Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Inck

Inck

25-07-2021 om 21:56

Buikvet verminderen

Hi allemaal,

Sinds ongeveer mijn 25e merk ik dat ik niet meer vanzelfsprekend zo slank blijf als dat ik altijd ben geweest. Nou heb ik voor mijn 25e nooit echt gesport en dat ook niet nodig gehad om hetzelfde gewicht te blijven. Toen ik een verschil in mijn lichaam merkte, ben ik wel gaan sporten (een combi van cardio en krachttraining). 

Toen kwam de coronaperiode en nu is mijn hele sportritme weg. Ook ben ik toch wel een kilo of 5 aangekomen. Het sporten wil ik nu weer gaan opstarten en ik denk dat ik die kilo's er ook wel redelijk snel weer af heb.

Alleen weet ik nog dat tijdens de periode dat ik aan het sporten was, het niet per se zo was dat mijn buik ook echt plat werd (zoals het vroeger dus wel was). Ik heb wel eens proberen te zoeken hoe dat nou werkt, maar op het internet kom je tientallen verschillende meningen tegen.

Dus, daarom hier de vraag: wat werkt (voor jou) nou echt om buikvet weg te krijgen/een platte buik te krijgen? 

Heeft het te maken met een manier van sporten? Of is het een bepaald dieet? Of een combi van die twee? Ik weet het op dit moment echt niet!


Naar mijn weten is plaatselijk afvallen niet mogelijk. Dus ik denk dat je in het algemeen moet afvallen en dat het dan ook geleidelijk van je buik af gaat.
Verder is mijn eigen ervaring dat met name lichaamshouding ook erg bepalend is. En is het trainen van je buik- en rugspieren daarom dus wel gewenst, omdat het resterende buikvet door een goede houding, minder opvalt. 

een buikje is niet persé lelijk. Een zacht vrouwelijk buikje kan juist heel sexy zijn. Er zijn veel manieren om mooi te zijn, en smaken verschillen. Omarm jezelf <3

Phil heeft helaas gelijk, plaatselijk afvallen is helaas niet mogelijk en je buikvet is de hel omdat het bij vrouwen hardnekkig is vanwege de rol bij zwangerschap. Het is gewoon gemeen.

Ik ben van 86. Ik ben de afgelopen jaren langzaam aangekomen. Ook ben ik gaan ontbijten want dat schijnt gezond te zijn. Ik eet geen chips, choco, koek of snoep. Wel heel veel avondeten en het liefst aardappelen geprakt in de mayo. 

Na de zomer, geen ontbijtjes meer. Minder bewerkt en meer groentes. Ook ben ik begonnen met E fit, haat sporten, weinig tijd en heb geen motivatie. 

voor mij werkt personal bodyplan  plan waarin voeding (op macro niveau) gecombineerd wordt met krachttraining.

Vooral op buikoefeningen focussen, dus tijdens je oefeningen vooral extra buikoefeningen doen.
Blijf dit volhouden je ziet niet meteen resultaat maar uiteindelijk wel. Buikvet is helaas heel moeilijk weg te krijgen dus met die oefeningen zul je even een tijd door moeten gaan, in het begin heb je juist het idee dat je buik wat opgezetter lijkt. Dit komt door de buikoefeningen die je doet, je traint al je buikspieren dus je spieren zullen eerst wat meer opgezet en  sterker worden. Wat er dan gebeurd ( naar mate je doortraint) zullen die spieren tegen je vet gaan duwen en vanaf dan ga je vet verbranden en zo word je buik dus met de tijd platter.

Zoals ik al zei verwacht niet METEEN resultaat, buikvet is de lastigste plek om vet weg te krijgen maaar met doorzettingsvermogen lukt dat wel. ( ik spreek uit ervaring)
Dus dit is iets wat je echt in je trainprogramma moet blijven doen en dan zul je zien met de tijd dat het toch echt kan. Maar je moet het geduld er wel voor hebben.

Ook een tip: maak water je main drink. Het is echt niet zo dat je helemaal niks lekkers mag maar ik zou gewoon proberen door de dag heen het ander drinken zoals sap, siroop, ect.. te vervangen door water dit heeft bij mij enorm effect gehad en ik geloof ook echt dat dat het proces versnelt heeft bij mij.

Kwa eten was ik niet streng voor mezelf maar ik durf niet te zeggen of dat voor jou het zelfde is.
Ik deed puur trainen en overige drinken vervangen door de hele dag water. Zo ga je ook zien dat je veel geel plast, het trainen verbrand je vet en water zuivert je lichaam je, de reden dat je plas dan zo geel is komt doordat je gewoon echt flink vet verband en dat plas je dan uit ( dat was voor mij een kleine motivatie 🤣)

Water met citroen is ook geweldig, dit werkt ook zeer goed voor het zuiveren van je lichaam en het afvoeren van het vet. 

Natuurlijk is het helemaal aan jou wat jij wil toepassen maar dat kwa drinken versnelde het gewoon voor mij heel erg, zoals ik ookal aangaf kwa eten had ik helemaal niks verandert alleen. Daarmee bedoel ik de keuze voor het eten veranderde niet voor mij. Wat ik wel deed is ipv 3 keer per dag maaltijd ( dus ontbijt, lunch, avondeten) at ik de hele dag kleine porties. Dit hielp ook erg omdat mijn lichaam het veel beter en sneller kan verteren ( ik poepte dan ook veel 😅) maar dat hielp echt ipv bepaalde tijden een hele maaltijd te eten.

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt en het je motivatie geeft 😁 door de stress was ik enorm flink geworden en met alleen deze bovenstaande methode ben ik enorm veel afgevallen, hierdoor heb ik een mooie vorm gekregen en kan ik strakke leuke outfits aan zonder dat ik me druk moet maken om mn buik die uitsteekt. De brede heupen die zijn gebleven maarja dat zit in de genen en roots🤣😁.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn bericht.🧡

Klopt. Dan krijg je misschien buikspieren, maar je ziet ze pas als het vet op je hele lichaam minder wordt. Lokaal vet verbranden bestaat niet.

Vooral als je in het begint traint en nog een buikje hebt duwen de spieren je buik naar voor, dan lijkt het alsof je buik juist dikker of opgezetter is maar dat zijn de spieren die duwen, daarna wordt je vet verbrand en na die fase als je hiermee doorgaat je je buikvet is afgenomen daarna ga je de buikspieren zien.

Van buikspieroefeningen gaat je buikvet niet weg. Wat werkt is zwaar benen trainen, squats, lunges, front of goblet squats, kettlebell swings met een zware KB en krachttraining combineren met HIIT zoals tabata's. 

Rachel. schreef op 26-07-2021 om 08:54:

Vooral als je in het begint traint en nog een buikje hebt duwen de spieren je buik naar voor, dan lijkt het alsof je buik juist dikker of opgezetter is maar dat zijn de spieren die duwen, daarna wordt je vet verbrand en na die fase als je hiermee doorgaat je je buikvet is afgenomen daarna ga je de buikspieren zien.

Ik ken echt diverse mensen die er voor geleerd hebben, die het niet met je eens zijn.

Ik geloof best dat je je buikspieren gaat zien, maar dat komt omdat je in het geheel afvalt. Niet lokaal.

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 08:46:

Klopt. Dan krijg je misschien buikspieren, maar je ziet ze pas als het vet op je hele lichaam minder wordt. Lokaal vet verbranden bestaat niet.

Nee maar je kunt je wel op een bepaalde plek focussen en die spieren het meest trainen dan word op die plek ook het meeste vet verbrandt.

Daarom heb je ook die fitness trainers die je ook specifiek vragen waar je aan wil werken. Zowieso verbrand je over heel je lichaam vet door beweging maar als je je specifiek op een plek focust en die spieren het meest traint dan verbrand je op die plek ook het meeste vet.

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 08:57:

[..]

Ik ken echt diverse mensen die er voor geleerd hebben, die het niet met je eens zijn.

Ik geloof best dat je je buikspieren gaat zien, maar dat komt omdat je in het geheel afvalt. Niet lokaal.

Nouja spieren zie je zowieso pas als het vet verbrand is , voor die tijd niet.

Ja dit is meer mijn persoonlijke ervaring van mijn lichaam hoe dat is gegaan, maar ik had dan ook meer een onderbuik die wegmoest de rest viel wel mee, dus miss is dat het meer 

Rachel. schreef op 26-07-2021 om 08:58:

[..]

Nee maar je kunt je wel op een bepaalde plek focussen en die spieren het meest trainen dan word op die plek ook het meeste vet verbrandt.

Daarom heb je ook die fitness trainers die je ook specifiek vragen waar je aan wil werken. Zowieso verbrand je over heel je lichaam vet door beweging maar als je je specifiek op een plek focust en die spieren het meest traint dan verbrand je op die plek ook het meeste vet.

De fitnessttainers die ik ken zijn het dus niet met je eens dat dat kan.

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 08:57:

[..]

Ik ken echt diverse mensen die er voor geleerd hebben, die het niet met je eens zijn.

Ik geloof best dat je je buikspieren gaat zien, maar dat komt omdat je in het geheel afvalt. Niet lokaal.

Maar ik zeg ook niet dat je verder alleen dara vet verbranden, als je beweegt verbrand je sws lokaal vet maar als je specifiek op een plek focust dan kun je zeker zorgen dat je daar het meest vet verbrand je daar het meest je spieren traint.

Heb er niet voor geleerd maar dit is wel rl ervaring van mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.