Huis, tuin en keuken
Anouk1234
07-09-2025 om 14:57
Welke magnetron
Vandaag is onze 20 jaar oude combimagnetron gesneuveld. Ik twijfel wat ik als vervanger moet kopen en of er überhaupt een vervanger moet komen. We hebben nl nog een stoomoven, airfryer en grote oven in ons borreti fornuis. Alleen dus geen magnetron. We gebruikten de magnetron functie (ca 1x per week) ook maar zelden. Wel wekelijks de heteluchtfunctie van de combimagnetron.
Ambra
07-09-2025 om 15:26
wij hebben een stoomoven en gewone grote oven in onze keuken, en daarom besloten om de magnetron te skippen. Eten opwarmen gaat heel fijn via de regenereer functie van de stoomoven, en er zit ook een ontdooi stand op.
Wij missen de magnetron niet.
Schommelstoel
07-09-2025 om 16:32
Ik leef al ruim 40 jaar zonder magnetron, dus ik zou zeggen: probeer het een half jaar zonder en beslis dan of je wel of geen nieuwe wilt.
Pimpelmees67
07-09-2025 om 16:33
Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe keuken geplaatst en daar zit alleen nog maar een oven in. Ik mis de magnetron niet.
Bolmieke
07-09-2025 om 16:37
Ik gebruik de magnetron regelmatig, grote ergernis is dat het wattage niet vermeld staat alleen low, medium en high dus dat is altijd gokken. Dus als je er een koopt is het handig als het wattage aangegeven is op de timer
Madamecannibale
07-09-2025 om 17:32
Wij gebruiken de magnetron amper. Met kleine kinderen is het handig voor flesjes, maar ook daar zijn andere oplossingen voor.
Herfstappeltaart
07-09-2025 om 17:40
Ik heb een simpele, geen combi. Ik gebruik hem voor het snel ontdooien van brood (als we dat vergeten zijn) en in de winter voor opwarmen van een beker melk. Eigenlijk geen zaken die je niet anders kunt oplossen dus. Ik zou hem denk ik niet vervangen als ie stuk gaat.
Promethium
07-09-2025 om 17:47
Wij hebben heel lang geen magnetron gehad, maar ik miste hem toch wel. Uiteindelijk hebben wij toch weer een magnetron gekocht, de simpelste variant. Erg blij mee, want hoewel we hem niet zo vaak gebruiken is het zó handig om even snel iets te kunnen ontdooien, boter/chocolade te kunnen smelten of een restje op te warmen.
Meesje
07-09-2025 om 17:53
Ik heb een kleine losse magnetron. Ik kook graag voor 2 dagen en voor de baby zelfs voor een week vooruit. Iets opwarmen gebeurd hier dus bijna dagelijks. Ik zou hem echt missen. (maar ik heb geen stoomoven, dus als die die functie vervult dan had ik hem niet nodig). Heteluchtoven heb ik ook in de oven onder het fornuis. Vind ik ook wel erg praktisch.
rionyriony
07-09-2025 om 18:39
Sinds hij uitgevonden is en in Nederland beschikbaar kwam (prille jeugd) heb ik altijd een solo-magnetron gehad. Het was toen een enorm loeizwaar apparaat. Nog vóór een wasautomaat hadden we hem als eersten in onze straat. Onmiddellijk na de diepvriezer waarmee hij een prima duo vormt.
Hij werd gebruikt om vlees te ontdooien, soep te ontdooien, brood te ontdooien en kopjes vloeistof te verwarmen (de één minuutfunctie). Het handigste is als daarvoor een knop aanwezig is (+1 minuut boost).
Is de laatste functie voor jou het belangrijkst dan zou ik daarop letten. Zeggen ze het er niet bij dan is het er niet en ga je een moeilijk leven tegemoet.
De rest van de functies gebruik ik niet. Alleen de maximale sterkte wat meestal 800 watt is.
Als ik een eenpersoonskluit bevroren soep uit de vriezer haal dan zet ik hem een minuut in de magnetron. Daarna prik ik erin om te kijken hoe ver hij is en krijgt hij nog een minuut. Daarna vul ik hem aan met het een en ander en wordt hij definitief verwarmd.
DeOnbekende
07-09-2025 om 19:48
Ik zou echt niet zonder magnetron kunnen, maar ik doe het al 10 jaar met een heel simpele. Als ie maar kan ontdooien en verwarmen.
MMcGonagall
07-09-2025 om 20:51
Ik heb al jaren geen magnetron meer. Hij werd alleen gebruikt om af en toe een boterham te ontdooien of voor popcorn, dus dat lukt prima zonder.
Loeki72
08-09-2025 om 06:56
ik gebruik de magnetron regelmatig. Even iets ontdooien, een maaltijd opwarmen, rijst koken. Stiefzoon vind het lekker als zijn brood een beetje warm is en gebruikt hem dagelijks. Wij hebben wel een simpele zonder extra functies.
rionyriony
08-09-2025 om 18:38
Voor 50 euro is de Silvercrest een goede keus. In verschillende kleurtjes.
Handig deurhengsel. Heeft draaiknoppen, stevig design. Leuk Sintcadeau maar hij heeft een eigen plekje nodig want je pakt hem niet even uit de kast. Heeft evenwel minder plek nodig dan andere magnetrons. Hij is laag, en tamelijk ondiep en ook niet erg breed.
https://www.lidl.nl/q/search?q=magnetron
Presteert goed, maar heeft die +1 minuut knop niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.