Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Afvallen na zwangerschap

Hoi allemaal,

Paar weken geleden ben ik moeder geworden van een prachtig tweede kindje. Waar het na mijn eerste zwangerschap ruim tien maanden duurde voor ik weer op mijn oude gewicht zat, zou ik het leuk vinden als die laatste kilo's deze keer wat sneller gaan. Maar ik zoek nog wat motivatie om er echt voor te gaan. Meer meiden die hetzelfde hebben en graag mee kletsen om elkaar hopelijk wat extra te motiveren? 

Eventueel zou ik een tabel aan kunnen maken als daar behoefte aan is! 

Hoi! Ik ben vijf weken terug bevallen van ons eerste kindje. Kwam tijdens de zwangerschap 18,5 kilo aan maar heb gemerkt dat het er gelukkig ook weer snel afgaat tot nu toe. Moet nog 8 kilo om op oude gewicht te komen. Ben zelf niet zo sporter dus hoop dat door veel met de baby te sjouwen en te schoonmaken en lekker met de kinderwagen te wandelen de laatste kilo's eraf gaan. Probeer wel gezonder te eten en drinken, sinds bevalling eet ik nog nauwelijks brood en drink vrijwel alleen water, thee of koffie. 

Elmen

Elmen

10-07-2021 om 20:32 Topicstarter

Gefeliciteerd nog met de geboorte!

Wat goed dat je al zo goed bezig bent met gezond eten. Mag ik vragen wat je dan eet in plaats van brood? Ik moet zeggen dat ik brood wel een makkelijke en snelle maaltijd vind met twee kindjes 

Met twee kindjes lijkt het me sowieso nog veel meer haasten. Ik begin ochtends met havermoutpap en in de middag doe ik kwark met een appeltje, walnoten en wat ik voor de rest nog in huis heb met fruit. Nu zit ik nog in mijn verlof en red ik het hier op met extra fruit tussendoor (bananen en meloen), straks eet ik wel gewoon weer brood. 

Geef je borstvoeding? Zo nee, dan zou ik even een streng dieet volgen en dan rustig het eten weer opbouwen. Heb ik ook gedaan na mijn zwangerschap. Was tonnetje rond geworden (het uitzetten begon al direct toen ik zwanger was) en binnen 3 maanden na de bevalling zelfs nog slanker dan voor mijn zwangerschap. Dus even knallen en dan voel jij je weer happy in jouw lichaam. Mocht je wel borstvoeding geven dan kun je alleen maar gezond eten en bewegen en hopen dat er snel wat af gaat. Zet hem op to!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.