Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Blauw licht filter bril

ik merk dat ik steeds moeie, tranende, jeukende ogen heb, en vlot hoofdpijn heb. Ook heb ik het idee dat ik minder goed zie, alleen volgens 2 metingen is er niks aan de hand qua zicht.

Na wat google werk kom ik er achter dat ik wellicht last heb van blauw licht van schermgebruik. Mijn telefoon staat al op "zonder blauw licht"
Op mijn werk is dat geen doen, gezien ik steeds een andere werkplek heb.

Dus hierbij mijn vraag, heeft er iemand ervaring met zo'n bril? En zo ja, welke?


Beeldscherm bril je best fijn. 

Ik heb ook een pc bril. Erg fijn, kijkt veel rustiger. Ik ben een brildrager dus heb hem op sterkte, maar is het waard. 
Je beeldscherm kun je heel makkelijk instellen op geler licht. 
En belangrijk is om je ogen echt elk uur even ver weg te laten kijken en te ontspannen voor de tranende en irriterende ogen. 

en je kunt deze aanvragen via je werkgever

Tatemae

Tatemae

08-10-2021 om 19:48 Topicstarter

tickel, die software heb ik wel voot mijn prive laptop maar voor het werk kan dat logistiek niet. 

Waarom hebben julloe besloten er 1 te nemen, en werden de klachten toen minder?

ik herken je klachten. Maar ondanks de bril en aanpassing in scherm, houd ik de klachten. Was met dochter bij de oogarts en haar meteen gevraagd of ik hiervoor afspraak moet maken. Twijfelde namelijk of er wat mis was met mijn ogen. Maar volgens de oogarts terug naar opticien. Waarschijnlijk heb ik een leesgedeelte in mijn bril nodig ivm ouder wordende ogen (40+). Weet niet welke leeftijd je hebt?

Ik heb een beeldscherm bril met blauwfilter. Via mijn werk aangeschaft. Heel fijn en veel minder last van mijn ogen en hoofdpijn.

Ik heb zo'n filter in m'n bril op sterkte. Kreeg je toen gratis erbij. Ik merk geen verschil, maar heb en had ook geen klachten 

Tatemae

Tatemae

08-10-2021 om 22:40 Topicstarter

Apiejapie schreef op 08-10-2021 om 19:59:

ik herken je klachten. Maar ondanks de bril en aanpassing in scherm, houd ik de klachten. Was met dochter bij de oogarts en haar meteen gevraagd of ik hiervoor afspraak moet maken. Twijfelde namelijk of er wat mis was met mijn ogen. Maar volgens de oogarts terug naar opticien. Waarschijnlijk heb ik een leesgedeelte in mijn bril nodig ivm ouder wordende ogen (40+). Weet niet welke leeftijd je hebt?

Ik loop tegen de 40 aan. Bij de opticien kan echter niks uit de test. En raadde me aan om vaker verder weg te kijken. Maar dat doe ik al, gezien ik op een hectische plek werk, waardoor er tussendoor veel overleg is. 

Ik denk dat ik er naar een ga aanschaffen en het ga ondervinden of het mij helpt 

Tatemae schreef op 08-10-2021 om 22:40:

[..]

Ik loop tegen de 40 aan. Bij de opticien kan echter niks uit de test. En raadde me aan om vaker verder weg te kijken. Maar dat doe ik al, gezien ik op een hectische plek werk, waardoor er tussendoor veel overleg is.

Ik denk dat ik er naar een ga aanschaffen en het ga ondervinden of het mij helpt

Het is voor je werk, dat betekend dat je werkgever het moet vergoeden in het kader van de Arbo wet.

Tatemae

Tatemae

09-10-2021 om 08:10 Topicstarter

Ysenda schreef op 08-10-2021 om 23:06:

[..]

Het is voor je werk, dat betekend dat je werkgever het moet vergoeden in het kader van de Arbo wet.

Goede tip, ik ga er maandag meteen achteraan. 

Dank je wel!

Tatemae schreef op 08-10-2021 om 19:48:

tickel, die software heb ik wel voot mijn prive laptop maar voor het werk kan dat logistiek niet.

Waarom hebben julloe besloten er 1 te nemen, en werden de klachten toen minder?

Ik had ook last van vermoeide, geïrriteerde droge ogen. Huisarts gaf als tip druppelen en zorgen voor ontspannen met kijken tussendoor, en echt even minuut naar buiten kijken, zorgen dat je genoeg buiten komt en je ogen rust geven van schermen. 

Opticien gaf als optie deze bril, buiten dat deze bril blauw licht tegenhoudt, zijn de glazen ook anders geslepen en ingesteld op kijken voor 60 cm (beeldscherm afstand ongeveer) en het kijkt zoveel rustiger. Soms hou ik mijn gewoon bril even op als ik denk ach paar uurtjes maar, maar uiteindelijk wissel ik na 10 min vaak toch snel even om. 

Winterkoud schreef op 09-10-2021 om 08:33:

[..]

Ik had ook last van vermoeide, geïrriteerde droge ogen. Huisarts gaf als tip druppelen en zorgen voor ontspannen met kijken tussendoor, en echt even minuut naar buiten kijken, zorgen dat je genoeg buiten komt en je ogen rust geven van schermen.

Opticien gaf als optie deze bril, buiten dat deze bril blauw licht tegenhoudt, zijn de glazen ook anders geslepen en ingesteld op kijken voor 60 cm (beeldscherm afstand ongeveer) en het kijkt zoveel rustiger. Soms hou ik mijn gewoon bril even op als ik denk ach paar uurtjes maar, maar uiteindelijk wissel ik na 10 min vaak toch snel even om.

Ik vergeet 'm wel eens a0f te doen als ik dan naar het toilet loop maar dan kijkt het toch belabberd.

Ik vraag mij wel af waar dat staat in de arbowet: werkgever moet bril vergoeden?

Ysenda schreef op 09-10-2021 om 23:37:

[..]

Ik vergeet 'm wel eens a0f te doen als ik dan naar het toilet loop maar dan kijkt het toch belabberd.

Je ik bedoel ook dat ik mijn gewone bril op hou als ik ga werken, maar dan doe ik toch vrij snel mijn pc bril weer op.

Als ik pauze ga houden doe ik ook altijd weer even bril wissel. Het kan wel hoor met pc bril andere dingen doen, maar kijkt minder fijn ja. Komt ook door de afstelling van de glazen volgens mij, hoe deze ingeslepen zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.