Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke kleur heeft jouw keuken?

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken en ik twijfel over van alles, waaronder de kleur.

Welke kleur heb jij in je keuken (kastjes, blad, muren)? Zou je weer hetzelfde kiezen of baal je van sommige keuzes?

Helpt het mij om te weten wat iemand anders in zijn keuken heeft? Waarschijnlijk niet. Maar ben wel heel nieuwsgierig.

Meteen ook maar een poll eraan vast

Peiling

Kleur van jouw kastjes
83 stemmen
53%
4%
43%

De keuken zat al in het huis toen we het kochten, we hebben alleen de muren geschilderd. Is voor herhaling vatbaar. 
De kastjes zijn wit, het aanrechtblad is zwart graniet. En de muren zijn rood en lichtrood (Ik mag het geen roze noemen van m'n man )

Beige. Hij zat er al in toen we dit huis kochten. Zelf zou ik nu iets anders kiezen, al weet ik niet wat. Deze kleur is toch wat gedateerd. Maar hij is verder nog prima in orde, dus voorlopig komt er nog geen nieuwe keuken

Nu wit met houtstructuur. Met een soort brede omlijsting. Zou ik t weer doen? Nee, de structuur en  omlijsting vangt heel veel stof en vet op dus moet ik vaak schoonmaken.
Zoiets als de onderkastjes maar dan in wit.

Donkergrijs aanrechtblad met t zelfde tegen de wand aan de achterkant. De muren zijn grijsgroen.


PAIRC%20uitsnede_web_01.jpg

wit met grijze groepjes en blad. We hebben een huurhuis, dus de keuken is vrij simpel, maar wel prima. 

heel toevallig waren de kastjes wit en dat zijn ze nog steeds. De muur hebben we van Ikeablauw naar petrol-/zeegroenblauw geschilderd. 

Wij hebben een vrij nieuwe keuken en de deurtjes hebben een Eikenhouten look. Ik ben er heel blij mee want je ziet er niks op. Ook geen vette vingers. En ik vind het zelf erg sfeervol. 

De keuken zat al in het huis toen we er kwamen wonen, dus niet onze keuze, maar opzich prima.
De kastjes zijn de kleur van beukenhout, de 2 bovenkastjes hebben een melkwitte ruit. Het aanrechtblad is zwart gemarmerd en de apparatuur is rvs. Achterwand is roomwit.
Praktisch in de keuken is de U-vorm, waardoor we veel aanrechtblad hebben in een beperkte ruimte.
Onpraktisch is het fornuis met afzuigkap in de hoek bij de rechte muur. Hierdoor hebben we maar 2 bovenkastjes (en eigenlijk te weinig ruimte).
Het melkwitte glas in de bovenkastjes ziet er leuk uit, maar schijnen wel door, helemaal als de spotjes erboven aangaan. En dat gebeurt elke dag want het is fijne indirecte verlichting voor de woonkamer. Het gevolg is dat deze kastjes altijd opgeruimd moeten zijn en niet te vol mogen staan, want je ziet alles!

Er zat origineel ook een grenen houten vloer in de keuken. Die hebben we vervangen door antraciet tegels. De keukenvloer wordt regelmatig nat en de naden in de vloer gingen echt openstaan (soms wel een cm) en waren niet schoon te krijgen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-11-2021 om 13:07

Kastjes en werkblad, hout teak. 
Wand: planchetten, notelaar. 
Heel rustig uiterlijk, ver van de industriële look. 

Witte tegels, beukenkleur werkblad en de kastjes waren beige maar heb ik lichtblauw geschilderd. Veel frisser. Ben er zo best tevreden mee. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-11-2021 om 13:37

Peaches schreef op 03-11-2021 om 13:20:

Witte tegels, beukenkleur werkblad en de kastjes waren beige maar heb ik lichtblauw geschilderd. Veel frisser. Ben er zo best tevreden mee.

Ik wil mijn kastjes ook gaan verven. Gaat dat makkelijk,  beschadigt de verf niet snel bij gebruik? 

Lichtblauw lijkt me ook leuk. Mijn werkblad is kersenhout, dat zou wel mooi zijn bij elkaar. 

Berkenkleur kastjes, zwart/antraciet aanrechtblad, gebroken witte tegels en de muur is wit maar wordt binnenkort lichtgroen.

Knutselkei schreef op 03-11-2021 om 12:53:

Nu wit met houtstructuur. Met een soort brede omlijsting. Zou ik t weer doen? Nee, de structuur en omlijsting vangt heel veel stof en vet op dus moet ik vaak schoonmaken.
Zoiets als de onderkastjes maar dan in wit.

Donkergrijs aanrechtblad met t zelfde tegen de wand aan de achterkant. De muren zijn grijsgroen.


PAIRC%20uitsnede_web_01.jpg

Wauw, mooi!!!

Fjord blauw.....

Kastjes (we hebben een fikse keuken en alleen onderkastjes) zijn hoogglans beige-achtig / zandkleurig. Vette vingers zie je hier uiteraard wel op, maar er is weinig zo makkelijk schoon te maken als een hoogglans, greeploos kastje. Werkblad is antraciet (composiet). We hebben 1 rij bonte, Portugese tegels boven het werkblad. De rest van de wand is heel lichtblauw geverfd met afwasbare latex. We hebben het zelf uitgekozen en ik zou het zo opnieuw kiezen, vind het nog steeds erg mooi. 

wij hebben witte kastjes. Het is een beetje een saaie keuken. Maar ik zal hem niet snel veranderen. Met een kleurtje ben ik bang dat ik het snel zat ben

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.