Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Huid na bloeduitstorting

Tijdje terug een niet goed gemikte (maar heel goed geplaatste 😂) trap op m’n heup gekregen met trainen. Die plek voelde eerst alleen pijnlijk en beurs, maar daarna een knoepert van een donkerblauwe (bijna zwarte) plek. 
Het duurde ook wel ff voor het weg was. 
Nu is m’n huid op die plek een soort van bobbelig, alsof er allemaal kleine littekentjes zitten ofzo. Dat wordt ook wel minder want eerst waren ze rood. 
Iemand enig idee hoe dat kan of ervaring mee? 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 21:03

Wel ervaring, echt zwarte bloeduitstortingen over mijn hele onderarmen door vechtsport, maar goed hersteld.

Ik zou naar een dermatoloog gaan als dit niet goed hersteld. Of een fysio.

DanGun

DanGun

27-07-2021 om 22:12 Topicstarter

CharliesA schreef op 27-07-2021 om 21:03:

Wel ervaring, echt zwarte bloeduitstortingen over mijn hele onderarmen door vechtsport, maar goed hersteld.

Ik zou naar een dermatoloog gaan als dit niet goed hersteld. Of een fysio.

Taekwon-Do? Want ze trappen altijd naast de kussentjes 😂

Ik zit ook onder vaak, soms wel 25 over m’n hele lijf. 

Ja ik kijk het nog even aan en anders maar  even naar laten kijken 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 22:32

DanGun schreef op 27-07-2021 om 22:12:

[..]

Taekwon-Do? Want ze trappen altijd naast de kussentjes 😂

Ik zit ook onder vaak, soms wel 25 over m’n hele lijf.

Ja ik kijk het nog even aan en anders maar even naar laten kijken

Ik heb full contact vechtsport gedaan. Op een gegeven moment wist ik wel dat als mijn armen een bepaalde kleur rood hadden, door afweer van trappen of stoten, dat ze dan de dagen erna blauw/zwart zouden worden. Dus dan was het zaak dat ze niet zo rood zouden worden. Op tijd stoppen dus en wisselen van oefening of manier van afweren.

Maar als de bedoeling is dat je met een oefening op een kussentje trapt en dat lukt iemand niet, zelfs altijd? - dan is het tijd voor een stevige reprimande. Verbaal.

Bij ons ging het met oefeningen met kussentjes zelden tot nooit mis. Daar moet de sensei ook op toezien.

Ik zou, zeker als je een bepaalde leeftijd hebt, toch voorzichtig zijn. 25 blauwe plekken is veel teveel, wat mij betreft.

DanGun

DanGun

28-07-2021 om 04:42 Topicstarter

Full contact is gaaf zeg! 
Trappen oefenen gaat vaak op kussentjes. En dan raakt iemand nog weleens met z’n tenen je arm, dat bedoel ik met ‘ze trappen altijd naast t kussentje’. Of je gaat met sparren knie op knie. Altijd per ongeluk, wanneer iemand het ook maar in z’n hoofd haalt dat expres te doen dan staat ie buiten. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

28-07-2021 om 08:57

DanGun schreef op 28-07-2021 om 04:42:

Full contact is gaaf zeg!
Trappen oefenen gaat vaak op kussentjes. En dan raakt iemand nog weleens met z’n tenen je arm, dat bedoel ik met ‘ze trappen altijd naast t kussentje’. Of je gaat met sparren knie op knie. Altijd per ongeluk, wanneer iemand het ook maar in z’n hoofd haalt dat expres te doen dan staat ie buiten.

Bij ons hadden stootkussens een handgreep achterop het kussen. Die kussens waren best groot. Dus iemand deelt dan een trap of stoot daarop uit, en hoort helemaal niet in de buurt van jouw lichaam te komen.

Gebeurde dat wel, per ongeluk, dan gaf je daar gelijk een reprimande op. Dus een boze blik, of je zegt er wat van.

Bij vechtsport gaat het immers om controle over je lichaam, je motoriek, en ook je geest natuurlijk.

Je trainingsmaatje moet leren om precies te trappen, dus midden op het kussen, en niet aan de zijkant zodat dat zijn of haar tenen jouw arm kunnen raken.

Ik heb bij dat soort oefeningen zelden of nooit blauwe plekken opgelopen.

Bij zaktraining idem dito: ik heb eens een keer de zak verkeerd vastgehouden, en toen ging het mis met trappen, iemands tenen raakten mijn arm - ook ik werd toen gelijk aangepakt door mijn trainingsmaatje. Dan let je wel beter op de volgende keer.

DanGun

DanGun

28-07-2021 om 10:09 Topicstarter

Ja als je bij een trapkussen mis trapt dan ben je wel lomp. Dit zijn van die kleine ronde kussentjes van zo’n 30cm doorsnee ofzo. Daar ga je al snel met je tenen overheen en dat raken ze je pols / binnenkant arm. 
En met sparren, knie op knie is ook altijd wel goed voor een blauwe plek. 
Dus als je 4 tot 5 keer in de week traint dan zit je zo onder. Nu ben ik al een paar weken weer blauwe plekken-vrij maar dat kan zomaar weer anders zijn. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

28-07-2021 om 13:28

Ah, dat verklaart een hoop, kleine kussentjes dus.

Je hebt trouwens ook arnica zalf tegen bloeduitstortingen - misschien helpt dat ook?

DanGun

DanGun

28-07-2021 om 21:52 Topicstarter

Oja, die kan ik ook wel gebruiken! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.