

Groetjes Wallie

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-12-2024 om 21:33

He Wally,
Ik heb kerstavond soep gegeten en een kleine pizza. Dat ging goed, maar zat toen ook goed vol. 
Gisteren, eerste kerstdag had ik wat kiprollade, paar frietjes en rode kool, maar van alles 2-3 hapjes gehad, toen zat ik wel vol
Vandaag brunch gedaan, de soep overgeslagen, en verder wat kleine hapjes gehad, wrapje met carpaccio, omelet, wat stokbrood met smeersel (stokbrood ging wel goed) en een glaasje met bosvruchten, mascarpone en wat kerstkoekjes erin. Smaakte erg lekker, maar voor mij erg zoet. Daarna een 45 minuten gelopen, dat was ook lekker. Oh, gisteren idd ook nog gelopen. 

Verder gaat het met mij ook goed, nieuwe kerstoutfit aan. Ik ben nu 12,6 kilo kwijt, en het was gisteren 8 weken geleden. Dus ook erg tevreden. 

Friezinnetje schreef op 26-12-2024 om 21:33:

He Wally,
Ik heb kerstavond soep gegeten en een kleine pizza. Dat ging goed, maar zat toen ook goed vol.
Gisteren, eerste kerstdag had ik wat kiprollade, paar frietjes en rode kool, maar van alles 2-3 hapjes gehad, toen zat ik wel vol
Vandaag brunch gedaan, de soep overgeslagen, en verder wat kleine hapjes gehad, wrapje met carpaccio, omelet, wat stokbrood met smeersel (stokbrood ging wel goed) en een glaasje met bosvruchten, mascarpone en wat kerstkoekjes erin. Smaakte erg lekker, maar voor mij erg zoet. Daarna een 45 minuten gelopen, dat was ook lekker. Oh, gisteren idd ook nog gelopen.

Verder gaat het met mij ook goed, nieuwe kerstoutfit aan. Ik ben nu 12,6 kilo kwijt, en het was gisteren 8 weken geleden. Dus ook erg tevreden.

Hoi Friezinnetje,
Dat klinkt goed allemaal. Wat fijn ook dat het stokbrood goed viel!
Eerste kerstdag heb ik met het gourmetten wat garnalen en een klein stukje kip gehad. Ik heb de sausjes links laten liggen, vond het ook wel prima zonder. Gister heb ik geprobeerd een beetje mee te tafelen, vooraf heb ik een half kommetje bouillon gehad, daarna kregen we een pasteitje met ragout, daar heb ik 2 mini hapjes van genomen. Toen de rest ging kaasfonduen heb ik carpaccio genomen, daarvan kon ik ongeveer 2/3 op, dus dat was mooi. Van het nagerecht heb ik wat vers fruit gegeten en 2 theelepeltjes ijs 🤣

Doordat we heel lang aan tafel zaten zat er best veel tijd tussen de gangen en kon alles steeds goed zakken. 
Alleen het wandelen is er bij mij wel bij ingeschoten dus dat moet ik vandaag maar proberen in te halen. 

Nu weer back to normal 😊

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-12-2024 om 10:31

ja, dat is wel fijn, als er wat langer getafeld wordt  
Ja, nu oud&nieuw nog even doorkomen en dan is alles weer 'normaal' . Wij hebben 9 januari onze eerste bijeenkomst. Ben ik ook wel benieuwd naar. 
En 1 voordeel, wij kunnen zeggen dat we zijn afgevallen met de kerst  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.