Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

BH - ervaringen

Ik heb altijd kleine borsten gehad, geen probleem verder. 
Maar tijdens de zwangerschap + borstvoedingsperiode van +/- 10 maanden had ik hele fijne borsten, 1 maat meer dan normaal en mooi vol.
Natuurlijk vol met moedermelk, maar toen de borstvoeding stopte liepen ze echt letterlijk leeg. Het is niet dat er theezakjes over zijn, maar het is ook niet dat er nog een beetje stevigheid in zit.
Ik hoor steeds vaker dat vrouwen geen BH meer dragen en dat hun borsten daardoor voller/ronder werden. Normaal zou ik niet zonder BH de deur uit gaan, omdat er dan echt niks meer overblijft, maar nu met thuiswerken nu het wel mogelijk zijn. 

Wie draagt er nog meer geen BH en vind dit fijn? Of zijn er wellicht tips voor topjes die wel iets van stevigheid bieden, maar geen beugelBH (want die zitten echt voor geen meter bij zo'n kleine borsten). 


Ik heb de afgelopen 1,5 jaar amper een bh gedragen. Alleen als ik het huis uit ga. Heb niet gemerkt dat mijn borsten steviger zijn geworden, maar vind het wel heel fijn.
Ik draag vooral een bh omdat mijn kleding dan mooier zit of ik me sexyer voel, als beiden niet relevant zijn lekker zonder.

Regendrup.

Regendrup.

20-09-2021 om 10:58 Topicstarter

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 10:39:

Ik heb de afgelopen 1,5 jaar amper een bh gedragen. Alleen als ik het huis uit ga. Heb niet gemerkt dat mijn borsten steviger zijn geworden, maar vind het wel heel fijn.
Ik draag vooral een bh omdat mijn kleding dan mooier zit of ik me sexyer voel, als beiden niet relevant zijn lekker zonder.

Ja dat klopt, kleding zit wel mooier met bh aan. Maar het is zo'n automatisme dat ik toch elke ochtend weer mét bh aan achter mijn laptop zit. Terwijl niemand dat dan ziet haha.

Regendrup. schreef op 20-09-2021 om 10:58:

[..]

Ja dat klopt, kleding zit wel mooier met bh aan. Maar het is zo'n automatisme dat ik toch elke ochtend weer mét bh aan achter mijn laptop zit. Terwijl niemand dat dan ziet haha.

Ik totaal niet, maar dat komt ook omdat ik mijn makkelijke kleren achter de computer rolde. Meestal klede ik me aqn met de lunch, als ik buiten ging wandelen. En zelfs dan niet altijd een bh, want onder een winterjas zie je het toch niet.

Nu eigenlijk niet veel anders, draag hem hooguit nog minder.

Ik vind het niet fijn om geen BH te dragen. Sinds de overgang zijn ze een cupmaat gegroeid. Ik hou zelfs 's nachts mijn BH aan.

Regendrup.

Regendrup.

20-09-2021 om 11:10 Topicstarter

watertoren schreef op 20-09-2021 om 11:08:

Ik vind het niet fijn om geen BH te dragen. Sinds de overgang zijn ze een cupmaat gegroeid. Ik hou zelfs 's nachts mijn BH aan.

Denk ook dat het met een grotere cupmaat juist wél fijn kan zijn om een goede ondersteunende bh te dragen inderdaad. 

Maar 's nachts? Heb je dan een beugelloze? Zo'n beugel drukt toch heel erg in je zij of niet?

Hier ook kleine borsten, altijd cup B gehad maar na zwanger naar cup A gegaan. Prima geen problemen mee. Draag BH als mooier lijkt onder kleding, soms geen bh, maar het liefst sporttops/bh's.

Ben nu weer zwanger en heb cup C. Vind het alleen maar irritant dat ik verplicht bh aan moet.. doe mij mijn kleine borstjes maar.

Ik heb sinds ik thuiswerk ook nauwelijks nog een BH aan. Alleen nog als ik ergens heen ga of visite verwacht, trek ik er een aan. Kleding zit net ff wat beter met BH.

Ik geef inmiddels 11 maanden borstvoeding en ben nog niet gestopt. Ik heb grotere borsten (nu 95E), maar deze zijn echt niet steviger geworden door het niet dragen van een BH. Sterker nog ze zijn slapper, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de zwangerschap, geven van borstvoeding en het groeien met 2 cupmaten.

Ik vind zonder BH fijner, nu ook praktisch en vraag me inmiddels al een jaar af waarom ik dit vroeger niet zo deed

Regendrup. schreef op 20-09-2021 om 11:10:

[..]

Denk ook dat het met een grotere cupmaat juist wél fijn kan zijn om een goede ondersteunende bh te dragen inderdaad.

Maar 's nachts? Heb je dan een beugelloze? Zo'n beugel drukt toch heel erg in je zij of niet?

Ik draag altijd beugelBH's en voel hem niet eens zitten.

Hier altijd een BH maar niet 's nachts. Heb cup D en heel gevoelige borsten. Met sporten moet ik echt een goede sport BH anders doet het nog dagen zeer.
Bij dagelijkse bezigheden moet ik ook wel een goede BH aan een sportBH zit helaas niet fijn genoeg om die de hele dag aan te hebben. Als ik de trap opren/loop houd ik ze ook maar vast (leuk als je de trein moet halen ). 

Ze zijn pas echt pijnlijk geworden na een mammografie. Voor die tijd waren ze ook wel gevoelig, maar sindsdien (bijna 10 jaar gelden) kan ik echt niet zonder BH rondlopen.

2x lang borstvoeding gegeven, zijn toe wel een maatje gegroeid, maar ze hangen niet. 

Mooi hoor, al die vrouwen die zonder bh rondlopen. Willem vindt dat een mooi gezicht.

Maar nu moet me iets van het hart. Er bestaan mannen bh's. Onder andere te koop bij Bol en bij Hunkemöller. In mijn ogen zijn we volslagen lijp geworden.

Ik draag een elastische beha zonder versteviging of bijvulling.

Als ik uitga én extra mooi moet zijn dan draag ik een voorgevormde.

Ik heb grote borsten, maar wanneer het even kan trek ik mijn bh uit. zonder zit veel fijner. dus wanneer ik thuis ben, of snel boodschappen in een grote trui/jas trek ik niet altijd een bh aan.

Regendrup.

Regendrup.

20-09-2021 om 12:54 Topicstarter

willem1959 schreef op 20-09-2021 om 11:27:

Mooi hoor, al die vrouwen die zonder bh rondlopen. Willem vindt dat een mooi gezicht.

Maar nu moet me iets van het hart. Er bestaan mannen bh's. Onder andere te koop bij Bol en bij Hunkemöller. In mijn ogen zijn we volslagen lijp geworden.

Mannen bh's???? 

Ik heb thuis bijna nooit bh aan,  heb een b cup en t is nog wel stevig, alleen steken mijn tepels ver vooruit. Dat is geen gezicht onder een shirt wat mij betreft, je ziet alleen tepels en geen borst.. Ik voel me dan erg ongemakkelijk. Maar t niet lekker zitten van een BH overtreft t wel dus thuis lekker zonder.
Ik draag thuis gewoon een hempje.Ik heb wel die BH hempjes geprobeerd maar dat vind ik ook niet lekker zitten en t is dan helemaal samen gedrukt.

  Als ik wegga trek ik wel bh aan als ik een shirt aan heb. In de winter met trui niet altijd als ik bv boodschappen doe. 
 Ik  doe m pas aan als ik wegga, laatst dacht ik toen ik moest werken....wat vergeet ik nou...oeps snel weer naar boven hahaha.  

Een borst is gewoon een zak vet en klierweefsel, het al dan niet hangen daarvan kun je helaas niet beïnvloeden met wel/geen bh. Ik heb een bescheiden c maar draag overdag altijd een bh, vind het niet prettig hoe ze zwabberen als ik loop. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.