Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welk merk hoekbank?

Ik wil een nieuwe grote hoekbank. Niet meer eentje die na een paar jaar doorgezakt en lelijk is, maar een die echt veel jaren mee kan. Waar vind ik die? Welk merk is nou echt goed? Ook voor de wat zwaardere bankzitter?

een tip voor de wat zwaardere bankzitter: Als je losse kussens neemt, kun je ze afwisselen van plaats. Ik zit zelf vaak in de zelfde hoek, en daardoor zakt 1 kussen door. Omdat die van mij vast zitten, is het andere kussen perfect en die waar ik op zit dus niet

ik ben erg tevreden over onze Montel bank. Inmiddels alweer 8 jaar oud en echt, alles wat je kan bedenken is er wel mee gebeurd maar hij zit nog steeds top. Destijds bewust deze gekozen omdat het een van de weinig merken was met een extra diepe zit. Ideaal als je op de bank wil hangen/liggen!

Wij hadden al 7 jaar lang een bank van Sanders meubelstad. Was nog steeds stevig en mooi, maar qua kleur en formaat niet meer passend in ons huidige huis. Dus nu bij Sanders een hoekbank gekocht van hetzelfde materiaal. Altijd goede service en dus ook tevreden geweest over de kwaliteit. Hij zit weer heerlijk ook

Al dik 10 jaar blij met onze bank van BoConcept.

Al 12 jaar heel blij met de ikea bank, 25 jaar garantie en daar heb ik met een vorige bank met ingezakte kussens gebruik van gemaakt. Die bank was toen een paar jaar oud.

Peppa

Peppa

23-02-2022 om 16:19 Topicstarter

Ysenda schreef op 23-02-2022 om 10:34:

Al 12 jaar heel blij met de ikea bank, 25 jaar garantie en daar heb ik met een vorige bank met ingezakte kussens gebruik van gemaakt. Die bank was toen een paar jaar oud.

25 jaar garantie klinkt heel goed!

Peppa schreef op 23-02-2022 om 16:19:

[..]

25 jaar garantie klinkt heel goed!

Wij hebben bij Ikea ook gekeken voor een bank. Maar ik vond ze in de winkel al doorgezakt, laat staan als ik er zelf jaren op zou zitten. Uiteindelijk dus niet voor Ikea gegaan, ook al hebben ze garantie. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-02-2022 om 16:31

Ysenda schreef op 23-02-2022 om 10:34:

Al 12 jaar heel blij met de ikea bank, 25 jaar garantie en daar heb ik met een vorige bank met ingezakte kussens gebruik van gemaakt. Die bank was toen een paar jaar oud.

Oh hebben zij garantie? Dat had ik moeten weten zeg, ik heb na 2 of 3 jaar zelf de kussens al vervangen wegens doorzakken.  Ik wil nooit meer een bank van hun. 


Binnenkort koop ik een nieuwe, dus ik lees de tips mee. 

Peppa

Peppa

23-02-2022 om 16:38 Topicstarter

ik zie nu op de ikea site 10 jaar garantie. Maar de voorwaarden kan ik niet vinden.

Peppa schreef op 23-02-2022 om 16:38:

ik zie nu op de ikea site 10 jaar garantie. Maar de voorwaarden kan ik niet vinden.



zitbanken_fauteuils_garantie.pdf (ikea.com)

Gsleutel schreef op 22-02-2022 om 22:37:

ik ben erg tevreden over onze Montel bank. Inmiddels alweer 8 jaar oud en echt, alles wat je kan bedenken is er wel mee gebeurd maar hij zit nog steeds top. Destijds bewust deze gekozen omdat het een van de weinig merken was met een extra diepe zit. Ideaal als je op de bank wil hangen/liggen!

Onze vorige bank was ook van Montel, die wil ik echt nooit meer. Na 5 jaar was het leer afgebladderd en zat er een kuil in, na 6 jaar scheurde er een naad, maar was de garantie al verlopen.

Na 10 jaar hebben we een fijne Pronto-wonen bank gekocht. Die was een stuk minder duur, dus minder erg als we 10 jaar later weer iets anders willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.