Huis, tuin en keuken
Zeespiegel
22-12-2025 om 07:47
Wekker
goedemorgen allemaal,
Ik ben benieuwd naar wat voor wekkers jullie gebruiken, en hoe tevreden jullie daarmee zijn.
Zelf gebruik ik de wekker op mijn telefoon. Maar eigenlijk mis ik een wekker naast mijn bed. Vroeger had ik een wake-up light, was ik zelf heel blij mee, mijn man totaal niet.
Nog een paar andere wekkers geprobeerd, maar de cijfers geven al snel te veel licht.
SuperCow
22-12-2025 om 15:12
Loulou39 schreef op 22-12-2025 om 13:10:
Wake-up light en m’n kat.
Ik word ook wakker van het eerste licht van deze wekker, dus ik zet hem altijd een half uur later zodat ik op tijd al van het licht wakker word.
Die combinatie is hier niet zo'n succes. Kat slaapt rechts aan voeteneind, wekker staat linksboven en ergens daar tussenin lag mijn hoofd op het kussen. Wekker ging af met vogelgeluiden. Geen snooze nodig gehad die ochtend.
madee
22-12-2025 om 17:12
Mijn telefoon, met een rustig zacht muziekje als ringtone waar mijn man doorheen slaapt (meestal). Mijn man heeft zijn eigen wekmelodietje op zijn telefoon waar ik dan weer doorheen slaap (meestal)
Loulou39
22-12-2025 om 17:29
SuperCow schreef op 22-12-2025 om 15:12:
[..]
Die combinatie is hier niet zo'n succes. Kat slaapt rechts aan voeteneind, wekker staat linksboven en ergens daar tussenin lag mijn hoofd op het kussen. Wekker ging af met vogelgeluiden. Geen snooze nodig gehad die ochtend.
![]()
Hahahaha, ik zie het voor me 😂
Kampeerder
22-12-2025 om 21:56
Ik gebruik mijn telefoon als wekker, wel een heel fijne app daarvoor. Gentle alarm, dus begint heel rustig. Meestal voor de wekker wakker. In mijn telefoon zit gewoon een programma voor de hele week, gaat dus nooit fout. Tenzij een keer vrij op werkdag.
Man heeft een simple losse wekker. Geeft alleen de tijd als je het ding even aanraakt. Moet hij elke avond zetten, en dat gaat regelmatig mis. Wekker te vroeg op thuiswerkdag, wekker te laat op kantoordag. Wekker niet gezet op werkdag, wekker wel gezet op zondag. Verder zet hij regelmatig de wekker op snoozen, gaat dan opnieuw af terwijl hij al op de badkamer is, of zelfs al aan het ontbijten is.
Ik ben dus vooral voorstander van wekkers die je vooruit kunt programmeren.
ToetieToover
22-12-2025 om 22:45
Moosey schreef op 22-12-2025 om 09:51:
Haha, die wekker die Toetie ook heeft dus…
Heb jij geen last van die design flaws Toetie?
Haha volgens mij had ik m ook aan jou aangeraden. Ik heb alleen last van de eenknopsbediening voor het instellen. Ik leg ‘m de eerste van de maand aan de lader, dan heb ik nog meer van die maandelijkse klusjes. Hij is nog nooit helemaal leeg geweest en hij gaat altijd af. Helaas
Beterlaat2021!
22-12-2025 om 23:00
Een wekker heb ik eigenlijk nauwelijks nodig, wel een klokje. Een paar maanden geleden een fraai klokje gekocht bij de Lidl, vierkant met een wijzerplaat. Mooi door eenvoud.
Auwereel
22-12-2025 om 23:19
Kampeerder schreef op 22-12-2025 om 21:56:
Ik gebruik mijn telefoon als wekker, wel een heel fijne app daarvoor. Gentle alarm, dus begint heel rustig. Meestal voor de wekker wakker. In mijn telefoon zit gewoon een programma voor de hele week, gaat dus nooit fout. Tenzij een keer vrij op werkdag.
Man heeft een simple losse wekker. Geeft alleen de tijd als je het ding even aanraakt. Moet hij elke avond zetten, en dat gaat regelmatig mis. Wekker te vroeg op thuiswerkdag, wekker te laat op kantoordag. Wekker niet gezet op werkdag, wekker wel gezet op zondag. Verder zet hij regelmatig de wekker op snoozen, gaat dan opnieuw af terwijl hij al op de badkamer is, of zelfs al aan het ontbijten is.
Ik ben dus vooral voorstander van wekkers die je vooruit kunt programmeren.
Goed dat ik deze post lees, ik moet mijn wekkerradio uitzetten, ik kan uitslapen morgen.