Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Lippen voelen droog maar zijn gewoon zacht

Herkent iemand dit? 
Mijn lippen voelen zo droog en trekkerig aan,als ik lach voel ik het strak spannen.
Maar t gekke is dat ze helemaal heel en zacht aanvoelen als ik met mijn vinger er overheen ga 
Vaseline helpt maar even,lijkt er toch wel echt in t trekken.Dit gebruik ik wel heel de dag nu.
T is zo vervelend. Lippenbalsem helpt niet echt, ik kan tegen veel soorten  niet goed.Alleen purol en de dr swaab zonder iets erin. Maar die gebruik ik weinig. 
Iemand tips?

Heb je voldoende gedronken? Anders krijg ik ook altijd droge lippen. Zeker als de verwarming veel aan staat. 

Knutselkei

Knutselkei

23-12-2021 om 21:28 Topicstarter

Ik denk t wel maar zal eens extra drinken, hopelijk helpt t

Heb ik ook in de winter. Ik smeer toch het liefst Purol zalf. Vaseline is inderdaad snel weg en veel lippenbalsems doen nog minder. Labello vind ik niks.

Men zegt overigens wel eens dat je verslaafd kan raken aan lippenbalsem, maar dat geloof ik niet zo. Ik had als kind al last van gesprongen lippen en toen smeede niets. Door de boel wel vet te houden, heb ik geen last van kapotte lippen.

Herkenbaar, bij mij helpen extra vitamine c en lippenbalsem van Kneipp of Burt’s bees. 

Blistex uit een potje helpt hier goed.

Lippenbalsems die ik wel graag gebruik: Weleda of Burts Bees. Bij Labello krijg ik wel het gevoel dat m’n lippen er alleen maar droger van worden.

Ik zweer bij mijn Hurraw! lippenbalsem. Allemaal natuurlijke olie, boter en waxsoorten.

Let ook op als je naar buiten gaat de kou in, dat je geen speeksel op je lippen hebt. Even invetten voor je naar buiten gaat kan al heel veel helpen. 

ik gebruik altijd de la Roche posay cicaplast lippenbalsem. Die werkt voor mij beter dan vaseline, purol en labello etc. Ik heb ook vaak dat het droog aan voelt, trekkerig en strak, maar dat je dan niks ziet. Denk toch gewoon door de kou ofzo.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-12-2021 om 07:05

Ik gebruik goedkope uierzalf (geen creme!). We hebben een grote pot van het Kruidvat, waaruit ik steeds een klein beetje in een minireispotje doe. Dit werkt voor ons het beste, veel beter dan vaseline en vele malen goedkoper dan purol (dat is ook goed spul).

In de wintermaanden smeer ik 's ochtends vroeg en 's avonds voor ik naar bed ga ook een beetje rond mijn ogen. Die worden door de droge binnenlucht anders ook erg schraal. 

Knutselkei

Knutselkei

24-12-2021 om 07:16 Topicstarter

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik smeer heel de dag,ga nooit naar buiten zonder lik vaseline,gaat niet met mn tong over mn lippen etc. Ik let al op welke tandpasta ik gebruik want ik heb gemerkt dat dit het ook verergerd.
Vitamine C heb ik in huis dus die zal ik eens innemen.
Straks na t werk maar langs de Kruidvat voor blikje Purol om de kerst door te komen en de rest eens lezen op ingrediënten en waar ik ze kan halen.Ik kan niet overal tegen. Blistex bv brandt heel erg en jeukt daarna.

Herkenbaar, dat gevoel heb ik vaak vlak voordat ik koortsuitslag krijg, droge en trekkerige lippen. Ik smeer dan voor de zekerheid een paar keer een beetje koortslipcreme en slik standaard lysine, dat helpt. Verder smeer ik eigenlijk nooit iets, behalve een beetje vitamine e crème.

genoeg drinken en dr Swaab meer gebruiken. 
Dr Swaab werkt echt beter dan alles. Vaseline of purol doet niks. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.