Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke elektrische fiets?

Het is tijd voor een nieuwe fiets. Die ik nu heb heeft een versleten naaf versnelling, banden moeten vervangen worden en hij rijdt zwaar.

Ik wil nu een nieuwe fiets, maar het zijn er zo veel. Heeft iemand goede suggesties?

- geen grote range nodig
- heuvelachtig, dus liever middenmotor (?)
- niet al te duur (fietsenstalling buiten, in de stad)
- goed genoeg is genoeg. 😅

 Hebben hier 2 redelijk dure fietsen en 1 goedkopere. Ik rijd nu op de(dure) Gazelle van mijn moeder. Wat ik nu heel fijn is bredere banden, mijn eigen Batavus had dat niet.. Ik merk echt verschil met stabiliteit. Ook slaat deze niet af met ondersteuning  bij 25 kilometer, dat was bij de mijne wel. Allebei middenmotor.
Zoon heeft een goedkopere: een Brinckers Boston: rijdt heerlijk zegt hij, ook bredere banden en een dik frame. Qua ondersteuning wel voorwiel.

Mlah!

Mlah!

24-03-2022 om 12:25 Topicstarter

Dus: brede banden. Hou ik in gedachten.

Maakt het nou echt veel verschil waar de motor zit? 

zelf heb ik een Vogue Elite N7 met voormotor en een lekkere grote mand. Deze fietst prima maar in heuvelachtig gebied waren de fietsen van mijn ouders met middenmoter wel een stuk fijner.
Verder heb ik voor de Vogue gekozen omdat dit een transportfiets is en dus een stuurslot heeft waardoor je hem stabiel weg kan zetten terwijl je je spullen in de voormand kan doen. De fiets gebruik ik vooral voor woon-werk (10 km door de polder) en kleine stukjes in de stad.

Ik heb n.a.v. topic dat ik hier een paar maanden geleden opende de batavus Velder e-go gekocht. Top fiets! Bij fietsvoordeelshop 2200 euro, dus dat vond ik ook nog een redelijke prijs. https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/velder-e-go-power.htm
En inderdaad hele fijne brede banden!

Middenmotor en accu zit in het frame, vind ik mooier dan zo'n melkpak achterop.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-03-2022 om 19:30

Kijk ook welke "zit" het lekkerst fietst voor jou. Rechtop of sportief (beetje voorover). 

Tickel schreef op 24-03-2022 om 19:30:

Kijk ook welke "zit" het lekkerst fietst voor jou. Rechtop of sportief (beetje voorover).

Ja dat zeker! Ik rij nu op de Gazelle Grenoble en die zit veel fijner dan mijn Batavus M8. Rechterop lijkt wel.  T trapt veel makkelijker. Hij is ook veel stabieler qua frame.

 Mijn Batavus zwiebert snel alsje met t stuur wiebelt zegmaar. StudentenDochter fietst er nu op naar haar werk in heuvelachtig Nijmegen. Wij hebben hier alleen vlak.

Ik vind middenmotor wat fijner. Voorop vond ikdat er aan me getrokken werd als ik een zet kreeg. Had ik eerst.

ik heb een gazelle Paris, maar de Gazelle City Go is een heerlijke fiets. 

Mlah!

Mlah!

24-03-2022 om 23:12 Topicstarter

Loezzie schreef op 24-03-2022 om 21:29:

ik heb een gazelle Paris, maar de Gazelle City Go is een heerlijke fiets.

Leuk model! Ben ook niet zo gecharmeerd van een accu achterop. Afneembaar is voor mij alleen wel noodzakelijk. Verlengsnoer over de galerij naar beneden is niet handig.

Ik rij het liefst op een omafiets, lekker rechtop. Hoe is dat met deze?

Mlah! schreef op 24-03-2022 om 23:12:

[..]

Leuk model! Ben ook niet zo gecharmeerd van een accu achterop. Afneembaar is voor mij alleen wel noodzakelijk. Verlengsnoer over de galerij naar beneden is niet handig.

Ik rij het liefst op een omafiets, lekker rechtop. Hoe is dat met deze?

Lekker rechtop! Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik ben wel tig winkels geweest om te fietsen. Zo had ik ook een mooi Batavus gezien, een transporter. Daar kon ik dus niet goed bij op en afstappen. En een andere Batavus vond ik niet lekker fietsen. Ik ben niet zo groot (kortere benen) dus moest een kleiner model dan standaard is hebben. Niet elk merk had dat. e

Uiteindelijk zelf een champagne kleurige Paris 7 gekocht. 

Die City Go heeft een accu op het middenframe en heeft zover ik weet een midden motor.  Iig degene waar ik wel eens op rijd.  Wat mij betreft ook een heerlijke fiets. Ik zou ivm diefstal wel een extra slot erbij kopen zodat je niet 2 sloten met 1 sleutel hebt. Maakt de kans of diefstal wat kleiner. 


Ik heb een Trek. Ik fiets inmiddels 12 jaar op een elketrische fiets en vanaf het begin al op een Trek. Die bevalt me het beste. Mijn ouders hadden Batavus en waarden daarover ook tevreden, maar zijn nu toch ook overgestapt op Trek. Wel met de sterkste Bosch-accu van 500Wh (dan moet je helaas dus nog een paar honderd euro bij de prijs optellen). Mijn ouders fietsen iedere dag minsten 30-50 km. Ik fiets zelf een stuk minder, maar doordat het hier heuvelachtig is, vind ik het superfijn om goede ondersteuning te hebben. 

Ik heb sinds kort een Vanmoof. Heel prettige fiets. Werkt anders dan de meeste e-bikes. Via een app alles in te stellen en te bedienen. In verhouding niet duur en een flitsend design. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-03-2022 om 20:38

Martin-Mesch schreef op 25-03-2022 om 19:26:

Ik heb sinds kort een Vanmoof. Heel prettige fiets. Werkt anders dan de meeste e-bikes. Via een app alles in te stellen en te bedienen. In verhouding niet duur en een flitsend design.

VanMoof heeft altijd een stang en de zit is vrij sportief. Ik vind het uiterlijk en de functies heel gaaf, maar fijn zitten, nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.