Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Fijnste lippenbalsem

Zodra het wat kouder wordt is het altijd raak. Schrale en kapotte lippen. Ik heb wel een paar van die simpele lippenbalsems maar er zijn er vast die veel fijner zijn. 

Bij welke lippenbalsem oid zweer jij?

Ik moet ook beter drinken, dat schiet er met dit weer ook bij in.

Dr. Swaab hier!

Vaseline.

Vaseline, lanoline of bepanthen.
Niets met parfum (absoluut geen labello), daar krijg ik alleen maar geïrriteerde lippen van waardoor ik nog meer ga smeren en dus nog meer geïrriteerde lippen krijg. Duurde wel even voor ik dat kringetje door had.

Dermolin. Superfijn.

Sproetonline beveelt hem ook aan: https://sproetonline.nl/productadvies-droge-lippen/

Dr. Leenarts! Zowel die met als zonder spf. Deze houd mijn droge lippen, met normaal gesproken velletjes, soepel en heel. En ik vind het fijn dat hij niet plakkerig aanvoelt of opdroogt op je lippen. 

Ik heb dit potje, eigenlijk goed voor alles. Schaafwondjes, nagelriemen, lippen kloofjes.

5500-lifestyle?_i=AG

ik gebruik niks. Als het weer omslaat heb ik twee dagen schrale lippen, daarna zijn ze gewend. Heb ik ontdekt.

Due-scimmie

Due-scimmie

05-12-2025 om 21:20 Topicstarter

Tjilp schreef op 05-12-2025 om 21:15:

ik gebruik niks. Als het weer omslaat heb ik twee dagen schrale lippen, daarna zijn ze gewend. Heb ik ontdekt.

Ja dat werkt hier niet. Die eerste dagen ben ik altijd de lippenbalsem nog kwijt.

Kleine blikjes met vaseline. Die met cacao boter vindt ik het fijnste. 

Tepelcreme (lanoline) is hier de gouden tip. Het herstelt echt in plaats van alleen maar te verzachten en alles aan vaseline en lippenbalsem valt hierbij wat mij betreft in het niet. Paar keer achter elkaar smeren en niet meer schraal.

Ik kreeg ooit een sample van Sensai, Total lip treatment. Voor de lol een keer geprobeerd en dat bleek een wondermiddel. Bizar, 1x smeren (ik doe het vlak voor het slapen) en een week geen last meer. Helaas wel spuugduur, maar ik deed heel lang met dat samplepotje, misschien wel 3 jaar, ook omdat ik er zo weinig van nodig heb.

Oja en een andere tip: veel water drinken. Van binnenuit hydrateren is het belangrijkste, alleen als het daarmee niet lukt, ga ik smeren.

Blistex Medplus. Daar zitten niet van die stofjes in die zorgen dat je lippen niet meer zonder kunnen (zoals bij Labello). Helpt ook heel snel, na een dagje smeren is het bij mij meteen over.

Die van Weleda vind ik echt heel erg fijn in gebruik. Niet verslavend zoals Labello en mijn lippen reageren er erg goed op. 

https://www.weleda.nl/product/everon-lippenbalsem-g005267

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.