Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Kan ik zwanger zijn?

hoi allemaal,
Sorry als dit in een verkeerde topic staat. Ik zit in mijn maag met het volgende.
Ik heb 3 weken geleden (veilig) seks gehad. Hierbij is naderhand het condoom een klein stukje blijven zitten in mij, het grootste deel stak er wel uit. Omdat ik dit niet gelijk door had, is deze deels leeggelopen op mijn dijbeen en schaamlippen. Ik heb het weggehaald, maar voor de zekerheid binnen 37 uur de Ellaone MAP ingenomen. Ik zat op dag 10 van mijn cyclus, dus voor de ovulatie. Ik ben nu 3 dagen overtijd, met meerdere negatieve testen. Hoe schatten jullie dit in? Ik raak wat gestresst namelijk...


De kans is zeer zeer klein. Hij is niet in je klaar gekomen, je hebt een morningafter pil gehad en je zat voor je ovulatie. 

Ik denk dat je vooral over tijd bent door de stress. Dat heeft heel veel invloed op je lichaam. 

De MAP kan je cyclus ook behoorlijk in de war gooien. Die kans lijkt mij een stuk groter dan een zwangerschap. Vooral als je negatief test. 

Zou vooral wat betere anticonceptie gaan gebruiken naast condooms. 
En goed in de gaten blijven houden of die map z'n werk heeft gedaan. Las wel ns dat die alleen goed werken als je onder de 70 kilo weegt. 

Sb1234

Sb1234

05-01-2022 om 14:14 Topicstarter

redbulletje schreef op 05-01-2022 om 13:51:

Zou vooral wat betere anticonceptie gaan gebruiken naast condooms.
En goed in de gaten blijven houden of die map z'n werk heeft gedaan. Las wel ns dat die alleen goed werken als je onder de 70 kilo weegt.

Je hebt natuurlijk gelijk! Ik weeg onder de 70kg

3 dagen overtijd met meerdere negatieve testen denk ik niet dat je zwanger bent. Als je zwanger bent is de test meestal al positief een paar dagen voordat je overtijd bent. Dus probeer een beetje te ontspannen en je wordt vast snel ongesteld.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-01-2022 om 15:54

Ik denk dat de kans dat je zwanger bent miniem is, zelfs onbestaande. 
Met je beeldige verwoording vraag ik me wel af wat er precies gebeurd is; want in al de jaren dat ik seksueel actief ben, is er nooit zo'n situatie voorgekomen. 

Valdemar schreef op 05-01-2022 om 15:54:

Ik denk dat de kans dat je zwanger bent miniem is, zelfs onbestaande.
Met je beeldige verwoording vraag ik me wel af wat er precies gebeurd is; want in al de jaren dat ik seksueel actief ben, is er nooit zo'n situatie voorgekomen.

Vast een man die XL koopt terwijl hij maar een M-etje nodig heeft. Dat is een kwaal waar veel mannen last van hebben en die veel vrouwen herkennen 😉.

Moxxie schreef op 05-01-2022 om 16:14:

[..]

Vast een man die XL koopt terwijl hij maar een M-etje nodig heeft. Dat is een kwaal waar veel mannen last van hebben en die veel vrouwen herkennen 😉.

Hahaha! 

Sb1234

Sb1234

07-01-2022 om 19:40 Topicstarter

ik ben nu 5 dagen overtijd. Vandaag testte ik ook negatief, maar ik ben behoorlijk geatresst erover...

Sb1234

Sb1234

07-01-2022 om 19:40 Topicstarter

ik ben nu 5 dagen overtijd. Vandaag testte ik ook negatief, maar ik ben behoorlijk gestresst erover...

toen ik zwanger was testte ik positief ruim voor de niet-ongesteld-datum. En ik schreef mee in een zwanger worden groepje en iedereen testte voor die datum en vrijwel iedereen - als ze zwanger waren - hadden voor de nod al een positieve test. Bij 5 dagen overtijd zou je een dikke vette streep moeten hebben. Ik denk dus echt dat je niet zwanger bent en dat je door de stress niet ongesteld wordt. 

Sb1234 schreef op 07-01-2022 om 19:40:

ik ben nu 5 dagen overtijd. Vandaag testte ik ook negatief, maar ik ben behoorlijk gestresst erover...

Stress en de MAP zijn beide dingen waardoor je cyclus ontregeld kan raken.. Sorry maar ik snap de stress niet zo; je hebt (meerdere) negatieve testuitslagen terwijl je al lang overtijd bent dus nee, je bent niet zwanger.

Ik testte ook ruim (ik geloof 4 dagen) voor ik ongesteld moest worden al positief. Dus bij 5 dagen overtijd had die al lang positief moeten zijn..

Ik denk ook dat de MAP je cyclus door de war heeft gegooid. Heb ik ook een keer gehad, werd toen ook later pas ongesteld.  Weet niet meer precies hoeveel later, maar best wat later volgens mij.
Als je cyclus normaal regelmatig is en je test nu negatief dan kan ik me niet voorstellen dat je zwanger bent. Dan zou die test nu echt wel positief zijn.

Sb1234

Sb1234

08-01-2022 om 22:05 Topicstarter

een van de redenen dat ik er zo over stress, is omdat de relatie erg pril was en hij heeft laten weten dat ik " dan wel een kinderwens heb, maar niet over zijn rug heen". Maw, hij wil dat het dan wordt weggehaald. Ik vroeg hem, wat als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn, maar dat zien we dan wel zegt hij. Hij wil het iig niet. " ik wil niet meer appen of bellen, ik  hoor het wel als er nieuws is". Dus zo, deze stress van afwachten kan ik niet met hem delen

Sb1234 schreef op 08-01-2022 om 22:05:

een van de redenen dat ik er zo over stress, is omdat de relatie erg pril was en hij heeft laten weten dat ik " dan wel een kinderwens heb, maar niet over zijn rug heen". Maw, hij wil dat het dan wordt weggehaald. Ik vroeg hem, wat als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn, maar dat zien we dan wel zegt hij. Hij wil het iig niet. " ik wil niet meer appen of bellen, ik hoor het wel als er nieuws is". Dus zo, deze stress van afwachten kan ik niet met hem delen

Maar goed dat dit gebeurd is. Want ten eerste ben je niet zwanger, en ten tweede weet je nu wat je aan deze gast hebt. Niks, dus. "Over zijn rug heen"? Wtf? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.