Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke wasmachine?

M'n oudje van ruim 25 jaar begint 'n beetje kuren te krijgen, dus ik ben op zoek naar 'n nieuwe wasmachine. Maar door de bomen zie ik 't bos niet meer, dus wellicht heeft hier iemand tips. 
-Moet groot genoeg zijn om een volledig dekbed aan te kunnen, dus ruime vulopening en grote trommel
-Moet snelle wasprogramma's hebben (die ecoshit die 3 uur duurt is niet aan mij besteed)
-Eenvoudig, niet teveel overbodige poespas, tenzij...is die stoomfunctie écht van toegevoegde waarde of kleurbescherming werkt dat echt? 
-Niet boven de 700 euro.


Nou, hier was laatst een topic over, en op basis daarvan heb ik de Samsung EcoBubble gekocht. Top-machine voor een heel fijn prijsje, voor zover ik dat na drie weken kan beoordelen 👍🏻!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-08-2021 om 09:35

https://www.coolblue.nl/product/864399/bosch-wan28275nl.html

Ik heb deze nu een half jaar. Uiteraard zit er zo'n 3 uurs eco programma op, maar ook genoeg kortere normale programma's. En een snel en supersnel (30 of 15 minuten) voor kleine tussendoor wasjes.

Er past een 2 persoonsdekbed (2m breed) in, dat heb ik vorige maand namelijk gewassen.

Ik was ook op zoek naar "eenvoudig", maar dat is gewoon nauwelijks meer te vinden.

Oh, en een prettige bijkomstigheid: hij is echt heel stil. Je hoort hem nauwelijks, alleen een beetje bij het centrifugeren, verder is het een zacht gezoem op de achtergrond. Dat komt geloof ik omdat hij geen koolborstels heeft.

-Nienke- schreef op 12-08-2021 om 09:24:

Nou, hier was laatst een topic over, en op basis daarvan heb ik de Samsung EcoBubble gekocht. Top-machine voor een heel fijn prijsje, voor zover ik dat na drie weken kan beoordelen 👍🏻!

Ja, deze: https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/nieuwe-wasmachine-welke?page=4#62

Ik heb ook een Samsung eco-bubble. Wij hebben een lits-jumeaux dekbed, vier seizoenen. Het zomerdeel kan ik er in wassen, het winterdeel is te dik dus dat gaat niet.
Als je een eenpersoonsdekbed hebt moet dat zeker lukken.

En 25 jaar.....dat is nog eens ouderwetse kwaliteit.

Sophia_!

Sophia_!

12-08-2021 om 09:56

De Samsung EcoBubble heb ik ook. Perfecte wasmachine is het. 

Ik ben heel blij met onze AEG Lavamat 6000 ofzo. Was de meest verkochte wasmachine bij m'n oom in de witgoedzaak onder de gezinnen.
Voldeed aan al m'n eisen en ZO STIL, niet normaal. Geweldig ding. 

-Nienke- schreef op 12-08-2021 om 09:24:

Nou, hier was laatst een topic over, en op basis daarvan heb ik de Samsung EcoBubble gekocht. Top-machine voor een heel fijn prijsje, voor zover ik dat na drie weken kan beoordelen 👍🏻!

Wij zijn dus onlangs geswitched naar 10kg Hajer. Onze ecobubble vertoonde na 2 jaar al mankementen en begaf het na 3 jaar echt.  

Due-scimmie schreef op 12-08-2021 om 10:05:

[..]

Wij zijn dus onlangs geswitched naar 10kg Hajer. Onze ecobubble vertoonde na 2 jaar al mankementen en begaf het na 3 jaar echt.

Wat een pech...ik heb hem al meer dan zes jaar.

Ik kan je denk ik niet goed helpen, ik hou juist van de poespas. De zelfdosering voor wasmiddel bijvoorbeeld is echt fijn, je flikkert een hele fles Robijn in het laatje en dan zoekt het ding het zelf uit. Na een tijdje is het bakje leeg en geeft hij dat aan, dan gooi je gewoon weer een nieuwe fles leeg. Ikzelf heb een iDos Serie 8 Bosch wasmachine met 9 kilo laadruimte die dat heeft. Mijn typje is niet meer te koop, maar er is vast een serie 6 of 8 typje met minimaal 8 kilo laadruimte die ook iDos heeft.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-08-2021 om 10:46

Rockstar schreef op 12-08-2021 om 10:33:

Ik kan je denk ik niet goed helpen, ik hou juist van de poespas. De zelfdosering voor wasmiddel bijvoorbeeld is echt fijn, je flikkert een hele fles Robijn in het laatje en dan zoekt het ding het zelf uit. Na een tijdje is het bakje leeg en geeft hij dat aan, dan gooi je gewoon weer een nieuwe fles leeg. Ikzelf heb een iDos Serie 8 Bosch wasmachine met 9 kilo laadruimte die dat heeft. Mijn typje is niet meer te koop, maar er is vast een serie 6 of 8 typje met minimaal 8 kilo laadruimte die ook iDos heeft.

Werkt dat ook met poeder? En met verschillende wasmiddelen (in ieder geval wit en bont)?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

12-08-2021 om 10:49

Toen onze Miele na 20 jaar te duur werd om te repareren hebben we een Bosch gekocht. Tegenwoordig kun je niet meer om eco-programma's heen maar je kunt ook kortere programma's kiezen natuurlijk. 

We hebben deze: https://www.coolblue.nl/product/571055/bosch-waw32461nl.html

Volgens mij niet meer te koop maar er is vast wel een vervanger voor. Hij is erg stil, je kunt met één knop voor de eco stand kiezen of niet, centrifugeerd prima, kan veel in met een ruime opening, uitgestelde start vind ik erg handig en de bediening vind ik intuitief.

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 10:46:

[..]

Werkt dat ook met poeder? En met verschillende wasmiddelen (in ieder geval wit en bont)?

De zelfdosering werkt niet met poeder. Er zijn 3 bakjes, 1 voor zelfdosering, 1 voor niet-zelf-dosering (dus zoals je normaal een wasmachine zou gebruiken) en 1 voor wasverzachter. Mocht je dus verschillende wasmiddelen hebben, zou je het zelfdoseringsbakje kunnen vullen met bijvoorbeeld kleur en voor wit wasmiddel het niet-zelf-doserings bakje kunnen gebruiken, die vul je dan bij elk gebruik zoals je bij een gewone wasmachine zou doen en daar kan ook poeder in. Of je gebruikt pods.

Wij hebben al een aantal jaar een zanussi wasmachine. Nog steeds erg blij mee. De onze zal nu wel niet meer verkocht worden, maar ze hebben meerdere machines voor 8 of meer kilo was. Heeft ook een lekkere grote deuropening.

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 09:35:

https://www.coolblue.nl/product/864399/bosch-wan28275nl.html

Ik heb deze nu een half jaar. Uiteraard zit er zo'n 3 uurs eco programma op, maar ook genoeg kortere normale programma's. En een snel en supersnel (30 of 15 minuten) voor kleine tussendoor wasjes.

Er past een 2 persoonsdekbed (2m breed) in, dat heb ik vorige maand namelijk gewassen.

Ik was ook op zoek naar "eenvoudig", maar dat is gewoon nauwelijks meer te vinden.

Oh, en een prettige bijkomstigheid: hij is echt heel stil. Je hoort hem nauwelijks, alleen een beetje bij het centrifugeren, verder is het een zacht gezoem op de achtergrond. Dat komt geloof ik omdat hij geen koolborstels heeft.

Deze. Fijn ding en niet teveel poespas.

Enkele jaren geleden ook een nieuwe gekocht vanwege oude: stuk. Was 23 jaar oud dus diensten goed bewezen. Was Miele en opnieuw naar Miele gegaan.

Wat ik op je OP wil zeggen is dat je misschien hetzelfde gaat voorhebben als ik: ik ben van het 'stenen tijdperk' naar de toekomst gekatapulteerd. Als je machine zo oud is dan geloof je niet wat je ziet bij de huidige machines. Een groot punt voor mij was het waterverbruik: bij mijn oude wasmachine stond bonte was bijvb altijd bijna onder water in de kuip. Nu is dat niet meer zo, er wordt misschien nog wel even veel water gebruikt als vroeger, maar dan toch minstens op een andere manier. Maar ik denk dat er minder water wordt verbruikt bij 1 was.

Ook het energieverbruik zal aangepast zijn ook al heb ik dat niet nagekeken.

Een wasmachine waarbij er een dekbed moet kunnen gewassen worden, daar heb ik niet voor gekozen. Daarvoor ga ik naar een wassalon waar ze trommels tot 12 kg hebben.

Redbul, maak de goeie keuze en breng nog eens verslag uit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.