Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Welk materiaal beddengoed (Yumeko)

Goedemorgen,

Ik wil een nieuw dekbedovertrekset bestellen, het liefst bij Yumeko (verantwoord en duurzaam enzo), maar de keuze is reuze! Aangezien hun showroom alleen in Amsterdam zit en ik daar 1,5 uur rijden vandaan woon, is 'even' kijken geen optie. Plus dat je dan nog niet weet hoe het slaapt. Hebben jullie ervaringen met (een van de) volgende stoffen om onder te slapen? Hoe bevalt het?

> Jersey katoen > Katoen satijn > Percal katoen > Gewassen katoen satijn > Gewassen linnen > Katoen Tencel


Katoensatijn vind ik heerlijk.

Katoensatijn vind ik ook t fijnste. Dat is zacht en soepel.Ik had een keer een dekbedhoes die rekbaar was,met jersey. Leek heel fijn maar wat een drama. Dat ding rekte zo dat hij mee ging als je draaide. Zo vervelend. Leek wel een hotdog😅

MeganRapinoe

MeganRapinoe

17-07-2021 om 12:50 Topicstarter

hahaha, die hotdog heb inderdaad ook wel eens. Ook met mijn pyjama, dat je jezelf helemaal klem rolt erin. 
Thanks voor de reacties! 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-07-2021 om 16:33

Ik ken het merk niet, aan mij heb je dus niks. Maar ik kom speciaal reageren op jou, MeganRapinoe, omdat je zo weinig reacties had gekregen (wat je beschreef in een ander topic). 

ik kan alleen wat zeggen over katoen satijn en die vind ik wel prettig. Soepel en niet te glad. Vind wel dat ons dekbed al snel minder mooi is geworden maar wie weet doen wij iets verkeerd met wassen.

katoen is heerlijk, satijn is lekker koel maar te glad naar mijn zin. Jersey vond ik een gruwelijke stof omdat die zo elastisch meebeweegt.

Biologische katoen kan alleen wel enorm kreuken is mijn ervaring.

MeganRapinoe

MeganRapinoe

18-07-2021 om 17:22 Topicstarter

Hen74 schreef op 17-07-2021 om 16:33:

Ik ken het merk niet, aan mij heb je dus niks. Maar ik kom speciaal reageren op jou, MeganRapinoe, omdat je zo weinig reacties had gekregen (wat je beschreef in een ander topic).


Haha, wat lief, dank je! 😄

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar linnen. Schijnt echt heerlijk te slapen, echt natuurlijk materiaal en zacht. Het is alleen zo prijzig.

Ik denk bij linnen aan een  enorm gekreukeld berg op bed🙈. Ik denk dan terug aan mn broeken van vroeger, die waren ook altijd zo snel slordig dat t leek alsof ik met broek en al uit bed gekropen was.

MeganRapinoe

MeganRapinoe

20-07-2021 om 11:07 Topicstarter

Knutselkei schreef op 20-07-2021 om 08:12:

Ik denk bij linnen aan een enorm gekreukeld berg op bed🙈. Ik denk dan terug aan mn broeken van vroeger, die waren ook altijd zo snel slordig dat t leek alsof ik met broek en al uit bed gekropen was.

Ja, dat is volgens mij bij linnen ook zo, maar dat vind ik ook wel weer sfeervol ofzo. Ben ook heel benieuwd hoe het slaapt. Ze hebben het in chique hotels altijd over 'real egyptian linen', zo benieuwd of dat nu ook een hemel is om in te slapen. 

Mijn favoriet is perkal katoen. Dat voelt lekker koel en oogt zo luxe. Wordt ook vaak in hotels gebruikt volgens mij. Maar is wel vaak zo duur dat ik toch naar niets nieuws bestel
Linnen lijkt me dan niets. De linnen jurk die ik heb hangt ook al op vinted, want die prikt en kriebelt en geeft niet mee. En hoewel er niemand mijn slaapkamer bekihkt behalve mijnheer maandag en ik, vind ik het niet heel fijn als ik elke avond door mijn beddengoed wordt veroordeeld dat ik het had moeten strijken

Mlah! schreef op 19-07-2021 om 23:15:

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar linnen. Schijnt echt heerlijk te slapen, echt natuurlijk materiaal en zacht. Het is alleen zo prijzig.

Ik ben de enige volgens mij, maar ik vind linnen echt enorm overrated. Voelt best warm en geeft mij veel meer huid prikkels dan gladde stof. Denk dat ik katoen echt lekkerder vind slapen. 

Whahahahhaha Ja dat dus Maandag...

Katoensatijn is fijn! Kreukt niet zo erg als katoen, maar wel net zo lekker zacht.

Katoensatijn ligt heerlijk, ook gewoon katoen voelt lekker. Linnen en jersey geen ervaring mee

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.