Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke kleur op de muur?

De muren van mijn woonkamer zijn dringend aan een verfbeurt toe maar ik kom totaal niet uit de kleur. 
Ik heb een eiken visgraatvloer, een antieke eiken linnenkast en eettafel. Dit maakt het al vrij bruin. Verder vintage stoeltjes van Eames in wit, groen, groengrijs, brique, een olijfgroene bank, sisal vloerkleed. Witte gordijnen en al het houtwerk is hoogglans wit. Kamer ligt op het zuidwesten en heeft veel ramen.
De interieuradviseur heeft jaren geleden een bepaalde tint grijs met een zweem groen aangeraden en dat hebben we ook gedaan. Ik zie dat het mooi staat maar ik hou niet van grijs, het past niet bij me.
Ik ben al bezig met verfstaaltjes en heel lichtgeel, lichtcamel of roomwit is niet mooi. 
Welke kleur zou mooi kunnen staan?


moeilijk om dat te beoordelen zonder foto’s. Bij sommige tinten groen gaat aqua goed, bij andere zou ik eerder aan okertinten denken. 
van Farrow&Ball heb je trouwens ook mooie lichte tinten waar andere kleurtonen in zitten, misschien dat je dat matchend kunt krijgen. Kleurenwaaiers kun je gratis bestellen via hun site. 

Wit. En eventueel 1 muur geel.

(Camel bij bruine meubels ... daar zou ik niet aan beginnen.)

Heel donker blauw op één muur.

mosgroen. Staat mooi bij bruine meubels.

Fenyw

Fenyw

28-08-2021 om 20:46 Topicstarter

Bloem75 schreef op 28-08-2021 om 20:36:

mosgroen. Staat mooi bij bruine meubels.

Mijn vloer, kast en tafel zijn bruin. Bank en stoelen hebben allemaal andere kleuren, van antracietgrijs tot brique. Ik heb niet echt bruine meubels. Inrichting is een mengelmoesje van antiek en retro met wat kringloop. Op de ene muur hangt een héél groot 17e eeuws schilderij, op een andere een grote oude topografische schoolkaart van Nederland.

Een mengelmoesje 😉.

Fenyw

Fenyw

28-08-2021 om 20:46 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 28-08-2021 om 20:15:

moeilijk om dat te beoordelen zonder foto’s. Bij sommige tinten groen gaat aqua goed, bij andere zou ik eerder aan okertinten denken.
van Farrow&Ball heb je trouwens ook mooie lichte tinten waar andere kleurtonen in zitten, misschien dat je dat matchend kunt krijgen. Kleurenwaaiers kun je gratis bestellen via hun site.

Bedankt, heb meteen de kleurwaaier besteld. Op de site zag ik al meerdere hele mooie voorbeelden!

Sage groen of jeansblauw

Mijn eerste ingeving was: groen. Maar dat hangt er van af waar je bank staat. Een mosgroene bank staat niet leuk tegen een groene muur denk ik.

357.png?preset=large


Okergeel vind ik ook mooi, eventueel niet de gehele muur. 

Okergele-muur-2.jpg

Ik heb een donkergroene bank en eiken vloer gecombineerd met Tranquil Dawn van Flexa op de muur.

Fenyw

Fenyw

28-08-2021 om 22:07 Topicstarter

Canopy schreef op 28-08-2021 om 21:54:

Ik heb een donkergroene bank en eiken vloer gecombineerd met Tranquil Dawn van Flexa op de muur.

Erg mooie kleur, morgen even een staaltje halen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-08-2021 om 22:43

Sikkens heeft een kleurenpalet Rijks(museum) Alle kleuren die in je OP staan zitten in die waaier. Misschien Zacht Oker, Zacht Terra of Zacht Rood?

Rijks_kleurenpallet.jpg?fm=webp&w=980

https://www.karwei.nl/wooninspiratie/b/rijks-kleuren-toepassen-interieur

kan je niet één van de kleuren van je eetkamerstoelen kiezen? 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

28-08-2021 om 22:46

Goud bij je kleur meubels en 1 mooie gouden lamp

1 muurwerk kleur, anders wordt het misschien teveel

petrol!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.