Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke pannen voor een Bora?

Onze nieuwe keuken wordt deze week geïnstalleerd, inclusief Bora kookplaat, en nu hebben we nieuwe pannen nodig (onze huidige pannen zijn al oud en op gas gebruikt, sommige ook behoorlijk krom getrokken  ).

Welke pannen gebruiken jullie op je Bora / inductie kookplaat, en ben je er tevreden mee / zou je ze weer kopen?

Belklo schreef op 10-01-2022 om 21:00:

[..]


Heb jij die? Hoe bevallen ze?

Nee, kennis tipte mij hierop aangezien wij sinds kort ook een Bora hebben. Heb de Bora alleen nog niet in gebruik, aangezien de rest van het huis nog niet bewoonbaar is. 
Maar de manier van afvoeren van de stoom van deze pannen lijkt me wel logisch vwb een geïntegreerde afzuiging. 
Dus mochten mijn huidige pannen niet passen (nog niet geprobeerd), dan is dit wel iets waar ik naar ga kijken. 

Onze pannen waren al vrij oud maar op 1 na werkten ze allemaal op onze Bora. Dus ik zou ze eerst even proberen voordat je nieuwe pannen koopt. 

Ik krijg ook een bora in april en ik ga ook eerst kijken wat er nog werkt voor ik nieuwe pannen ga kopen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-01-2022 om 09:11

Als je nog pannen hebt van de Albert Heijn spaaractie van ooit (Vivo): die doen het geweldig op inductie. 

Ik had een jaar voordat we de Bora kregen nieuwe pannen gekocht. Deze doen het prima. Achteraf had ik misschien liever die met de gaten aan de zijkant gehad. Maar om nou weer een nieuwe pannenset aan te schaffen….. 

Belklo

Belklo

11-01-2022 om 12:37 Topicstarter

Een aantal van mijn pannen zijn echt krom getrokken en staan niet vlak op de plaat, dus dat gaat niet werken op de Bora. Maar een of twee pannen zouden misschien nog wel goed genoeg zijn. Ga zeker kijken naar pannen met gaten aan de zijkant, bedankt voor de tip!

niet_rechts schreef op 11-01-2022 om 09:11:

Als je nog pannen hebt van de Albert Heijn spaaractie van ooit (Vivo): die doen het geweldig op inductie.

Een jaar geleden hebben we bakpannen gespaard bij de Albert Heijn, werden gebruikt op inductie. Ik heb ze ondertussen al weer vervangen, ze waren niet meer schoon te krijgen (met de hand), al het eten bakte steeds aan.

Dus ik zou die niet aanraden to

Ik gebruik de BK vision lijn, omdat je zo heerlijk naar je eten kunt kijken door de glazen deksels en de Green chef koekepannen van de Blokker. 
Beiden kunnen ook in de vaatwasser en dat is best heel fijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.