Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welke Blender?

Mijn blender heeft min of meer de geest gegeven… Ik had een vier jaar oude blender van de Lidl (Silvercrest). Hij doet het nog min of meer maar gaat stinken naar vis. Hij zou geschikt zijn om ijs te crushen maar dat trekt ie toch niet echt. 
Ik zoek dus nu een blender geschikt voor bevroren fruit. Die zijn er veel dus iets met veel bomen en bos. Welke blender kan je mij aanraden? 

Ik heb de Tefal PerfectMix BL8111

https://www.bol.com/nl/nl/p/tefal-perfectmix-bl8111-high-speed-blender-wit/9200000116344340/?s2a=#productTitle

Gebruik 'm nu ongeveer een jaar en doet het uitstekend. Crusht ijs als een malle. Zit een speciaal ijscrush-programma op, veel standen en zo'n powerstand. Maak er dagelijks smoothies mee van bevroren fruit. De kan is van glas dus ietwat zwaar, maar wel superdegelijk en goed schoon te maken. Hij maakt niet meer herrie dan de gemiddelde blender (mijn vorige van Kenwood was veel luidruchtiger)

Waar ik zelf op zou letten, omdat ik dat mis bij mijn eigen blender, is dat hij vaatwasser bestendig is, de onderkant afschroefbaar is en hittebestendig is.

SuzyQFive

SuzyQFive

27-09-2021 om 08:35 Topicstarter

MoederBarberin schreef op 27-09-2021 om 08:30:

Waar ik zelf op zou letten, omdat ik dat mis bij mijn eigen blender, is dat hij vaatwasser bestendig is, de onderkant afschroefbaar is en hittebestendig is.

Vaatwasser is idd wel handig. Hittebestendig hoeft van mij niet zo nodig, ik maak er geen soep in. (Al moet ie voor de vaatwasser vast hittebestendig zijn 😬). 

Ik heb een Nutribullet en ben er superblij mee! (die van de TellSell reclame, dat was de voorloper, de MagicBullet)
Supermakkelijk schoon te maken omdat het messenblad aan de bovenkant zit en niet aan de onderkant. Je hebt een kleine en een grote beker, doet daar de ingrediënten in, schroefdop erop, omdraaien en indrukken om te crushen en vastdraaien om te blenden.
Ik maak er smoothies mee van bevroren fruit en andere ingrediënten. Belangrijk is wel dat er genoeg vocht bij zit anders loopt hij vast. Ik kan er ook pizzasaus, hummus en tapenades mee maken (maar zelf een groenteburger maken gaat lastig, dan heb je een keukenmachine nodig). Ik kan ook meel maken van noten of granen, droog blenden gaat wel goed (in tegenstelling tot die groenteburger dus, dan moet ik erwten en bonen en meel met elkaar mengen en daar loopt ie op vast). Ik gebruik hem ook om groentes fijn te maken (bijvoorbeeld wortelrasp voor in mijn salade of broccolirijst of pastinaak fijnmalen voor een gezonde pizzabodem, die ik vervolgens met de hand kneed). Kortom, multifunctioneel.
Door het vele gebruik moet ik wel het messenblad na 6-12 maanden vervangen. Dat merk je vanzelf. Dan gaat de blender veel meer herrie maken, dan worden de messen bot.

Ik heb ook de Silvercrest van Lidl.
Daar crush ik al jarenlang ijs mee en gaat altijd goed.
Hij heeft een vermogen van 550 watt
De meeste blenders hebben wel een hoger vermogen
Maar voor mij werkt hij prima, de ijsblokjes worden altijd goed fijngemalen
Ook hier kun je de onderkant losschroeven. Iets wat ik overigens nog nooit heb gedaan

Ik heb hem kort geleden meegegeven aan de kringloop. Twee keer gebruikt voor een speciaal curryrecept waarbij uien tot pap moesten worden gemalen, maar ik vond het niet zó lekker. Ik denk dat hij zijn eigen recept niet had getest.

04_1649_0011_01_best.jpg


Deze is Best Reviewed.

https://www.wmf.nl/wmf-kitchenminis-blender-0,8-liter.html

Ik weet niet wat hij kost.

Ik heb even mijn bericht gekopieerd uit een ouder blender topic 

Vorig jaar is de blenderkan van mijn 25 jaar oude Moulinex keukenmachine gesneuveld (met dank aan mijn man   )Mijn zoon gebruikt de blender dagelijks om smoothies te maken dus ik moest snel een andere hebben.
Na 3 miskopen heb ik de Bosch SilentMixx aangeschaft.
Voor een blender inderdaad niet heel luidruchtig, mits je de deksel erop hebt.
Verschillende standen, blend ook goed bevroren fruit, grote kan 2,3 liter, makkelijk uit elkaar te halen, geen plastic rotzooi maar degelijk materiaal.
Nadeel vind ik dat de glazen kan niet rechtop in de vaatwasser past en ik vind hem wel wat prijzig in aanschaf.

SuzyQFive

SuzyQFive

27-09-2021 om 14:04 Topicstarter

Shropshire schreef op 27-09-2021 om 09:40:

Ik heb ook de Silvercrest van Lidl.
Daar crush ik al jarenlang ijs mee en gaat altijd goed.
Hij heeft een vermogen van 550 watt
De meeste blenders hebben wel een hoger vermogen
Maar voor mij werkt hij prima, de ijsblokjes worden altijd goed fijngemalen
Ook hier kun je de onderkant losschroeven. Iets wat ik overigens nog nooit heb gedaan

Ja, die onderkant hoort los te kunnen maar dat is mij nog nooit gelukt 😅. 

SuzyQFive

SuzyQFive

27-09-2021 om 14:08 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 27-09-2021 om 10:09:

Ik heb even mijn bericht gekopieerd uit een ouder blender topic

Vorig jaar is de blenderkan van mijn 25 jaar oude Moulinex keukenmachine gesneuveld (met dank aan mijn man )Mijn zoon gebruikt de blender dagelijks om smoothies te maken dus ik moest snel een andere hebben.
Na 3 miskopen heb ik de Bosch SilentMixx aangeschaft.
Voor een blender inderdaad niet heel luidruchtig, mits je de deksel erop hebt.
Verschillende standen, blend ook goed bevroren fruit, grote kan 2,3 liter, makkelijk uit elkaar te halen, geen plastic rotzooi maar degelijk materiaal.
Nadeel vind ik dat de glazen kan niet rechtop in de vaatwasser past en ik vind hem wel wat prijzig in aanschaf.

Ah, had geen oud topic gevonden 😬.

Ik heb ook de nutribullet, echt super dat ding!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.