Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke strijkplank heb jij?

Hoi mede-Via’ers,

mijn strijkplank heeft de geest gegeven en nu ‘moet’ ik een nieuwe. Oké, strijken is weliswaar geen eerste levensbehoefte en gestreken kleding is laaaaaaaaang niet zo belangrijk als bijv schone was  en hoewel het aantal te strijken kledingstukken in ons huis vrij beperkt is wil ik toch wel graag af en toe iets kunnen strijken. 
Lang verhaal kort; welke zal ik eens kopen? Eentje van €109,- van Brabantia (type D, voor de liefhebbers, met een hittebestendig ‘parkeervak’ en een mooie lavendel print erop) of gewoon een simpele van Blokker eigen merk? Of toch maar die van de Lidl online shop? De keuze is reuze, help mij en mijn dank zal groot zijn. 
liefs,
Hobbel

Update van TO; ik ben eruit, het wordt de Brabantia. Hopelijk voor de komende 30 jaar!


Ik strijk zo 3 keer per jaar en heb een Blokker strijkplank. Het voldoet.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/jall-strijkplank-tafel-20242890/

Ik heb deze, kostte 6 euro bij Ikea en kan gewoon op tafel staan. Heb hem 1x gebruikt om gordijnen te strijken en dat ging prima.

Hobbelster

Hobbelster

04-08-2021 om 22:26 Topicstarter

Oh ik wil wel eentje die makkelijk strijkt en geen op de tafel model maar echt een losse strijkplank. Dat was ik nog even vergeten erbij te zetten. 
als het ‘stroept’ de stof, dan ben ik er al klaar mee. Ik heb toch wel laten we zeggen zeker 5 kledingstukken per week die ik gestreken wil hebben dus hij wordt niet super intensief maar toch vrij regelmatig gebruikt. Het moet makkelijk gaan anders krijg ik er rugpijn van. 
mijn vorige was een Brabantia perfect flow maar dan wel smalste model ( A ) ik wil denk ik liever een bredere nu omdat dat sneller strijkt (minder vaak de kleding verleggen). 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-08-2021 om 22:34

Ik heb deze van Philips, een extra brede. 



9f008d4801ea461d9329ad1f011d2dd6?$jpglarge=

E ik heb deze ook nog nieuw staan. Als je in mijn regio woont is 'ie over te nemen voor 50,-

Ik heb er 1 van Blokker. Gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Nu 14 jaar oud. Prima ding.
En ik heb de tafel strijkplank van IKEA. Die gebruik het meest. Lekker makkelijk. Geen sta in de weg. Ik strijk vooral als ik kleding naai, zoompjes omstrijken enzo. En af en toe shirts van dochter.

ForsakenCod30

ForsakenCod30

04-08-2021 om 22:56

eentje 20 jaar geleden van de rommelmarkt.

lijkt mij dat het ijzer belangrijker is

Geen.

Bespaart op geld, tijd en het milieu.

Ik heb de brabantia D. Bevalt goed en ziet er ook nog een beetje leuk uit. 

Ik heb een strijkplank van de Action. Prima ding en niet zo zwaar. 

Gratis af te halen, strijkplank uit 1993, weinig gebruikt. Of eigenlijk moet ik even kijken of ik hem nog heb, ik zou zo snel niet weten waar hij staat. Mijn strijkijzer wel, uit hetzelfde jaar, die ligt helemaal achterin de gangkast.

Wij hebben een eenvoudige van Brabantia. Doet het al 20 jaar, maar we strijken niet zo veel. Alleen het hoognodige.

Ik heb een hele oude, echt uit het jaar kruik. Maar hij staat nog stevig, dus prima zo. Ik ben wel intussen aan mijn vierde strijkijzer toe…

Vijf kledingstukken per week strijken noem ik intensief. Zovaak komt dat ding per jaar niet eens van z’n plek hier. 

€109 voor een strijkplank  
Jeetje
Geen idee welk merk ik heb. Ik gebruik de strijkplank eigenlijk alleen om de was te vouwen. De laatste keer dat ik gestreken heb, is voor corona. Dus aan mij heb je helemaal niks🤣

Geen. Ik heb ook geen strijkijzer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.