Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Hoelang na stoppen pil menstruatie?

Hi dames,

Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je je eerste echte menstruatie weer kreeg nadat je met het gebruik van de anticonceptiepil stopte? 

Hier ondertussen 6,5 maand geleden gestopt en nog nada (ruim 10 jaar geslikt). Ben benieuwd hoe lang het bij anderen heeft geduurd.

Dat was meteen weer op een cyclus van 28 dagen na 10 jaar pil slikken.

Bij mij na zo’n 10 jaar slikken ook direct na een maand stoppen. Was zelfs een beetje teleurgesteld dat het niet wat langer duurde Maar snap dat je na 6,5 maand vindt dat het wel eens mag komen!
Het is bij mij wel weer (net als voordat ik de pil gebruikte) onregelmatig, tussen de 24 en 34 dagen afgelopen half jaar.

Ik zou even de huisarts bellen. Ik heb iets vergelijkbaars in mijn omgeving meegemaakt en toen was er iets aan de hand. Niks ernstigs overigens.

Bisou

Bisou

13-08-2021 om 11:54 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 13-08-2021 om 11:53:

Ik zou even de huisarts bellen. Ik heb iets vergelijkbaars in mijn omgeving meegemaakt en toen was er iets aan de hand. Niks ernstigs overigens.

En wat was er precies aan de hand dan? 😅

Bisou schreef op 13-08-2021 om 11:54:

[..]

En wat was er precies aan de hand dan? 😅

Zij kon niet zwanger worden vanwege een hormoonprobleem

Bisou

Bisou

13-08-2021 om 11:59 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 13-08-2021 om 11:57:

[..]

Zij kon niet zwanger worden vanwege een hormoonprobleem

Prolactine toevallig? Daar ben ik al op geprikt, binnenkort herhalen. Viel overigens bij mij wel binnen de referentiewaarden, hetzij op de bovengrens. 

Bisou schreef op 13-08-2021 om 11:59:

[..]

Prolactine toevallig? Daar ben ik al op geprikt, binnenkort herhalen. Viel overigens bij mij wel binnen de referentiewaarden, hetzij op de bovengrens.

Geen idee

Ik had de pil na stoppen ook zeker 10 jaar geslikt, en mijn eerste menstruatie kwam na ongeveer 2 maanden. En daarna niet meer door gelijk een zwangerschap. Maar was positief na zo'n 5 weken dus regelmaat was wel gelijk weer oke. 

kwam bij mij meteen weer op gang (na 15 jaar de pil slikken).

Ik zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts of een doorverwijzing gyn om het te laten checken. Uit eigen ervaring weet ik dat het handig is! 

ja ik zou ook even naar de huisarts gaan. Mijn vriendin werd ook niet meer ongesteld nadat ze gestopt was met de pil en daar was wel echt een serieus gezondheidsprobleem. Beter even laten controleren.

Bij mij zelf was het ook dat het meteen weer op gang kwam, na 15 jaar slikken.

Bisou

Bisou

14-08-2021 om 00:32 Topicstarter

Nou niet heel geruststellend allemaal. 😅 Ik dacht dat het best veel voorkwam dat het lang(er) kan duren. Zal binnenkort dan nog maar een keer naar de huisarts.

---

---

15-08-2021 om 11:58

Ik vind de site er niet echt betrouwbaar uitzien maar toch maak ik hier uit op dat nog geen enkele menstruatie na 6 mnd uitzonderlijk is: https://www.nsmbl.nl/wanneer-menstruatie-na-stoppen-pil/ Naar de huisarts dus. 

Meestal is je cyclus meteen weer normaal. Tenzij je zonder het te weten PCOS hebt. Sommige meiden beginnen al heel vroeg met de pil en weten dit daardoor niet. 

Het heeft een reden dat als stelletjes aangeven dat ze verloofd zijn en er een aantal maanden later een kindje in verwachting is, je bij het terugrekenen bijna altijd komt op dat de bevruchting ongeveer een maand na de verloving is geweest haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.