Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Ben je tevreden met je uiterlijk?

Ben je tevreden met je uiterlijk?Ik train sinds een paar maanden met een PT en ben een aantal kilo kwijt.
Maar wanneer is het genoeg?Ik merk dat ik baal dat ik lovestory ben aangekomen afgelopen week omdat er toch meer etentjes waren.
Ben jij tevreden met hoe je er uit ziet?


Nu wel, daar heb ik naar toe gewerkt.😊(op mentaal gebied)

Als er iets is wat ik heb geleerd door een keer veel afgevallen te zijn: het is nooit goed. Ben je gewicht kwijt krijg je daar een slappe buik en kipfilets onder je armen voor terug. Of zit die ene fantastische spijkerbroek nog steeds voor geen meter omdat jouw figuur andere modellen behoeft. 

Al mijn slanke vriendinnen hebben regelmatig commentaar op zichzelf of wat te klagen. En dan mag. Dat vond ik toen ik dikker was een beetje stom maar sinds ik zelf slank ben begrijp ik het helemaal en heb ik het zelf ook.

Dus: wanneer is het genoeg? Wat mij betreft als je lijf je niet belemmert in de dagelijkse dingen die je graag zou willen doen. En of ik tevreden ben? Ja! Ik beweeg me vrij en kan leuke kleding kopen. En voel me fit. Maar is het perfect? Nee, maar dat hoeft ook niet. 

nooit tevreden zijn heb ik mij bij neergelegd. Ik ben nu aan het aanvallen, maar als ik waarschijnlijk op mijn streefgewicht zal komen, heb ik nog wat te klagen. Ik ben ooit heel slank geweest maar toen was ik ook niet gelukkig. Geluk zit niet in de kilo's maar in je gedachte.

Mok

Mok

12-07-2021 om 10:26

Rachel. schreef op 12-07-2021 om 10:10:

Nu wel, daar heb ik naar toe gewerkt.😊(op mentaal gebied)

Idem. Heb vorig jaar zelfs een make-over laten doen, er ging een wereld voor me open Soms helpt het echt, zo'n zetje van buitenaf. Ben er nog steeds onwijs blij mee.

Ja en nee. Ik ben blij met mijn figuur, al zou ik soms wel een paar kilo's erbij willen. Ik kan eten wat ik wil maar kom niks bij. En dat is niet altijd fijn. Natuurlijk besef ik dat dit voor velen als een droom zou voelen, maar het heeft ook nadelen. 

Ik zou graag wat grotere borsten willen en een rustigere huid, maar buiten dat zit ik goed in mijn vel. 

Ik ben op zich niet ontevreden of ongelukkig maar zou er het liefst wel wat kilo's af willen. Mocht dat niet lukken, blijf ik ook tevreden.

Het is vaak zo dat je inderdaad wel weer wat anders vindt als het ene is opgelost 

AcidicShark11

AcidicShark11

12-07-2021 om 10:45

Nee. Nooit geweest ook.



Je topictitel is 'ben je tevreden met je uiterlijk?'. Maar blijkbaar gaat het om je figuur. Ik ben te zwaar en toch tevreden. Kwestie van acceptatie en de juiste kleding. Ik ben gezond, heb een prima conditie, heb mazzel met huid, haar, nagels. Gezond eten helpt daar goed aan mee.

Appelfiguur zit in de genen, dat hebben de vrouwen in onze familie allemaal. Ook als ik 10 kilo lichter ben heb ik nog steeds die uitgezakte buik. Gelukkig ben ik op een leeftijd dat slank-slanker-slankst niet meer het belangrijkste is en door kritisch te kijken naar kleren maak ik er gewoon het beste van.

Mijn dochter keek een tijd lang naar 'what not to wear'. Ik keek wel eens mee. Wat ik daarvan geleerd heb is:

*Het heeft geen zin om te denken: als ik maar.... (groter was, kleiner was, dikker haar had, dunner/dikker was, grotere/kleinere tieten had, langere/kortere benen had). Dit ben jij, dit is jouw figuur en hier moet je het beste van maken.

*Passen, passen, passen, passen, passen. Geen enkele vrouw kan álles dragen. Wat mij geweldig staat (empire-jurken) kan bij jou helemaal fout uitpakken. Geldt ook voor kleuren trouwens.

*Kleding en make-up zijn bedoeld om positieve dingen te benadrukken en negatieve dingetjes wat te verdoezelen. Niet om iemand anders te worden.

En dan toverden ze elke vrouw om in een mooiere versie van zichzelf. Maar meer nog: die vrouwen werden een week lang overladen met complimentjes, positieve dingen werden uitvergroot en aan het einde straalden ze. Dát is waar het om gaat.

En als je dan echt mega ongelukkig bent met vijf kilo overgewicht, tuurlijk, dan probeer je ze kwijt te raken. Maar zoals je openingspost al aangeeft, dat is duidelijk niet waar het om gaat.

Kleine disclaimer: als je 50 kilo te zwaar bent én diep ongelukkig met je gewicht omdat je de dingen die je zou willen doen niet meer kunt, dan is het een goed idee om in actie te komen.

Mok schreef op 12-07-2021 om 10:26:

[..]

Idem. Heb vorig jaar zelfs een make-over laten doen, er ging een wereld voor me open Soms helpt het echt, zo'n zetje van buitenaf. Ben er nog steeds onwijs blij mee.

Precies! Ik heb ook voor een soort glow-up bij mezelf gezorgd, maar het beste wat ik heb gedaan is gewoon blij zijn met hoe ik ben.

Hier een linkje voor iedere vrouw die het gevoel heeft dat ze niet genoeg is. Dit is mijn mood geworden sinds dat ik er anders over ben gaan denken...


https://m.youtube.com/watch?v=Hw8k0dW3Drk

Ik ben niet tevreden over mijn uiterlijk. Ik vind  mijn huid te onrustig, ik heb slappe borsten, veel striaie enzovoorts.

  Echter realiseer ik mij dat tevredenheid niet zit in over of ondergewicht, grote van de borsten of grote van een neus. Het zit dieper dan dat. 
Ik geloof wanneer je goed in je vel zit (mentaal gezien) je ook beter voelt  over je uiterlijk .

Zoethout schreef op 12-07-2021 om 10:59:

Ik ben niet tevreden over mijn uiterlijk. Ik vind mijn huid te onrustig, ik heb slappe borsten, veel striaie enzovoorts.

Echter realiseer ik mij dat tevredenheid niet zit in over of ondergewicht, grote van de borsten of grote van een neus. Het zit dieper dan dat.
Ik geloof wanneer je goed in je vel zit (mentaal gezien) je ook beter voelt over je uiterlijk .

Dan is dat nummer (die link) wat ik geplaatst heb ook absoluut voor jou!

Besef ook: je bent altijd genoeg voor jezelf, hou van jezelf wacht niet tot dat iemand van jou gaat houden zodat je bevesteging hebt dat je genoeg bent.

Nogmaals je bent altijd genoeg voor jezelf.🧡🙌

Of ik mezelf leuk vindt hangt niet af van een paar extra kilo´s of 2-3 keer uit eten. Ik wil niet ongezond zwaar zijn, maar verder is wat mooi is een kwestie van smaak en niet kilo´s. Ik vind mezelf wel ok voor mijn leeftijd. Knap was ik eind 20, maar die tijdens zijn voorbij.  

Viva-amber schreef op 12-07-2021 om 11:07:

Of ik mezelf leuk vindt hangt niet af van een paar extra kilo´s of 2-3 keer uit eten. Ik wil niet ongezond zwaar zijn, maar verder is wat mooi is een kwestie van smaak en niet kilo´s. Ik vind mezelf wel ok voor mijn leeftijd. Knap was ik eind 20, maar die tijdens zijn voorbij.

Ik geloof dat je nog steeds knap bent hoor. Als je ouder wordt kun je op een andere manier knap zijn dan toen je 20 was.😁

Ik niet meer. Ik ben door mijn zwangerschap flink zwaarder geworden en mijn buik is ook uitgezakt.

Maar ben nu 45 en weet dat als ik af zou vallen het toch niet meer gaat worden hoe het was. De eerste grijze haren en rimpels dienen zich aan, mijn huid is wat slapper, kortom ook slanker zullen ze echt niet meer naar me omkijken. Maar voor een 45 jarige zie ik er dan weer best prima uit.

Ik ben gezond, dat vind ik inmiddels belangrijker. Hoor veel leeftijdsgenoten klagen over kwaaltjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.