Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke plant is dit?

Ik zag in een voortuin een stel mooie planten. Onderin een kluitje wat langere bladeren en dan een hele lange steel van wel een meter en alleen bovenin een klein wit bloemetje wat op een magnoliabloemetje leek. Er komen best veel stelen uit 1 plantje.
Ik vind ze erg mooi en wil m graag zelf. Maar wie weet hoe hij heet?

Witte agapanthus (Afrikaanse lelie) misschien? 

Herfstanemoon? 

herfstanemoon-anemone-honorine-jobert-03_800x800_crop_center.jpg?v=1600093819

Wat zijn anemonen toch mooi..

Maar ik denk een Whirling Butterfly

Foto maken en door Google Lens halen. Zit in app Google foto’s. Ik heb het al heel vaak gedaan met planten, worden vrijwel altijd herkend.

Er bestaat ook een app die PlantNet heet. Je maakt een foto van de bloem of het blad en de app vertelt je welke plant het is.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 10:11

Plantnet inderdaad. Obsidentify is ook een handige app, zowel voor planten als dieren.

Jà. Herfstanemoon, Honorine Jobert. Ik heb er tientallen van in mijn tuin staan. Zijn heel makkelijk zelf te vermeerderen door de wortelkluit in stukken te trekken, snijden. Wel voorzichtig doen. Zijn bij mij omgeven door allerlei soorten paars en lila. 

Ik vind ze mooi!

Knutselkei

Knutselkei

15-09-2021 om 18:44 Topicstarter

Ik twijfel nu dus hoe hij eruit ziet. Het ene bloemetje lijkt en t andere blad...  dus ik zal dadelijk eens een ommetje  gaan maken hahahah
Wat handig die app.
Enne.
Ik weet nu dat ik al jullie genoemde planten in het leeggekomen stuk tuin ga zetten, ze zijn allemaal mooi!. Ik ben dol op bloemen in de tuin!

Knutselkei

Knutselkei

15-09-2021 om 18:50 Topicstarter

letterkoekje schreef op 15-09-2021 om 13:13:

Jà. Herfstanemoon, Honorine Jobert. Ik heb er tientallen van in mijn tuin staan. Zijn heel makkelijk zelf te vermeerderen door de wortelkluit in stukken te trekken, snijden. Wel voorzichtig doen. Zijn bij mij omgeven door allerlei soorten paars en lila.

Ik vind ze mooi!

Mijn moeder heeft er veel van staan in allerlei kleuren  waar ik van mag komen scheuren. Die zijn wel lager dan t plantje wat ik hier zie maar oo wat zijn die bloemen mooi in die verschillende kleuren

Knutselkei

Knutselkei

15-09-2021 om 20:23 Topicstarter

Shropshire schreef op 15-09-2021 om 09:27:

Wat zijn anemonen toch mooi..

Maar ik denk een Whirling Butterfly

Jaaa ht is een Gaura Whirling Butterfly . Wat knap van je om t uit mijn summiere beschrijving te halen👌

Knutselkei schreef op 15-09-2021 om 20:23:

[..]

Jaaa ht is een Gaura Whirling Butterfly . Wat knap van je om t uit mijn summiere beschrijving te halen👌

Is een van mijn favoriete tuinplanten, bloeien tot aan de eerste vorst

Knutselkei

Knutselkei

16-09-2021 om 20:35 Topicstarter

Nu die van mij ook, ik hou zo van bloemen die lekker lang bloeien. Heb deze week weer me flink te buiten gegaan aan bloembollen. Mooie aparte narcissen en tulpen in verschillende roze en paars tinten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.